Foskellige slags ram?
Fra : MRN

Dato : 25-02-06 15:59

Hejsa gruppe!

Lige har nu har jeg to ramblokke på hver 512 mb i min com. Det er pc2700,
333 mHz. Hvad vil der ske hvis jeg sætter endnu en blok i, der kun er
pc2100, 266 mHz?

Vil det så trække hastigheden på de andre ram ned også, eller vil de
nuværende ram stadig køre med deres hastighed?

Bundkortet er et Asus P4P800-X

Mvh
MRN

Fra : FedeDorit

Dato : 25-02-06 16:13

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil det så trække hastigheden på de andre ram ned også, eller vil de
> nuværende ram stadig køre med deres hastighed?

Den vil højst sansynlig trække de andre ned....eller måske vil PC2100 bloken
prøve at køre som PC2700 dvs. overclocked og så har du nok en "død"
maskine,da jeg ikke tror den kan tåle det...

Fra : Villy Jensen

Dato : 25-02-06 17:34

> [...]
>
> Vil det så trække hastigheden på de andre ram ned også, eller vil de
> nuværende ram stadig køre med deres hastighed?

(...kender ikke bundkortet...)

Generelt må du nok forvente at "det er den laaangsomste RAM-blok, der
bestemmer". Jeg tror ikke på at der brænder nogetsomhelst ved at forsøge,
men prøv at tage tid (og sammenligne) på WIN opstart, og på opstart af dit
tungeste favorit-spil.

Jeg kunne forestille mig at BF2 bliver lidt hurtigere til at loade med mer'
og langsommere RAM, men selve spille lidt sløvere?

Prøv at sætte dine PC2100 RAM i, og så pil dem ud igen efter en uges tid -
man mærker ikke performanceløft ret meget, men reduktion er let at fornemme.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy