Switch
Fra : jane

Dato : 27-02-06 16:03

Jeg har 2 computer, tilsluttet med en hub, men overvejer at udskifte den
med en switch, da jeg har hørt, at en switch er bedre.

Hvilken switch skal jeg købe, er der forskel på kvalliteten?

Jeg skal kun bruge den til de 2 computer jeg har, så hvis nogen kan
anbefale mig en/navn, i god kvallitet, hvis der er kvallitetsforskel... vil
jeg blive glad.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : JJ

Dato : 27-02-06 17:34

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg skal kun bruge den til de 2 computer jeg har, så hvis nogen kan
> anbefale mig en/navn, i god kvallitet, hvis der er kvallitetsforskel...

Hvis du kun bruger den til at forbinde 2 computer, er der ingen forskeld om
du bruger en hub eller Switch,
men hvis du bruger den til at forbinde de 2 computer til internettet, så vil
jeg anbefale en router pga sikkerheden.

JJ

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-02-06 18:12

"JJ" <jj@get.kd> crashed Echelon writing

> Hvis du kun bruger den til at forbinde 2 computer, er der ingen
> forskeld om du bruger en hub eller Switch,

Hvad med duplexitet?

--
Bjarke Andersen

Fra : jane

Dato : 27-02-06 18:47

"JJ" <jj@get.kd> wrote in

> [...]
> men hvis du bruger den til at forbinde de 2 computer til internettet,
> så vil jeg anbefale en router pga sikkerheden.

Begge computer er på nettet. Jeg har en router, den fra Cybercity, men
den kan jo kun trække en computer, derfor bruger jeg en hub nu, men en
switch er vel bedre, eller er der ingen forskel?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : René Jensen

Dato : 27-02-06 22:13

jane wrote:
> Begge computer er på nettet. Jeg har en router, den fra Cybercity, men
> den kan jo kun trække en computer, derfor bruger jeg en hub nu, men en
> switch er vel bedre, eller er der ingen forskel?

Så længe der er tale om en 100mbit hub, så kan jeg ikke se nogen fordel
i at skifte til en switch. Du har ret i at en switch er at foretrække,
men eftersom du kun har to computer i dit netværk, så er det begrænset
hvor meget trafiktab du har.

Mit råd, spar dine penge, med mindre du virkelig kan mærke når begge
computere er tændt samtidig og bruger Internettet (selvf. uden at den
ene computer spammer forbindelse helt vildt, altså mail, surf o.lign.)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : jane

Dato : 28-02-06 16:34

René Jensen <not4u2know@privacy.org> wrote in news:dtvpvv$d9a$1
@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> computere er tændt samtidig og bruger Internettet (selvf. uden at den
> ene computer spammer forbindelse helt vildt, altså mail, surf o.lign.)

Ok. vil spare pengene, tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane