Andet multimedie
Bedøm fair....
Fra : Nikolaj ikoplyst

Dato : 06-03-06 06:54

Hej jeg vil blot have jeres svar på hvordan designet virker på jer som
første-hånds indtryk? jeg glæder mig til ris & ros...

siden der snakkes om er www.Overclock.dk - en dansk hardware og
software side....
--
Mvh: KnoXi @ www.Overclock.dk

Fra : emj

Dato : 06-03-06 07:23

slet CD2V9 skrev:

>Hej jeg vil blot have jeres svar på hvordan designet virker på jer som
>første-hånds indtryk? jeg glæder mig til ris & ros...

Siden et ææstetisk smuk, men igen en af de sider, med alt for lille
skriftstørrelse på sølle 6, som jeg i alle tilfælde straks opgiver at
benytte. Den alt for mørke grå baggrund med blå tekst gør det endnu
vanskligere at se tekstem og der er ikke mulighed for selv at ændre
til større skrift.
Siden er derfor ikke brugervenlig. Det er en ommer.

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 06-03-06 07:38

slet CD2V9 skrev:

>jeg glæder mig til ris & ros...

En validering af forsiden viser 542 fejl
http://kortlink.dk/w3/2ghz

Hilsen emj

Fra : Nikolaj ikoplyst

Dato : 06-03-06 09:06

min videnskab ligger i grunde med at jeg har den livs-filosofi
at hvis siden "virker" hvorfor skulle jeg så rette fejl som
intet betyder ;)

men jeg skal se efter med dine ide'r men det med skrift-
størelsen kan jeg ik se som noget problem beklager.. men det er
da mere ireterende at skulle "scrolle" fordi det er en "kæmpe"
tekst...

--
Mvh: KnoXi @ www.Overclock.dk

Fra : emj

Dato : 06-03-06 09:18

slet MPKKP skrev:

> [...]
>størelsen kan jeg ik se som noget problem beklager.. men det er
>da mere ireterende at skulle "scrolle" fordi det er en "kæmpe"

Det er kun i MSIE, man ikke kan ændre skriftstørrelsen på siden. I
Mozilla og Firefox, kan man fint ændre tekststørrelse, men man burde
lave scriptet, så det også virker i MSIE.

Hilsen emj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-06 00:08

Nikolaj ikoplyst (slet MPKKP) wrote:
> min videnskab ligger i grunde med at jeg har den livs-filosofi
> at hvis siden "virker" hvorfor skulle jeg så rette fejl som
> intet betyder ;)

Men virker siden i alle browsere? Og ser den rimeligt ens ud i alle
browsere? Det er her, valideringen kommer ind.

> [...]
> størelsen kan jeg ik se som noget problem beklager.. men det er
> da mere ireterende at skulle "scrolle" fordi det er en "kæmpe"

Det er da muligt, at du er 20 år og med et syn så skarpt som en ørn. Men er
alle dine brugere det? Skal du definere teksten med fast størrelse, bør du
ikke gå under 12px.

Men hele denne diskussion hører hjemme i html-gruppen. Denne gruppe drejer
sig om at lave grafik.

Jeg sætter XFUT til <news:dk.edb.internet.webdesign.html> - det vil sige, at
dette indlæg bringes i begge grupper og svar herpå bringes i html-gruppen.

Hvis du bare vil have ris eller ros, skal du som Peter skrev over i den
dertil oprettede gruppe <news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-03-06 10:33

HenrikSoelberg.dk skrev:

> Siden ser fin ud i Internet Explorer 7.0! Dog syntes jeg at
> den er en anelse rodet på forsiden.

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Det er svært at se når du ikke citerer noget. Læs gerne min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-03-06 09:01

On 06 Mar 2006 05:53:43 GMT, Nikolaj ikoplyst wrote:

> jeg glæder mig til ris & ros...

Det får du helt sikkert i den rigtige gruppe:

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 06-03-06 21:22

Hvis jeg skal være hård.....men forhåbentlig retfærdig....så mangler der
linier der flugter ...eller i det mindste forholder sig til hinanden. Eks.
banneret er smallere end resten af siden. Dine kasser tilpasser du teksten
og billedet (indholdet) uden at skæve til de andre kasser. De grå kasser
skal også forholde sig indbyrdes til hinanden. Altså kassen skal forholde
sig til indhold og de andre kasser......håber at i kan forstå mig.
:) Morten

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 06-03-06 21:27

"Morten P. Andersen" <mpa@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal også forholde sig indbyrdes til hinanden. Altså kassen skal forholde
> sig til indhold og de andre kasser......håber at i kan forstå mig.

Jeg glemte lig: i banneret er der en tekst: "dansk hardware &......" du har
lavet skygge på teksten, men samtidig beskåret den......det holder ikke
:) Morten

Ps. Der er også rigtigt meget godt at sige om siden......men jeg tror ikke
du behøver så mange roser du er jo dygtig til at designe.

Fra : HenrikSoelberg.dk

Dato : 07-03-06 21:29

Siden ser fin ud i Internet Explorer 7.0! Dog syntes jeg at den er en
anelse rodet på forsiden.

Hilsen Henrik