Genfinde formateret partition
Fra : Filip

Dato : 13-02-06 20:43

Min kamerat er lige kommet til at formatere sit backupdrev ved en fejl med
alle hans data. Det skal altsammen genskabes igen. Hvilke program kan man
benytte gratis for at gendanne alle filerne???

Filip

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-02-06 21:01

"Filip" skrev
> Min kamerat er lige kommet til at formatere sit backupdrev ved en fejl med
> alle hans data. Det skal altsammen genskabes igen. Hvilke program kan man
> benytte gratis for at gendanne alle filerne???

Gratis program pcinspector

www.pcinspector.de

Husk bare at programmet skal installeres på en anden disk. Der må intet
skrives på den formatterede disk, som altså skal monteres som noget
sekundært i den computer, hvor programmet installeres.
Det gælder for alle diskredningsprogrammer. Du skal derfor også være
opmærksom på, at når dataene skal reddes med et af disse programmer, skal du
have ledig plads på en anden hd, idet alt genskabes på den anden disk, ikke
på den der er formatteret.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Filip

Dato : 14-02-06 15:04

> Gratis program pcinspector
>
> www.pcinspector.de

Jeg synes ikke det virker. Man kan godt nok se de filer som der er blevet
slettet, men hvordan får man dem gemt et andet sted? Det ser ud til at man
skal betale sig fra det, men overbevis mig endelig om noget andet

Filip

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-02-06 20:20

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slettet, men hvordan får man dem gemt et andet sted? Det ser ud til at man
> skal betale sig fra det, men overbevis mig endelig om noget andet

Det er vel programmet "pc inspector file recovery" du bruger? I så fald
forstår jeg ikke, hvorfor du tror, at der skal betales noget.
Du får jo nærmest en stifinder frem, hvor du i venstre side markerer
mappe/andet, så du kan se indholdet i højre side.
Der markerer du så det, du vil redde. Herefter kan du enten højreklikke på
det markerede og vælge Gem som eller trykke på diskettesymbolet over i
venstre side.

Kurt

Fra : Filip

Dato : 15-02-06 15:43

> [...]
> Der markerer du så det, du vil redde. Herefter kan du enten højreklikke på
> det markerede og vælge Gem som eller trykke på diskettesymbolet over i

Ok. Tak for det. -s kulle lige hitte ud af hvordan det lige virkede

Filip