Ny pc, men jeg er forvirret
Fra : Casper

Dato : 09-02-06 12:29

Hejsa

Jeg står overfor at skulle købe en ny pc... jeg er dog blevet
voldsomt forvirret over udbuddet og håber I vil hjælpe... :/

Budgettet hedder 6-8000,- helst ikke mere.
Jeg arbejder en del i Photoshop og spiller lidt BF2.

Jeg har kigget på Dual Core men er de pengene værd? Jeg vil også
gerne have 1GB ram som minimum... MEN! Jeg kan ikke hitte ud af
ramtyper, motherboard typer osv osv...

Hvis I skulle købe nyt grej i dag og havde 6-8000,- at gøre med, hvad
og ikke mindst HVOR ville I så købe?

Jeg håber I kan hjælpe en forvirret mand... på forhånd tak.

Mvh
Casper

Fra : PostMan

Dato : 09-02-06 13:55

"Casper" <smokehat@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hejsa

Hvis I skulle købe nyt grej i dag og havde 6-8000,- at gøre med, hvad
og ikke mindst HVOR ville I så købe?

Hvis du ikke er så stærk ud i computer køb, vil jeg vælge www.Zitech.dk de
har butikker i det mest af landet
de har lige nu en test vinder i alt om data det er en

AMD Athlon 64 3200+ CPU, Socket939
512 MB (2x256) PC3200 DDR RAM (4 sokler)
GeForce 6600 skærmkort, PCIe, 128 MB,
DVI, HDTV-out 160 GB harddisk 7200 rpm,
8 MB, SATA DVD±R/RW drev (16x, DL), Nero
100 Mbps netkort, 4x USB2.0, 2x FireWire
7.1 kanal lydkort
Trådløst keyboard/mus
Microsoft Windows XP Home DK
leveres incl. Trådløst
Logitech keyboard 6.900,- uden skærm

eller deres Pentium'er som starte ved 5.990,-

Intel Pentium4 630, 3,0 GHz, 2 MB L2 Cache, 32/64 bit, Socket775
512 MB (2x256) PC3200 DDR-RAM (4 sokler, max. 4 GB)
160 GB Harddisk, 7200 rpm, 8 MB Cache, Serial-ATA
Intel Media Graphics Accelerator 900 skærmkort integreret i
Intel 915G/ICH6 chipset, 1 ledig PCIe x16 slot
(til evt. kraftigere skærmkort)10/100/1000 Mbit netkort (Realtek 8110S),
1x PCIe x1 & 2x PCI slots ledige Intel High Defi nition Audio
(192-kHz, 24-Bit, 7.1-kanal), Jack re-tasking
DVD±R/RW drev (CD/DVD brænder, Double Layer), Nero,
1x FireWire (front), 8x USB2.0, 1x ser, 1x par, fl oppy 1,44 MB
Microsoft Windows XP Home DK

Denne model har jeg selv og 5 venner kørene og den er bare iorden, ved godt
du skrev at du ville ha 1024 mb ram, men det siger du bare at de skal sætte
2x512 i isteder for de 2x256 der sidder, også betale forskellen.

VH Postman

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 09-02-06 14:19

for mig er en ting vigtig, nemlig kabinettet, og her går jeg ikke på
kompromis, så jeg ville vælge, NoiceControls midi kabi til 815,- som er
lydisoleret med måtter, men der er ikke psu i med, så der ville jeg vælge en
Antec NeoHE 500PEC , som koster ca. 800,-, så har du et superfedt kabinet,
som ikke larmer meget og som er kanon dejligt at bruge i hverdagen,
skydelågen syntes jeg er den fedeste detalje, da jeg hader låger der åbner
den ene eller anden vej

Kabi link : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19994 815,-
PSU (strøm) link : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174393 780,-
Bundkort : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116246 860,-
(mulighed for SLi)
Chipsetkøler til bundkort : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955
30,- (passiv)
Cpu : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137618 1600,- ( med std.
køler)
Ram : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99962 1550,- (2x1 gb)
Gpu : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150942 2200,- (mange andre
modeller)
HD : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116709 800,- (sata 250gb)
DVD : ville vælge et NEC drev med brænder 350,-
der er lyd, men et audigy2 af de billige er at foretrække.
6.800,- + 2200,- for grafikkort

skulle den en dag gå hen og blive lidt sløv eller du syntes den gerne måtte
vise lidt bedre grafik, kan du købe et kort mere og køre 2x gpu = SLi

dette system vil du blive rigtig glad for men det er også dyre gode
ting

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Henning

Dato : 09-02-06 14:35

On 9 Feb 2006 03:28:53 -0800, "Casper" <smokehat@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Budgettet hedder 6-8000,- helst ikke mere.
>Jeg arbejder en del i Photoshop og spiller lidt BF2.

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W1_dimen_9150_d02915?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Hovedtræk - 3GHz processor, 1G ram, 256M PCI-E grafikkort, 160G
SATA-disk, lækkert kabinet! til under 5.000!
Så har du stadig 3.000,- til en skærm og diverse

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Casper

Dato : 10-02-06 13:11

Tak for jeres svar... det var meget interessant! Jeg kigger lidt på
det... har p.t. lidt kig på Dell'en.

Mvh
Casper