Hvilket board til celeron ?
Fra : Hagar

Dato : 05-02-06 11:23

Hej i gruppen

Jeg sidder her med min mors aflagte Celeron, jeg er kommet frem til at det
er en af disse http://makeashorterlink.com/?V2EB5359C efter hvad jeg kan få
ud af "ryggen" på CPU'en.
Nu er jeg så kommet så langt, men er nu stødt på noget jeg i grunden ikke
har tænkt over, pin er det i grunden det samme som socket ? Der er 478 pin
på CPU'en, men vil den passe i et socket 478 board ?
Jeg ved ikke om CPU'en virker, så jeg vil ud og lede efter et billigt brugt
board til den for at se om den stadig virker. Den blev skiftet sidste år at
en forretning i Hvidovre fordi computeren var død, men om det var bundkort
eller CPU der var død ved ingen. De forklarede den gang min mor, at det
ville blive ret dyrt at lave, så hun købte en ny i stedet, og nu har jeg så
fået CPU'en

Hagar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-06 11:47

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ville blive ret dyrt at lave, så hun købte en ny i stedet, og nu har jeg så

Det kan ikke betale sig at rode med en tvivlsom CPU....

Jo, måske hvis du kan finde et passende bundkort i en
genbrugs-container. Men så kan du sgu' ligeså godt søge efter hel
maskine med bundkort, cpu, ram etc....

<mlr>

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 05-02-06 17:26

jeg har et Board, det virkede da min kammerat fik nyt, jeg skiftede for ham,
så jeg fik det gamle,

det er et Soltek, uden fancye dikke dar, har kun usb 1.1 og ata 100, men
alligevel koster det 649 hos midtdata

Kan du hente er det dit for en 50´er med venlighilsen daniel, manualer/
readme stuff må skaffes på nettet