Identifikation af bundkort
Fra : Per Nielsen

Dato : 01-02-06 15:39

Er det muligt at finde noget dokumentation eller manual på flg. oplysninger
vedr. bundkort:

51-1130-001223-00111111-071595-82430vx

Everest Home Edition siger ukendt motherboard navn. Der spørges om password
til at komme ind i BIOS. Kan reset af BIOS fjerne dette? Men jeg mangler
også lige manualen til at se hvor BIOS resettes...

Fra : Henrik

Dato : 01-02-06 16:47

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at finde noget dokumentation eller manual på flg.
> oplysninger vedr. bundkort:
>
> 51-1130-001223-00111111-071595-82430vx

Jeg tror det er begrænset hvor meget du kan finde vedr. et så gammelt
bundkort

Deet er formodentligt et BioStar MB-8500TVX

Prøv på google om du evt. kan finde en manual

Evt. kan du lede på bundkortet om der skulle være en "jumper 4",
Den var temlig almindelig brugt på BioStar bundkort.

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 01-02-06 17:31

Det er et "BIOSTAR 8500TVX"
Nu skal du bare finde ud af hvilken BIOS det er der er i den.
Du kan derefter prøve at opdatere din bios version og håbe at det nulstiller
passworded, og hvis ikke så prøv at poste igen og fortælle hvilken bios det
er... Der er jo løsninger på alt.. :)

Ulrik Martinsson

Fra : Hans

Dato : 01-02-06 18:31

Per Nielsen wrote:
> [...]
> password til at komme ind i BIOS. Kan reset af BIOS fjerne dette? Men
> jeg mangler også lige manualen til at se hvor BIOS resettes...

Fjern batteriet i en times tid.

Har du i øvrigt specielt nostalgiske grunde til at rode med så gammel en
sag?

Hans

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-02-06 18:50

Hans wrote:
> Fjern batteriet i en times tid.
>
> Har du i øvrigt specielt nostalgiske grunde til at rode med så gammel
> en sag?

Det prøver jeg lige først inden jeg svarer Henrik og Ulrik.

Det er en ældre maskine jeg lige skal kigge på for en kammerat (han har fået
den gratis). Den skal bare lige kunne skrive og surfe. Den kører i
øjeblikket med Windows 95, men det er vel efterhånden så tussegammelt, så
sikkerheden på nettet efterhånden er ret skrantende? Det er en gammel
Pentium 150mhz med 96MB EDO RAM, så jeg overvejer at installere Win98SE.
WinXP er udelukket, den kan jo næsten ikke krybe afsted, vil jeg tro...Er
der den store forskel på hardwarekravene mellem Win95 og Win98, det er længe
siden jeg har rodet med det.

Fra : Hans

Dato : 01-02-06 19:04

Per Nielsen wrote:

> [...]
> afsted, vil jeg tro...Er der den store forskel på hardwarekravene
> mellem Win95 og Win98, det er længe siden jeg har rodet med det.

Hvis jeg skal udtrykke mig diplomatisk, så skal man have meget fritid og
tonsvis af tålmodighed før en så langsom maskine kan bruges på Internettet i
dag, og jeg tør da slet ikke tænke på hvad hastigheden bliver hvis den skal
beskyttes forsvarligt, så hullet som både 95 og 98 er rent
sikkerhedsmæssigt.

Der må være andre ting man kan spilde sin tid på.

Hans