Processor virker ikke
Fra : Hans Petersen

Dato : 15-02-06 16:03

Hejsa NG

Håber nogen her kan hjælpe.

Jeg har lige købt en ny processor til min pc'er.
Vel hjemkommet sætter jeg den nye prosessor i, men skidte virker ikke.
ak og ve.

Jeg kører fluks til forhandleren, hvor den er købt, han undersøger
processoren og konstanterer den er defekt men nægter at bytte den.

Hva gør jeg?

Det skal lige nævnes, at jeg i mange år har bygget og repareret
pc'ere.

-/ Hans

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-02-06 16:19

> [...]
>
> Hva gør jeg?
>
> Det skal lige nævnes, at jeg i mange år har bygget og repareret

Jeg kan ikke hjælpe, men jeg vil da anbefale at du vælger en anden
forhandler næste gang...

Var der synlige mekaniske skader på CPU'en? (før/efter din montering)
Har du taget passende højde for ESD under håndteringen?

Mvh Villy (der nylig har fået byttet en 14 måneder gammel Barton hos SHG)
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Hans Petersen

Dato : 15-02-06 17:46

>Var der synlige mekaniske skader på
>CPU'en? (før/efter din montering)
Ikke umiddelbart, hverken før eller efter.

>Har du taget passende højde for ESD
>under håndteringen?
Ja selv. har et mindre elektronikværksted.

Fra : FedeDorit

Dato : 15-02-06 16:20

"Hans Petersen (slet IP8NQ)" <caddy@IP8NQc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hva gør jeg?
>
> Det skal lige nævnes, at jeg i mange år har bygget og repareret

Når han konstaterer at den er defekt og du ikke har været skyld i det,så
skal han som udgangspunkt ,enten bytte den eller give dig pengene tilbage.

Ellers prøv i jura gruppen og hør hvordan reglerne er.

Fra : Lars Mortensen

Dato : 15-02-06 16:28

Klag til forbrugerombudsmanden.

Fra : Christian Mygind

Dato : 15-02-06 17:12

Hans Petersen (slet IP8NQ) wrote:
[...]
> Jeg kører fluks til forhandleren, hvor den er købt, han undersøger
> processoren og konstanterer den er defekt men nægter at bytte den.

Hvorfor nægter han at bytte den?

/Chr

Fra : Hans Petersen

Dato : 15-02-06 17:52

>Hvorfor nægter han at bytte den?
Begrundelse:
Der står på pakken at den skal isættes af en professionel.
Derfor skulle forretningen selv gøre dette.

Jeg forsøgte også at spørge om, hvorfor de så sælger dem i "løs
vægt" men dette svarede han ikke på.

Han var meget arrogant og ganske uforskammet.

Herefter spurgte jeg, hvad er en professionel, svarede
han, "Hvad er en ekspert" og gik ind på kontoret.

Fra : Hans

Dato : 15-02-06 21:13

Hans Petersen wrote:
> Begrundelse:
> Der står på pakken at den skal isættes af en professionel.
> Derfor skulle forretningen selv gøre dette.

Er det en ordlyd som du selv har konstateret står i dokumentationen, eller
er det en selvbestaltet oversættelse som forhandleren har brygget sammen,
eller bare et postulat fra hans side?

Jeg har skimmet dokumentationen for Athlon 64 og en Intel cpu igennem, og
under installation er "hvordan" nøje beskrevet, men ikke et ord om "hvem".
Jeg kan dog erindre at jeg på et tidspunkt har set ordet "qualified" i
forbindelse med cpu montering, men kvalificeret har ikke en dyt med
professionel at gøre.

Nuvel - Hvis han ikke vil makke ret, så har du jo altid mulighed for at
oprette en RMA direkte hos producenten, men yderst kedeligt at "Pcsnot" ikke
følger reglerne for reklamationsretten. De kan ikke bare sådan afvise en
reklamation.

Hans

Fra : Thomas

Dato : 15-02-06 17:29

"Hans Petersen (slet IP8NQ)" <caddy@IP8NQc.dk> skrev i en meddelelse
> processoren og konstanterer den er defekt men nægter at bytte den.

Kan vi ikke få at vide hvem det er?

Thomas

Fra : Hans Petersen

Dato : 15-02-06 17:53

http://www.pcgodt.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-02-06 17:57

slet IP8NQ wrote:

> Hva gør jeg?

Finder et par fyre i din omgangskreds, der spiller amerikansk fodbold eller
lignende og tager dem med ned i butikken. Der er ingen grund til at han
ikke burde bytte den, men det her er nemmere end at gå gennem
forbrugerrådet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 23:41

>Jeg kører fluks til forhandleren, hvor den er købt, han undersøger
>processoren og konstanterer den er defekt men nægter at bytte den.
>
>Hva gør jeg?

Stil dig udenfor butikken en dags tid og fortæl historien til alle der
er på vej ind i butikken

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 16-02-06 07:36

Du skal værre mere end velkommen til at poste din oplevelse her :
http://www.xn--drlig-service-pfb.dk/

--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson