AMD Opteron 165 vs X2 3800+?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 15-02-06 11:25

Hej

Jeg har valget mellem en Opteron 165 (1.8GHz, 2x1mb cache) og en
Athlon 64 X2 3800+ (2.0GHz, 2x512kb cache) - prisen er den samme (ca
2400,-).
CPU/maskinen skal bruges til all-round (ingen spil) og bundkortet bliver
et MSI K8NGM2-FID (nForce 430 chipset) med max fsb på 250MHz. Jeg vil
gerne overclocke CPU'en en smule, men ikke mere end den kan klare ved
standard køling og spænding. Hvilken af de 2 CPU'er skal jeg vælge for
at få mest ydelse for pengene?

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Thomas \"Chip\" Thom~

Dato : 15-02-06 12:21

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> wrote in message
> [...]
> gerne overclocke CPU'en en smule, men ikke mere end den kan klare ved
> standard køling og spænding. Hvilken af de 2 CPU'er skal jeg vælge for

Xbitlabs har faktisk lige testet 165 og 3800+ mod hinanden.
Måske kan du bruge deres artikkel til noget ?
Findes her: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/opteron-165.html

/Thomas

Fra : renethx@yahoo.com

Dato : 17-02-06 00:52

"The *Official* MSI K8NGM2-FID GeForce 6150 Motherboard Thread" (The
Ultimate Thread for Builders of MSI GeForce 6150 Board Systems) started
in AnandTech Forums in US. In the first post I collected all the tips I
have written in various places. It includes CPU selection guide: X2
3800+ vs Opteron 165.

http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=29&threadid=1803985&enterthread=y

Table of Contents

1. GeForce 6150/nForce 430 Chipsets
2. Specifications of K8NGM2-FID
3. BIOS Features
4. Package Contents
5. Multiple Monitors & TV Support
6. Simple Installation Procedure of Windows
7. Implementation of Cool'n'Quiet Technology
8. Safety Caution!
9. BIOS Versions; Which BIOS to use?
10. Methods of Flashing BIOS
11. Overclocking