Kan man forlænge et harddisk kable?
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 24-02-06 17:54

Nogen der ved om man kan forlænge et harddisk kabel? Jeg ved man kan få
harddisk kabler der er 1 meter lang men hvis det lige kniber kan man så på
en eller anden måde selv forlænge det? Eller kan man købe en dims man kan
sætte imellem 2 kabler?

Monty

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-02-06 18:02

"Monty \(7000\)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Nogen der ved om man kan forlænge et harddisk kabel?

Jeg skal ikke udelukke det er teknisk muligt, men i så fald er det
garanteret dyrere end et nyt langt kabel.

<mlr>

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 24-02-06 18:20

> Jeg skal ikke udelukke det er teknisk muligt, men i så fald er det
> garanteret dyrere end et nyt langt kabel.

Hvor lange kan man da få dem?

Monty

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-02-06 18:44

> [...]
> en eller anden måde selv forlænge det? Eller kan man købe en dims man kan

Det er meget dårligt design at forlænge et harddiskkabel!!!

Du må kunne købe et 18"-kabel, som er det længste som skal kunne virke.
http://www.google.com/search?q=ATA133+cable+length

18" = ca. 45 cm
ATA66 kabler over 1 meter er fusk og klamhuggeri, der måske ikke mister
data.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-02-06 18:55

> Det er meget dårligt design at forlænge et harddiskkabel!!!
>
> Du må kunne købe et 18"-kabel, som er det længste som skal kunne virke.
> http://www.google.com/search?q=ATA133+cable+length
>

> 18" = ca. 45 cm

ups, det kan da osse være SATA...

http://www.icp-vortex.com/english/support/techno/sata/sata_e.htm#sata2
SATA kabler over 1 meter er fusk og klamhuggeri, der måske ikke mister data.

Glem det.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : ain

Dato : 24-02-06 23:47

"Monty (7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en eller anden måde selv forlænge det? Eller kan man købe en dims man kan

Lav det selv..køb kabel i metermål og stik (connectorer)
der findes kabel med kobbercore.
jeg har længde på 80 cm, da mine AT diske ligger udenfor kabinettet
om det så er knold eller fusk, det kan kablet da ikke vide.
og det virker da udemærket, der er ikke forsvundet een eneste bit,
og hvor skulle den forsvinde hen.
/ain

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 25-02-06 00:00

> [...]
> om det så er knold eller fusk, det kan kablet da ikke vide.
> og det virker da udemærket, der er ikke forsvundet een eneste bit,

Hvor køber man sådan noget henne og hvordan får du stikkene presset nedover?
Skal man bruge en speciel tang eller hvad?

Monty

Fra : Peter

Dato : 25-02-06 04:29

"ain" <ain_globalnet@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om det så er knold eller fusk, det kan kablet da ikke vide.
> og det virker da udemærket, der er ikke forsvundet een eneste bit,

Med så lange kabler, kan du risikere at miste data, da lange kabler samler
mere elektrisk støj op end korte kabler.
Derfor er max længde man kan købe ca. 45 cm.

PeterB

Fra : MN

Dato : 25-02-06 09:56

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> "ain" <ain_globalnet@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Med så lange kabler, kan du risikere at miste data, da lange kabler samler
> mere elektrisk støj op end korte kabler.

Det er korrekt

> Derfor er max længde man kan købe ca. 45 cm.

Men så er dette noget sludder.

Tjek her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=129&Parent=24&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction177=2&Sorted177=&True7230=1&Trueval7230=95233&True12440=&Trueval12440=93827&True2296=&Trueval2296=96120&True25564=&Trueval25564=96190&Equal208=&Equal207=&Submit.x=34&Submit.y=6

Mogens

Fra : MN

Dato : 25-02-06 10:02

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> "ain" <ain_globalnet@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Med så lange kabler, kan du risikere at miste data, da lange kabler samler
> mere elektrisk støj op end korte kabler.

Det er korrekt.

> Derfor er max længde man kan købe ca. 45 cm.

Men det er noget sludder.

Se her:
http://www.kortlink.com/Ide_kabler

Mogens

Fra : Peter

Dato : 25-02-06 13:17

"MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det er noget sludder.

Ja, selvfølgelig. Jeg gik ud fra, at alle kørte Ultra DMA, og der er de
længste du kan købe ca 45 cm.

PeterB

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-02-06 20:33

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, selvfølgelig. Jeg gik ud fra, at alle kørte Ultra DMA, og der er de
> længste du kan købe ca 45 cm.
>
> PeterB

Jeg ved ikke hvad mine kabler er købt som, men de kører fint ultra dma, selv
om de er både 80 og 100 cm lange, så hvordan du når frem til den konklusion
er mig lidt af en gåde.

Kurt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-02-06 12:09

"ain" <ain_globalnet@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>om det så er knold eller fusk, det kan kablet da ikke vide.
>og det virker da udemærket, der er ikke forsvundet een eneste bit,

Du har ret der 'forsvinder' ikke bits - Men er der det mindste problem
med kommunikationen over IDE-kablet (og det kommer der hurtigt med din
opsætning !!) så hopper windows fra Ultra-DMA ned i PIO modus.

Og det er sgu'tte meget sjov ved - Livet er for kort til PIO mode

<mlr>

Fra : T.

Dato : 26-02-06 17:11

> [...]
> en eller anden måde selv forlænge det? Eller kan man købe en dims man kan

Hej gruppe

Ved ikke om det er mig der har misforstået spørgsmålet.
Jeg har flere harddiske sat ind i hver sit kabinet og så med et 5 meter
langt USB kabel som forlænger ned til min pc. og det virker perfekt.

Bruger noget der ligner den her:

Hilsen