Andet multimedie
Udskrive til JPG/BMP ell lign. ?
Fra : Nielsen

Dato : 04-03-06 15:15

Hvordan kan jeg udskrive til JPG/BMP ell lign. ?

Findes der et program, der kan "do the trick" ?

Altså på samme måde som man kan udskrive til printer/PDF/Microsoft Office
Document Image Writer osv.

??

- vh Jakob

Fra : emj

Dato : 04-03-06 15:38

Nielsen skrev:

>Hvordan kan jeg udskrive til JPG/BMP ell lign. ?
>
>Findes der et program, der kan "do the trick" ?
Højreklik på filen og vælg
Send til (navnet på din printer)

Hilsen emj

Fra : Åge

Dato : 04-03-06 16:01

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Højreklik på filen og vælg
> Send til (navnet på din printer)
>

> Hilsen emj

emj er genial.

Fra : Nielsen

Dato : 04-03-06 16:09

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Højreklik på filen og vælg
> Send til (navnet på din printer)
>

> Hilsen emj

"Send til" kan jeg godt finde, men mit printernavn dukker ikke op ?
Og hvis den var der, hvordan skulle jeg så kunne få udskrevet til billedfil
(JPG/BMP) ?

- Jakob

Fra : Åge

Dato : 04-03-06 16:21

"Nielsen" <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Send til" kan jeg godt finde, men mit printernavn dukker ikke op ?
> Og hvis den var der, hvordan skulle jeg så kunne få udskrevet til

Det kan du ikke. Kun emj kan.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-03-06 17:43

Nielsen skrev:

>"Send til" kan jeg godt finde, men mit printernavn dukker ikke op ?

Heller ikke her. Måske har emj selv tilføjet sin(e) printer(e) i
SendTo-mappen ...

>Og hvis den var der, hvordan skulle jeg så kunne få udskrevet til billedfil
>(JPG/BMP) ?

Det der forvirrer mig er at du kalder det 'udskrive'. Mener du ikke
bare konvertere til formaterne *.jpg eller *.bmp. Det kan de fleste
billedprogrammer klare, f.eks. det gratis

http://www.irfanview.com/

Det sker typisk gennem menuen File -> Save as / Export, eller hvis du
vil lave tricket med mange filer på én gang: File -> Batch

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : emj

Dato : 04-03-06 22:33

Peter Loumann skrev:

>Heller ikke her. Måske har emj selv tilføjet sin(e) printer(e) i
>SendTo-mappen ...

Det er jo nok det, jeg har gjort. Jeg opfattede spørgsmålet som ønsket
om at udskrive en JPG eller en BMP eller for den sags skyld enhver fil
ril en printer eller printerdriver.
Hilsen emj

Fra : Nielsen

Dato : 05-03-06 16:52

> [...]
>
> Det sker typisk gennem menuen File -> Save as / Export, eller hvis du
> vil lave tricket med mange filer på én gang: File -> Batch

Jeg mener den situation, hvor man vælger "Udskriv", men hvor det
printernavn, man så vælger, er et program som sørger for at man (frem for at
udskrive til ordinær printer) "udskriver"/konverterer/gemmer det man nu
engang vil "udskrive" - til en grafikfil.

- Jakob

Fra : Nielsen

Dato : 05-03-06 16:53

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-03-06 16:57

Nielsen skrev:

> [...]
>udskrive til ordinær printer) "udskriver"/konverterer/gemmer det man nu
>engang vil "udskrive" - til en grafikfil.

Det er sort snak for mig medmindre du taler om *.pdf.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-03-06 17:05

Peter Loumann skrev:

> Det er sort snak for mig medmindre du taler om *.pdf.

de programmer jeg linker til i mit svar gør det samme som
en PDF writer. Altså optræder som en printer, men danner istedet
BMP, JPG, TIF eller hvad man nu sætter dem op til.
Virker fortrinligt.
--
Peter J

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-03-06 17:48

Peter Jensen skrev:

>de programmer jeg linker til i mit svar gør det samme som
>en PDF writer. Altså optræder som en printer, men danner istedet
>BMP, JPG, TIF eller hvad man nu sætter dem op til.
>Virker fortrinligt.

Hvad er gevinsten i forhold til blot at konvertere i et billedprogram?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-03-06 18:20

Peter Loumann skrev:
> Hvad er gevinsten i forhold til blot at konvertere i et billedprogram?

Hvis det er et Word-dokument eller et Excel-regneark man ønsker
dannet til en Tif i en printvenlig opløsning som eks. 300dpi
eller noget i den stil så er det da lidt smart.

Eller bare til web-brug - der kan man selvfølgelig tage et
print screen og klippe til, men her får du automatisk
kun selve dokumentet uden toolbars og sager.

Der kan være andre gevinster ved det - måske Nilsen
kan sætte ord på hvorfor han mener dette er den
rigtige løsning.
--
Peter J

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-03-06 20:22

On Sun, 05 Mar 2006 18:20:11 +0100, Peter Jensen wrote:

> Hvis det er et Word-dokument eller et Excel-regneark

OK! Det kan måske nok ha' sin berettigelse. Tak! Jeg burde nok ikke ha'
blandet mig i noget jeg ikke har forstand på.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-03-06 21:46

Peter Loumann skrev:
> OK! Det kan måske nok ha' sin berettigelse. Tak! Jeg burde nok ikke ha'
> blandet mig i noget jeg ikke har forstand på.

Jo da, bland dig endelig, det er jo det der er så dejligt ved
Usenet: at alle kan give deres besyv med

--
Peter J

Fra : Nielsen

Dato : 05-03-06 20:42

"Peter Jensen" <peter@lovelyspam.spateldask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun selve dokumentet uden toolbars og sager.
>
> Der kan være andre gevinster ved det - måske Nilsen
> kan sætte ord på hvorfor han mener dette er den

Jeg synes såment bare det er den mest direkte metode at bruge - bl.a. for at
undgå kvalitetstab, men jeg skal da også lige indskyde, at jeg ikke har
forfærdeligt meget forstand på grafikprogrammer

Jeg vil dog sige, at jeg har opnået et ok resultat med at bruge Microsoft
Office Document Image Writer, og så konvertere fra dens .tif-format til det
jeg har brug for.

Til Peter Jensen: Jeg vil snarest tjekke dine links.

- Jakob

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-03-06 16:35

Nielsen skrev:
> Hvordan kan jeg udskrive til JPG/BMP ell lign. ?
>
> Findes der et program, der kan "do the trick" ?
>
> Altså på samme måde som man kan udskrive til printer/PDF/Microsoft Office
> Document Image Writer osv.

Jeg har ved lidt hurtig googling fundet et par muligheder
som dog koster penge - men der kan hentes en demo:

http://www.print-driver.com/download/

http://www.zan1011.com/download.htm

--
Peter J

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-03-06 19:40

On Sat, 4 Mar 2006 15:15:18 +0100, "Nielsen"
<nielsen81SLETDETTE@gmail.com> wrote:

>Hvordan kan jeg udskrive til JPG/BMP ell lign. ?
>
>Findes der et program, der kan "do the trick" ?
>
>Altså på samme måde som man kan udskrive til printer/PDF/Microsoft Office
>Document Image Writer osv.

Sikkert...

Men hvis du i forvejen kan udskrive til pdf, så kan Imagemagick
(http://imagemagick.org/) konvertere fra pdf til jpg/bmp/whatever.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/