Andet multimedie
bentjuul 3670
Datafejl (cyklisk redundanscheck) ??
Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 21-02-06 03:50

hey ng!

Jeg er lidt i vildrede over hvor jeg skal poste denne tråd, så har postet
lidt hid og did. Håber I bærer over!

Jeg har for noget tid siden brændt en cd med nogle filer som jeg skal bruge
nu, men computeren siger: Datafejl (cyklisk redundanscheck) ,når jeg prøver
at åbne filerne. Kan filerne evt. gendannes, og hvordan gør jeg det?

Filerne er både video-filer og billeder.

/Rasmus

Fra : O. Hansen

Dato : 21-02-06 07:21

"Rasmus Broholm Andersen" <rasmusbNOSPAM@dbs.dk> wrote in message

> [...]
prøver
> at åbne filerne. Kan filerne evt. gendannes, og hvordan gør jeg det?

Jeg har oplevet det samme. Der er tale om en dårlig cd-kvalitet. Jeg kunne
læse dvd'erne på en anden computer, og fik dem kopieret derfra til nogle
kvalitetsmæssigt gode cd'er. Du kan ikke gendanne filerne på din egen
computer.

vh Ove Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-06 11:11

Den 21-02-06 03.50 skrev Rasmus Broholm Andersen følgende:

> Jeg er lidt i vildrede over hvor jeg skal poste denne tråd, så har postet
> lidt hid og did. Håber I bærer over!

Du burde have sat FUT til den gruppe, som du regnede med var mest relevant.

> [...]
> nu, men computeren siger: Datafejl (cyklisk redundanscheck) ,når jeg prøver
> at åbne filerne. Kan filerne evt. gendannes, og hvordan gør jeg det?

Du kan muligvis redde nogle/de fleste af dine data med programmet
isobuster. Programmet er delvist gratis.
http://isobuster.com/

FUT: news:dk.edb.system.ms-windows da vi er ovre i noget Windows-software.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 21-02-06 12:38

Kim Ludvigsen wrote:
> Du kan muligvis redde nogle/de fleste af dine data med programmet
> isobuster. Programmet er delvist gratis.
> http://isobuster.com/

Har prøvet isobuster, og det virkerede. Det er de "inficerede" filer jeg
skal redde.

/Rasmus

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 21-02-06 13:15

Rasmus Broholm Andersen wrote:
> [...]

Har prøvet isobuster, og det virkerede IKKE. Lavede en ret fatal fejl lige
før! Det er de "inficerede" filer
jeg skal redde.

/Rasmus

Fra : O. Skjold

Dato : 21-02-06 20:26

"Rasmus Broholm Andersen" <rasmusbNOSPAM@dbs.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Har prøvet isobuster, og det virkerede IKKE. Lavede en ret fatal fejl lige
> før! Det er de "inficerede" filer
> jeg skal redde.

Årsag: dårlig cd eller dårligt drev.
Løsning: prøv et andet (og bedre) drev, evt. en brænder.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : hcma

Dato : 22-02-06 17:07

> [...]
> det?
>
> Filerne er både video-filer og billeder.

du skal redde hvad som reddes kan.
her er lidt om cuklisk redundancecheck:
http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no72
m v h
hcma

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 24-02-06 20:13

hcma wrote:
> du skal redde hvad som reddes kan.

Men de filer hvor checksummen er forkert, kan jeg redde dem?

/Rasmus