USB porte giver strøm når pc er slukket
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 10-02-06 13:33

Jeg har købt en ny stationær med en masse USB-porte. Jeg ønsker
at tilkoble en elspareskinne, men den virker ikke da der altid er
strøm på USB-portene, også når PC'en er lukket. Det hedder vidst
"Wake-On-USB".

Jeg har læst på www.sparel.dk (helt præcist
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337) at man kan prøve
forskellige tiltag. Jeg har pt prøvet alle pånær det ekstra
USB-kort, som jeg ikke lige ligger inde med.

Kender I til andre måder at få elspareskinnen til at virke? Jeg
har luret på om man istedet kan bruge den serielle port (9 ben)
eller printerporten (LPT1). Kan jeg det og hvordan skal ting i så
fald forbindes til et usb-stik. Nok smartere at købe et ekstra
usb-kort eller hvad?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Dennis Lange

Dato : 10-02-06 13:55

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> at tilkoble en elspareskinne, men den virker ikke da der altid er
> strøm på USB-portene, også når PC'en er lukket. Det hedder vidst

Hvorfor ikke bare slå Wake-on-USB fra så?
Det gør du i din BIOS
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 15:54

> [...]
> eller printerporten (LPT1). Kan jeg det og hvordan skal ting i så
> fald forbindes til et usb-stik. Nok smartere at købe et ekstra

Kik tilbage i gruppen - emnet har været taget op 4-5 gange tidligere.

DU skal købe en usb port der monteres i din pc i en pci-slot. Dette kan
købes for under 50 kr.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 10-02-06 16:32

> DU skal købe en usb port der monteres i din pc i en pci-slot.
Dette kan
> købes for under 50 kr.

Det var godt nok billigt. Kan jeg spørge hvor du har set en
sådan?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 17:02

http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=10032

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 23:22

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=10032

Underlig side - jo flere man køber, jo dyrer bliver det? :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 00:32

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse

> Underlig side - jo flere man køber, jo dyrer bliver det? :)

Det er da ikke så mærkeligt. Hvis jeg går i brugsen og køber en pilsner, så
er det ikke så dyrt. Men hvis jeg så ta'r en hel kasse, så........

mvh
Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 18:05

Hey!

> Det er da ikke så mærkeligt. Hvis jeg går i brugsen og køber en pilsner,

> er det ikke så dyrt. Men hvis jeg så ta'r en hel kasse, så........
Ja men den anden pilsner koster jo ikke mere end den første vel?

http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=10032

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 20:45

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey!

> så
> Ja men den anden pilsner koster jo ikke mere end den første vel?

> [...]
Hmmm, højst ejendommelig "forretning".

mvh
Ebbe

Fra : Rander

Dato : 12-02-06 10:36

Sat, 11 Feb 2006 18:05:10 +0100 brugte Aksel Spandet 13 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

>så
>Ja men den anden pilsner koster jo ikke mere end den første vel?
>http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=10032

Det gør den jo i det her tilfælde, ser det ud til. Det er formuleringen på
siden der ikke er voldsomt gennemskuelig. Jeg er åbenbart ikke den eneste
der opfatter det som styk-priser. Køber du én vare, koster den 45 kr. Køber
du to, koster de 59 kr pr. stk...

Det er ihvertfald det teksten på siden lægger op til...

http://rander.dk (temporarily down!)

Dansk tryghed er at have en øloplukker tøjret til sin gyngestol. (Benny Andersen)

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 12:00

Hey!

> [...]
Køber
> du to, koster de 59 kr pr. stk...
>
> Det er ihvertfald det teksten på siden lægger op til...
Nej det tror jeg ikke....

De skriver:
Kampagnepris kun ved 1 stk.
Ved mere end 1 stk. koster kortet kr. 69,-

Det opfatter jeg som en stk pris på 69 efter første køb.... så er det dog
ved siden af udspecificeret præcis hvad prisen er alt efter hvor mange man
køber....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-02-06 13:02

> http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=10032

Ja, det var billigt. Faldt dog over en anden lidt dyrere som nu er købt,
installeret og alt virker efter hensigten

Tak for hjælpen

Lars