Hej Andreas,
Ja, jeg har testet med andre modems både intern og ekstern, og det samme
sker her - altså ingen opkaldslyd, men en fejlmeddelelse om, at Windows ikke
kan registrere en klartone.
Hilsen
Viktor
"Andreas Jensen" <psychotius@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dukqqc$no3$1@newsbin.cybercity.dk...
> Viktor Andersen wrote:
>> Tak for tipset, Michael.
>>
>> Det hjalp desværre bare ikke. Jeg hælder mest til, at det er en defekt
>> COM port på bundkortet, der er miseren.
>>
>> Hilsen
>> Viktor
>>
>> "Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>> news:8rqj02ddj062flafn5d99heagp7uqra90j@4ax.com...
>>
>>>"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev:
>>>
>>>
>>>
>>>>Når jeg prøver at koble mig på nettet, får jeg følgende fejlmeddelelse:
>>>>
>>>>Fejl 680
>>>>Windows kan ikke registrere en klartone.
>>>>Kontroller, at modemet er tilsluttet telefonlinjen.
>>>
>>>Prøv evt. dette link:
>>>
>>>
http://www.kandu.dk/Spg5200.aspx
>>>
>>>måske kan du bruge det.
>>>--
>>>Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
>>
>>
>>
> Hvis der er lyd på modem, så slå den til, så du kan høre hvad der foregår,
> når du prøver at ringe op.
>
> Hvis du IKKE kan høre en klartone, så tyder det på at der er et problem
> med kablingen. Prøv evt. at flytte ledningen over i phone i stedet for
> line.
>
> Hvis modem begynder at ringe op, og der så senere kommer en klartone, så
> forsøg at sætte tre kommaer foran telefonnumeret sådan her: ",,,77307731"
> uden "". Hvert komma repræsenterer en pause på ét sekund, dette resulterer
> altså i at modemet venter i tre sekunder, inden det ringer telefonnumeret,
> hvilket skulle være tid nok til at få en klartone.
>
> Har du eventuelt mulighed for at teste med et andet modem, for at få
> afgjort om modem er defekt?