tv hakkerved multitasking
Fra : sharky

Dato : 04-02-06 13:12

Hej,

Når jeg ser en tv udsendelse med mit hauppauge pvr250 fungerer det fint
indtil jeg måske vil se på en hjemmeside imens, dvs. multitaske. Når jeg så
vender tilbage til tv hakker det og lyden kan også hakke.

Jeg havde ingen problemer med mit gamle system. Jeg har lige opgraderet til:

Asrock 939dual sata2
athlon64 3200+ venice
2x1 gb dual channel ram
inno3d 7800gt

På forhånd tak.

Fra : Hans

Dato : 04-02-06 15:26

sharky wrote:
> [...]
> Når jeg så vender tilbage til tv hakker det og lyden kan også hakke.
>
> Jeg havde ingen problemer med mit gamle system. Jeg har lige

Du burde nok have købt en Athlon 64 x2. Jeg har det samme fænomen på nForce4
med Athlon 64 3800+ og et hurtigt grafikkort.

Jeg skifter selv til x2 når priserne er faldet tilstrækkeligt, og i
mellemtiden lever jeg bare med fænomenet, da der ikke rigtigt er noget at
gøre ved det.

Hans

Fra : sharky

Dato : 04-02-06 17:46

> Du burde nok have købt en Athlon 64 x2. Jeg har det samme fænomen på
> nForce4 med Athlon 64 3800+ og et hurtigt grafikkort.

Men det virkede før med en Barton 2500, 1 GB ram og 6800gt.

Kan det være chipsettet?

Før kørte jeg med SIS 746 chipset. Nu er det Ali M1695.

Jeg troede slet ikke man kunne udnytte det der X2 endnu.

Fra : Hans

Dato : 05-02-06 02:30

sharky wrote:

> Men det virkede før med en Barton 2500, 1 GB ram og 6800gt.
>
> Kan det være chipsettet?

Det var jeg overbevist om, da jeg skiftede fra VIA chipsæt med AGP til
nForce4-SLI med PCI-E, hvor jeg brugte den samme CPU, men efter at set andre
have de samme problemer med andre chipsæt og PCI-E er jeg ikke så sikker
længere.

Jeg mener at det hænger sammen med konstellationen PCI-E x16 og et hurtigt
grafikkort, hvor serviceringen af PCI-E bruger mange resurser, noget der
skrives en del om i forskellige fora hvor det handler om DAW (digital audio
workstations). Løsningen her er at anvende et langsomt grafikkort, men du er
jo så heldig både at have AGP og PCI-E på bundkortet, så det vil være en
enkel opgave at teste om det er årsagen til den dårlige performance ved
multitasking, ganske enkelt at prøve med et AGP grafikkort, og se om
problemet forsvinder eller bliver bedre.

> Før kørte jeg med SIS 746 chipset. Nu er det Ali M1695.

ALi M1695 er et ganske udmærket chipsæt som yder tæt på nForce4

> Jeg troede slet ikke man kunne udnytte det der X2 endnu.

Det handler ikke så meget om hvorvidt det enkelte program er i stand til at
udnytte flerprocessor teknologi, men mere at dual-core giver en meget mere
letflydende maskine, netop fordi den ikke er til at bringe i knæ som en
single-core CPU er. Når først man har prøvet en maskine med en x2 CPU er man
rimelig overbevist, men jeg vil lige vente nogle måneder da jeg har på
fornemmelsen der kan spares ret meget ved at vente.

Hans

Fra : sharky

Dato : 05-02-06 12:41

> [...]
> skrives en del om i forskellige fora hvor det handler om DAW (digital
> audio workstations). Løsningen her er at anvende et langsomt grafikkort

Du er jo ikke særlig godt udtænkt af dem der designede PCI-E x16 og det er
ikke engang hurtigere end AGP. Hvis så bare nye kort som 7800GT blev lavet
til AGP.

> [...]
> multitasking, ganske enkelt at prøve med et AGP grafikkort, og se om
> problemet forsvinder eller bliver bedre.

Det skal vel være et rimeligt hurtigt AGP kort for at jeg kan sammenligne.
Det har jeg ikke lige til rådighed.

> [...]
> er man rimelig overbevist, men jeg vil lige vente nogle måneder da jeg har
> på fornemmelsen der kan spares ret meget ved at vente.

Ja, det skal nok aflaste hvis man har 2 cores, så den ene tager over hvis
den anden hænger lidt, men hvis jeg så skal have en tilsvarende 3200+ venice
skal jeg vel have en større end 3800+ x2. X2 bliver vel ikke udnyttet i spil
? Jeg venter også til de er faldet til ca. 3200+ pris.

Fra : sharky

Dato : 05-02-06 13:09

Det er jo ikke særlig godt udtænkt af dem der designede PCI-E x16 og det er

Fra : Esben

Dato : 05-02-06 18:56

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er jo ikke særlig godt udtænkt af dem der designede PCI-E x16 og det er
> ikke engang hurtigere end AGP. Hvis så bare nye kort som 7800GT blev lavet
> til AGP.

7800GS kommer til AGP:
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20060202090912.html

--
Esben

Fra : Edmund

Dato : 06-02-06 15:36

sharky wrote:
> [...]
> fint indtil jeg måske vil se på en hjemmeside imens, dvs. multitaske.
> Når jeg så vender tilbage til tv hakker det og lyden kan også hakke.

Har du prøvet at sætte det i et andet pci slot.

Prøv evt at slette C:\MyVideos hvis den skulle være fragmenteret

Hvis du har lyst til at lege lidt kan du også prøve!
Smid den på et andet drev eller ram drev.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Hauppauge\hcwTVWnd]
"LiveFileName"="x:\MyVideos\\LiveTV.mpg"

--
Mvh Edmund

Fra : sharky

Dato : 06-02-06 19:49

> Har du prøvet at sætte det i et andet pci slot.

Nej, det vil jeg prøve.

> [...]
> Smid den på et andet drev eller ram drev.
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Hauppauge\hcwTVWnd]
> "LiveFileName"="x:\MyVideos\\LiveTV.mpg"

Det vil jeg også prøve.

Fra : sharky

Dato : 07-02-06 17:19

Hmmm, det ser ud til at vike indtil videre. Jeg har alle mulige andre
programmer åbne og skifter imellem dem, men den kan ikke stresses til at
hakke mere. Mange tak for det.

Fra : sharky

Dato : 07-02-06 17:52

dvs. det virker da bedre end før, men jeg kan stadig stresse den til at
hakke, når jeg så skifter kanal er det væk. Det kunne jeg ikke før. Hjælper
det at flytte den endnu en tak op i et andet pci slot. Jeg havde den nederst
til at starte med op jeg har 3 pci porte ledige til tv kortet.