Min computer siger et langt biiiiip biiiii~
Fra : TutterTUT

Dato : 17-02-06 15:59

Fra : Villy Jensen

Dato : 17-02-06 16:12

Fejl 1) Der ligger vel noget og holder på en af tasterne på tastaturet?

Fejl 2) CPU ventillator starter ikke op?

Fejl 3) der er noget andet galt

(det plejer at være Fejl 1 hos mig)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : TutterTUT

Dato : 17-02-06 16:14

On Fri, 17 Feb 2006 16:11:47 +0100, "Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote:

>Fejl 1) Der ligger vel noget og holder på en af tasterne på tastaturet?
>
>Fejl 2) CPU ventillator starter ikke op?

> [...]
Det er ikke fejl 1 & 2 hos mig så det er mest sandsynligt at det er fejl 3 hos mig....

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 17-02-06 16:40

Så kan de blinde også følge med !

--
Lars Fragstrup

Fra : Søren Andersen

Dato : 17-02-06 17:00

TutterTUT wrote:
> Min computer siger et langt biiiiip biiiiiip osv...

Hvordan siger ét lang biiiiiip "biiiiip biiiiiip osv..."? ;)

Find dit bundkorts beep koder. Et par af standard koderne kan ses her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-02-06 18:27

Nemlig. Det er bios'en simple måde at kommunikere med omverdenen på.

Hvis det er to kort og der ikke kommer noget på skærmen, så kan det skyldes,
at den fejler i Video I/O og ikke ved hvor den skal skrive det. Hvis du har
et grafikkort i der er smartere (Gerforce amok) end det oprindelige på
bundkortet (kedelig VGA), så prøve at tage det ud og bruge og brug
bundkortets videoport.

Bare en ide. Vi skal nok vide lidt mere om din maskine, hvis vi skal hjælpe
det. Det er en ret grundlæggende fejl du støder på.

Bjarke