|
| HP all in one Fra : Erik Christoffersen |
Dato : 27-02-06 16:57 |
|
Jeg er indehaver af en HP PSC 1350 all in one maskine, som har fungeret fint
i det første år, men pludselig kan den ikke scanne, den skriver at den ikke
kan kommunikere med scanneren, men der er ikke problemer med printeren, er
der nogen der kan hjælpe (HP kan ikke).
Med venlig hilsen
Erik Christoffersen
Skæring Sandager 55
8250 Egå
Tlf. 86228810 Mob. 40154514
E-mail erik.c@mail.sonofon.dk eller erik.c@kynerco.dk
| |
Michael Nielsen (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Michael Nielsen |
Dato : 28-02-06 23:46 |
|
"> Jeg er indehaver af en HP PSC 1350 all in one maskine, som har fungeret
fint
> i det første år, men pludselig kan den ikke scanne, den skriver at den
> ikke
> kan kommunikere med scanneren, men der er ikke problemer med printeren, er
> der nogen der kan hjælpe (HP kan ikke).
>
> Med venlig hilsen
>
> Erik Christoffersen
> Skæring Sandager 55
> 8250 Egå
>
> Tlf. 86228810 Mob. 40154514
>
> E-mail erik.c@mail.sonofon.dk eller erik.c@kynerco.dk
>
Skidtet tilbage, der er normalt 2 års reklamationsret...
Mich.
| |
Kristian Andersen (02-03-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Andersen |
Dato : 02-03-06 20:59 |
|
> Skidtet tilbage, der er normalt 2 års reklamationsret...
Reklamationsret er ikke det samme som garanti
Prøv at google lidt på "Købeloven reklamationsret"
--
Kristian
| |
Michael Pilgaard (02-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 02-03-06 22:34 |
|
"Kristian Andersen" <kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk> skrev:
>> Skidtet tilbage, der er normalt 2 års reklamationsret...
>
>Reklamationsret er ikke det samme som garanti
Er der nogen der har påstået det?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Kristian Andersen (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Andersen |
Dato : 04-03-06 01:55 |
|
,>>Reklamationsret er ikke det samme som garanti
>
> Er der nogen der har påstået det?
Hvad skulle formålet være med at sende skidtet tilbage, hvis det ikke var
for at få ombyttet printeren på garanti ?
Hvis printeren er købt i Dansk Supermarked (Bilka, Føtex m.m..) kan der godt
være 2 års garanti, men de fleste andre steder tror jeg ikke Erik får noget
ud af at sende den tilbage, han risikerer højest at få en regning
(håndterings gebyr). Printeren kan ikke repareres, der fås ikke reservedele
til denne model.
--
Kristian
| |
Henning (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 04-03-06 06:14 |
|
On Sat, 4 Mar 2006 01:54:47 +0100, "Kristian Andersen"
<kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk> wrote:
>,>>Reklamationsret er ikke det samme som garanti
>>
>> Er der nogen der har påstået det?
>
>Hvad skulle formålet være med at sende skidtet tilbage, hvis det ikke var
>for at få ombyttet printeren på garanti ?
>
>Hvis printeren er købt i Dansk Supermarked (Bilka, Føtex m.m..) kan der godt
>være 2 års garanti, men de fleste andre steder tror jeg ikke Erik får noget
>ud af at sende den tilbage, han risikerer højest at få en regning
>(håndterings gebyr). Printeren kan ikke repareres, der fås ikke reservedele
>til denne model.
Maskinen kan forventes at holde mere end 2 år, derfor er der stadig
reklamationsret på den. Hvis den er brugt som beskrevet i
brugsanvisningen er der ingen problemer med at få den repareret, eller
hvad HP nu gør med den.
| |
Kristian Andersen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Andersen |
Dato : 05-03-06 14:19 |
|
> Maskinen kan forventes at holde mere end 2 år, derfor er der stadig
> reklamationsret på den. Hvis den er brugt som beskrevet i
> brugsanvisningen er der ingen problemer med at få den repareret, eller
> hvad HP nu gør med den.
Som udgangspunkt yder HP, som de fleste andre producenter, 1 års garanti
(der kan i enkelte tilfælde være andre aftaler mellem producent og
forhandler).
Ud over det første år er købelovens reklamations ret udelukkende en sag
mellem forhandler og kunde.
Som jeg startede med at skrive er reklamationsret ikke det samme som
garanti.
Garanti må kun bruges om en ordning der stiller forbrugeren bedre end
købeloven.
Reklamationsret går i store træk ud på følgende.:
- Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet
varen til en ny eller få fejlen repareret.
- Indenfor de første 6 måneder træder en såkaldt formodnings regel i kraft,
den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de
første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede
ved købet. Ud over de 6 måneder er det mere eller mindre op til forbrugeren
at bevise eller sandsynliggøre at manglen også var til stede ved købet.
Da forhandleren jo er dækket ind af producenten det første år, yder de
fleste forhandlere uden diskussion 1 års (i praksis garanti), men ud over
det første år hænger forhandleren selv på den, så derfor kan der være store
problemer med at få dækket en opstået fejl i de resterende 12 måneder.
Problemet er jo at, hvis maskinen har fungeret et år, så er det svært for
forbrugeren at bevise eller sandsynliggøre at manglen også var til stede ved
købet.
--
Kristian
| |
|
|