Findes hardisk med trådløst netværk
Fra : Allan Jensen

Dato : 04-03-06 12:37

Findes der en harddisk, som ved hjælp af trådløst netværk kunne
placeres et tilfældigt sted i huset, altså et stykke væk fra
computeren.

mvh
Allan

Fra : Privat

Dato : 04-03-06 14:55

man kan købe en router med indbygget harddisk, mener at priser er omkring
1500 kr.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Nicolai

Dato : 04-03-06 14:56

"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message

> Findes der en harddisk, som ved hjælp af trådløst netværk kunne
> placeres et tilfældigt sted i huset, altså et stykke væk fra
> computeren.

Det kan man sikkert. Men jeg ved, at man kan anskaffe sig en NAS harddisk og
så koble den til sin trødlåse router.

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=305&Sort=Wanted&Parent=50&Soegeord=nas

Fra : Åge

Dato : 04-03-06 16:03

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message

> Det kan man sikkert. Men jeg ved, at man kan anskaffe sig en NAS harddisk
> [...]
Så må man håbe, at routeren står et tilfældigt sted i huset.

Fra : Nicolai

Dato : 05-03-06 17:21

"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message

> Så må man håbe, at routeren står et tilfældigt sted i huset.

Hvorfor håbe? Det kan man da bare sørge for.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-03-06 15:49

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> crashed Echelon writing

> Findes der en harddisk, som ved hjælp af trådløst netværk kunne
> placeres et tilfældigt sted i huset, altså et stykke væk fra
> computeren.

Asus har lavet disse bokse:
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=44&l3=0&model=460&modelmenu=1

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 05-03-06 12:34

> [...]

> Findes der en harddisk, som ved hjælp af trådløst netværk kunne
> placeres et tilfældigt sted i huset, altså et stykke væk fra

Jeg har en Linksys WRT54G trådløs router stående i et skab. I samme skab
har jeg placeret en Synology DS-101 med en 250GB harddisk og koblet den på
routeren. Nu har jeg så adgang til den store disk uanset hvor jeg sidder
med min bærbare - det er lækkert :)

Det kunne selvfølgelig være lækrere hvis jeg ikke havde to separate bokse
stående, men jeg kan godt leve med det.

En anden ting er at sådan en boks med netværksunderstøttelse koster en hel
del mere end dem der kun har USB. Så hvis du i stedet kan finde en trådløs
router som også har USB tilslutning og så bare købe en tilfældig ekstern
disk med USB 2.0 tilslutning - så kan du nok få den samlede pris noget
længere ned.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'