Memory Frequenc
Fra : Hagar

Dato : 09-02-06 17:59

Hej i gruppen

Når jeg booter op, så kommer der ude i "DOS" en besked der lyder:
Memory Freqency for DDR400 Spification
Host/DRAM Frequency is 200/200 MHz

Hvad kan man udlede af det ?
Er det som jeg forstår det DDR RAM der har en hastighed på 400 MHz, men det
andet kan jeg ikke lige følge med i.

Hagar

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-02-06 22:21

Hagar wrote:

> Når jeg booter op, så kommer der ude i "DOS" en besked der lyder:
> Memory Freqency for DDR400 Spification
> Host/DRAM Frequency is 200/200 MHz
> Hvad kan man udlede af det ?

At du har RAM i din computer som er beregnet til at køre 200 MHz... og at
det gør det. Desuden viser det også at computerens FSB (front side bus)
også er sat til 200 MHz, så den er synkron med RAM'en.

> Er det som jeg forstår det DDR RAM der har en hastighed på 400 MHz, men det
> andet kan jeg ikke lige følge med i.

Nix... dit RAM kører med en frekvens på 200 MHz

Læs evt. lidt mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR_RAM
http://en.wikipedia.org/wiki/Front_side_bus

--
Mvh. Lars

Fra : Hagar

Dato : 09-02-06 22:51

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> også er sat til 200 MHz, så den er synkron med RAM'en.

> Nix... dit RAM kører med en frekvens på 200 MHz

Takker for svarene, så blev jeg lidt klogere igen i dag

Hagar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-02-06 22:18

> Hej i gruppen
> Når jeg booter op, så kommer der ude i "DOS" en besked der lyder:
> Memory Freqency for DDR400 Spification
> Host/DRAM Frequency is 200/200 MHz

Det er vel BIOS der skriver det, og jeg vil tro at det indikerer FSB-clocken
og RAM-clocken. De er ofte identiske, men de behøver ikke at være det.
F.eks. kan man godt have en CPU med 166MHz FSB og alligevel køre 200MHz på
hukommelsen.

> Hvad kan man udlede af det ?
> Er det som jeg forstår det DDR RAM der har en hastighed på 400 MHz,

Jeps.

> men det andet kan jeg ikke lige følge med i.

--
signing off.. Martin Sørensen