Køb af USB stick - Med eller uden U3?
Fra : Akker

Dato : 02-02-06 03:48

Jeg står og skal have købt mig en USB stick, og har i den forbindelse
opdaget at der er kommet et styre-/menuprogram (eller hvad man nu kan
kalde det for) kaldet U3.

Umiddelbart har jeg en "grim" fornemmelse af, at der simpelthent er
tale om at et/nogle firma'er ønsker at "monopolisere" hvordan portable
apps skal være, for apps'ene skal jo selvfølgelig være lavet til U3.
Men f.eks. en mand som John T. Haller har jo også en del portable apps
på sin side, inklusive en menuoversigt og launcher, det må jo give
samme effekt som at have en stick med U3?
Har også lagt mærke til, at f.eks. portable OpenOffice fylder 144MB
installeret i Haller's egen version, mens en version til U3 (godt nok
også lavet af Haller?) fylder hele 230MB installeret - Det er da noget
af en forskel der er til at tage og føle på?

Eller er det bare mig der er for skeptisk?
Og er der nogen der ved om man kan bruge andre portable apps end dem
specielt til U3 på en U3 USB stick?

"Svaret" kan være rimeligt afgørende for hvilken USB stick jeg
køber.
Den skal bruges til at kunne køre i hvert fald Firefox og Thunderbird
og sansynligvis også OpenOffice, så skal jeg også bruge den til at
hente filer når jeg sidder på arbejdet og endeligt skal den også
kunne bruges til at gå i banken med, altså have nødvendige filer for
dette liggende herpå - Der er sikkert også andre gode måder at bruge
den på, men dette er hvad jeg sådan lige har i tankerne.

Af hensyn til det med bankerne, så synes jeg at det af
sikkerhedshensyn kunne være rart at kunne kryptere en del af stickens
lager, og har derfor kig på Kingston Data Traveller Elite. Det er jo
samtisigt også en temmelig hurtig USB stick, både til at læse og
skrive - Ved bare ikke lige om det måske nok er lidt "overkill"?
Ellers, hvis jeg skulle gå med U3, så har jeg i stedet kig på
Kingston Data Traveller U3 - Der vel i virkeligheden ikke er andet end
en ganske almindeligt Kingston Data Traveller USB stick (altså ikke
noget 2.0, II eller II plus) med U3 på? Og det er jo ikke lige netop
en hurtigløber på hverken det ene eller andet område.

Så hvis Elite i virkeligheden er "overkill" og jeg ikke vil gå efter
U3, så er Kingston Data Traveller II eller Crucial Gizmo nok en bedre
løsning når alt kommer til alt - Måske!

Mvh. Jan

Fra : Akker

Dato : 03-02-06 02:06

Er der slet ikke nogen der kender til U3 herinde?

Mvh. Jan

Fra : Søren Andersen

Dato : 03-02-06 05:51

Akker wrote:
> Er der slet ikke nogen der kender til U3 herinde?

Desværre, jeg har kun U2 på min USB stick... ;)

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.