Sort skærm på PCI efter TV-tilslutnin
Fra : Mike

Dato : 02-03-06 08:58

Hej,

Jeg har to skærme tilsluttet et geforce 5700 grafikkort, men da jeg
skulle tilslutte TV/out til mit fjernesyn kunne det ikke vise andet end
flimrende brudstykker af et frosset billede.

Herefter er skærmen tilsluttet PCI'en på grafikkortet helt sort, men med
et svagt lys bagved (har pillet s-video stikket ud!). Skærmen reagerer
på at computeren tænder/slukker men har intet billede - computeren
finder også skærmen i display-instillinger. Ind i mellem er der et svagt
skær af den primære skærm, men næsten usynligt. Den analog skærm virker
fint.

Har nogen erfaring med hvad der kan være galt?

PS.Jeg har fjernet kalibrering, prøvet kalibrering og af/gen-installeret
skærmdriveren.

Mvh.
Mike

Fra : Aksel

Dato : 02-03-06 11:02

"Mike" <news@lanterne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen erfaring med hvad der kan være galt?
>
> PS.Jeg har fjernet kalibrering, prøvet kalibrering og af/gen-installeret

Du har muligvis stillet opløsningen højere end skærmens max.
Prøv at starte i fejlsikker, hvis du har billede der, kan du ændre din
skærmopløsning og genstarte normalt.

Hilsen Aksel

Fra : Mike

Dato : 03-03-06 15:11

Aksel wrote:
> [...]
>

> Du har muligvis stillet opløsningen højere end skærmens max.
> Prøv at starte i fejlsikker, hvis du har billede der, kan du ændre din

Det løste sig (heldigvis) med et nyt grafikkort...(desværre)
Tak for forslaget.
Mvh. Mike