kontrol af HD
Fra : Mariusz

Dato : 02-03-06 17:28

Hej Alle i NG

Hvad er den bedste måde at kontrollere en HD for bad sectors.

/Mariusz

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-03-06 17:39

Hej Mariusz,

> Hvad er den bedste måde at kontrollere en HD for bad sectors.

Nu ved jeg ikke hvilket mærke din harddisk er af, men oftest har producenten
på deres hjemmeside noget software, som kan tjekke dine harddiske grundigt
igennem.

Ellers kunne det være en idé, at enable S.M.A.R.T. i BIOS og benytte et
program som f.eks. HDDlife - på den måde kan overvåge dine harddiskes
tilstand i Windows - hele tiden.

Link:
www.hddlife.com

Der findes helt sikkert andre programmer, som også kan overvåge dine
harddiske via S.M.A.R.T. - bruger bare selv HDDlife.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : CopyCat

Dato : 02-03-06 17:51

> Hvad er den bedste måde at kontrollere en HD for bad sectors.

Brug det program som harddiskproducenten foreskriver ..

IBM/Hitachi har deres eget der hedder Drive Fitness Test ..
Maxtor har deres eget Powermax.
WD har noget der vist hedder WD guard ..

Du kan normalt hente dem på deres respektive hjemmeside ..

Ellers spørg i dk.edb.hardware.drev

~~Frank .,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-03-06 18:21

Mariusz wrote:
> Hvad er den bedste måde at kontrollere en HD for bad sectors.

Jeg bruger www.ultimatebootcd.com som indeholder mange andre
nyttige værktøjer, den indeholder også diverse producenters
harddisk diagnosticeringsprogrammer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund