Strømforsygning
Fra : Privat

Dato : 27-02-06 18:42

Jeg har rodet lidt med en ekstra strømforsygning som jeg ligger inde med.

Jeg vil gerne have oplyst om man evt. ved at kortslutte nogle ben i et stik
har mulighed for at se om den virker efter hensigt uden at skulle montere
den i en maskine.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-02-06 19:06

> [...]
> med. Jeg vil gerne have oplyst om man evt. ved at kortslutte nogle ben i
> et stik har mulighed for at se om den virker efter hensigt uden at

Nej, du kan ikke med sikkerhed vide om den virker før den har været
tilsluttet en maskine.. Én ting er om du kan få blæseren til at starte,
noget andet er om den kan levere de korrekte spændinger for at maskinen kan
køre.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Privat

Dato : 27-02-06 19:28

Det er lige der jeg har rodet lidt med en, der er ikke blevet lavet noget om
omkring strøm mm. men omkring blæser.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-02-06 19:40

>Det er lige der jeg har rodet lidt med en, der er ikke blevet lavet noget
>om
>omkring strøm mm. men omkring blæser.

http://www.duxcw.com/faq/ps/ps4.htm

Men slut evt. lige en løs harddisk til strømforsyningen inden du tænder for
den, så du ikke risikerer at den dør.. Sådan en switch-mode strømforsyning
er nemlig ikke designet til at skulle køre uden en vis belastning.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-02-06 22:52

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:4403478f$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Men slut evt. lige en løs harddisk til strømforsyningen inden du tænder for den, så du ikke risikerer at den dør.. Sådan en
> switch-mode strømforsyning er nemlig ikke designet til at skulle køre uden en vis belastning.

Det vil jeg da gerne vide lidt mere om hvad du mener med ?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-02-06 02:14

> Det vil jeg da gerne vide lidt mere om hvad du mener med ?

Det jeg mener, er at man kan risikere at beskadige strømforsyningen, hvis
den ikke bliver belastet tilstrækkeligt. Det er ofte ikke så meget der skal
til, men der skal en lille strøm til før reguleringen virker som den skal og
spændingerne bliver stabile. Der er ikke mange ATX strømforsyninger der kan
tåle at være tændt i længere tid ved at man blot har kortsluttet ben 14 og
15. Så derfor - sæt en harddisk eller lign. lille strømforbrugende enhed på,
så burde det ikke volde nogen problemer.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 28-02-06 17:23

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:4403a3d6$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> derfor - sæt en harddisk eller lign. lille strømforbrugende enhed på, så burde det ikke volde nogen problemer.

Ja jeg forstod godt det du mente, men har du nogen dokumentation for det.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-03-06 13:05

> Ja jeg forstod godt det du mente, men har du nogen dokumentation for
> det.

http://www.repairfaq.org/sam/smpsfaq.htm#smpsnatx
Er bare ét blandt mange kilder der nævner problemet.. Det er sikkert mere
undtagelse end regelen, men hvis en harddisk kan forhindre det, så er det
vel også en fin grund til at gøre det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 23:09

"Privat" <Privat@privat.pat> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne have oplyst om man evt. ved at kortslutte nogle ben i et
> stik har mulighed for at se om den virker efter hensigt uden at skulle

kortslut den grønne og en af de sorte - så starter den

Fra : Privat

Dato : 28-02-06 09:17

Siger tak for svarene.

--