Vend blæser i PS
Fra : Privat

Dato : 28-02-06 09:19

Jeg har vendt blæseren i en PS så den ikke suger varmen væk men blæser luft
igennem PS.

Er der nogle der har afr med dette, tænker på om det er en god eller dårlig
løsning?.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Lars Mortensen

Dato : 28-02-06 09:40

Tja... hvis der er luftkanaler i PSU'en, som vender ind i maskinen, så vil
den opvarmede luft ryge derind.

Det vil m.a.o. sige, at den luft, der bruges til afkøling af bl.a. cpu'en,
er forvarmet, altså køles der selvsagt ikke lige så godt på cpu'en.

Og.... bare lige for at lyde belærende

Der er en grund til, at fabrikanten har valgt den retning af luftstrøm, man
har valgt.

Lars

Fra : Privat

Dato : 28-02-06 10:42

Ja det lyder jo også logisk, men kommer til at tænke på følgende påstand.

Hvis man suger så fjerner man den varme luft eks 40 grader som jo bare
bliver erstattet af anden luft der er 40 grader.

Hvis man nu blæser så blæser man jo med den lufts temp.. som er i rummet eks
21 grader, altså er der en dif. på 19 grader i den luft der befinder sig i
psu.

Hermed ikke sagt at psu bliver 19 grader koldere.

Har overvåget systemet en tid nu, og med laveste omdrejninger på CPU og
System blæserne er min PSU blevet 3 til 5 grader koldere.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Max

Dato : 28-02-06 10:52

Hej

> Hvis man suger så fjerner man den varme luft eks 40 grader som jo bare
> bliver erstattet af anden luft der er 40 grader.

Hvis du bare sådan kan hente 40 grader varm luft uden at det er
blevet varmet op, ja så har du basis for noget rigtig billig energi.

Noget jeg syntes du også skulle eksperimentere med er huller i
dit kabinet, hvis der er nogle dækplader der kan fjernes på
fronten kan du prøve om det giver bedre gennemstrømning
at fjerne dem.

Mvh Max

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-02-06 11:11

> [...]
>
> Har overvåget systemet en tid nu, og med laveste omdrejninger på CPU og
> System blæserne er min PSU blevet 3 til 5 grader koldere.

Jo men du får til gengæld et meget beskidt miljø derinde, da du hiver alt
støvet med ind i dit system.

Og varme skal ud...ikke ind.

mvh
Bri@n

Fra : Hauge

Dato : 28-02-06 11:24

Hej
co@ch [4130] wrote:
> Jo men du får til gengæld et meget beskidt miljø derinde, da du hiver
> alt støvet med ind i dit system.

Det gør man da i forvejen, om man skubber luften med støvet ind, eller
trækker luften ud hvorved støvet bliver trukket ind ad andre huller, gør vel
sådan ca. den samme forskel.

> Og varme skal ud...ikke ind.

Varme ud eller kulde ind.. Begge dele virker ganske godt, og det er nemmere
at styre hvor kulden skal være når man blæser indad.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060228102412@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Jens G

Dato : 28-02-06 14:58

On Tue, 28 Feb 2006 11:11:05 +0100, "co@ch [4130]"
<coach_[slet]_@_[dette]_lite.danmark> wrote:

>Og varme skal ud...ikke ind.

På min første ATX strømforsyning sad blæseren i bunden, og blæste
luften fra strømforsyningen ind i kabinettet. Meningen var vist af
luften skulle blæses ned over CPU køleren.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 00:00

"Privat" <Privat@privat.pat> skrev i en meddelelse

> Har overvåget systemet en tid nu, og med laveste omdrejninger på CPU og
> System blæserne er min PSU blevet 3 til 5 grader koldere.

Nu bli'r jeg nysgerrig... Har du temp. føler i psu'en ?

mvh
Ebbe

Fra : Privat

Dato : 01-03-06 17:37

Hvis spørgsmålet er til mig så er svaret ja

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 21:17

> Hvis spørgsmålet er til mig så er svaret ja
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Andersen & Sørensen
> Rubjergparken 32
> 8870 Langå

Det var det skam, endda korrekt stillet under meddelelse

Jeg undrede mig blot, idet jeg ikke før har hørt at nogen havde temp. føler
i sin psu, det har jeg nu.

mvh Ebbe

Fra : test

Dato : 28-02-06 09:42

> Jeg har vendt blæseren i en PS så den ikke suger varmen væk men blæser
> luft igennem PS.
>
> Er der nogle der har afr med dette, tænker på om det er en god eller
> dårlig løsning?.

Jeg har gjort det samme har kørt fint over et år, dog er mit mb lige stået
af, tror dog ikke det er relateret :)