Er blækpatroner lidt sårbare.
Fra : torben

Dato : 23-02-06 13:01

Hej.

Jeg har jævnligt genpåfyldt min sortpatron (en Lexmark Z33).
2 gange måske 3 gange har jeg været ud for at printeren slet intet vil
printe. Nogengange retter jeg på patronen indtil den printer ud igen. Men
denne gang med en relativ ny patron og også måske en gang før i dette liv
med en anden patron som heller ikke var "særligt" meget brugt, hjælper det
intet at rette på patronen og den skriver slet intet ud -nu er den vist helt
kaput.

Er blækpatroner generelt særligt sårbare imod at blive taget ud og sat i
igen, for det tror jeg. Det ville jo ikke være så fedt og ej heller særligt
økonomisk hvis de går let i stykker af det. Man skal jo genpåfylde blæk
ofte, ihvertfald jeg skal.

Det har vist noget at gøre med de printbaner der sider både i
patron"beholderen" i printeren og på selve patronen. De ser ikke slidte ud,
men de er det måske alligevel?

Hilsen

Torben

Fra : JJ

Dato : 23-02-06 16:47

"torben" <spamfri@spamfri.dk> wrote in message

> [...]
> igen, for det tror jeg. Det ville jo ikke være så fedt og ej heller
> særligt økonomisk hvis de går let i stykker af det. Man skal jo genpåfylde

blækpatroner er ikke lavet til at blive genbrugt

JJ

Fra : torben

Dato : 23-02-06 23:42

Hej.

Nå hvor er vi så henne med genfyldningsblæk?

Hilsen

Torben

Fra : torben

Dato : 24-02-06 05:58

Hej.

Jeg kom faktisk lige i tanke om at man kan købe dem uoriginale,
blækpatronerne.
Men er det ikke rigtigt, at de originale er svære at få fat i, selv i
butikkerne.

Desvære er de uoriginale jo af dårligere kvalitet?
Er de ikke genbrug de uoriginale?
-
Torben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-02-06 12:27

torben wrote:
> Er de ikke genbrug de uoriginale?

De er ikke lavet til at blive genbrugt - de er lavet som "køb og
smid væk" - det gælder så både de originale og de ikke-originale.

Men de kan alligevel godt fyldes op et par gange uden problemer -
men det er ikke noget fabrikkerne garanterer at de kan.

Og det er heller ikke samme firma, der laver det løse blæk som
laver de nye originale patroner.

Jan