Ang Russian Blue
Fra : Heidi

Dato : 05-03-06 13:23

Hej Gruppe.

Jeg kunne godt tænke mig en russian blue men min mand døjer med allergi.
Jeg har hørt at Russian skulle være "allergivenlig" men jeg vil ikke satse
på det og bare købe en kat for efter 14 dage, at skulle skille mig af med
den igen.
Derfor tænkte jeg, om der måske sidder nogen her i gruppen, der har en
Russian Blue og som måske ville sende mig noget pels, fra når i har børstet
katten.
Jeg ved det lyder underligt, men jeg mener det seriøst. Måske vi kan se en
reaktion, hvis min mand får lov til at røre og stikke snuden ned i pelsen.

Jeg har for nogle måneder fundet en dame på nettet, der tilbød at sende pels
til folk, men jeg kan selvfølgelig ikke finde hendes hjemmeside igen.
Måske der er nogen af jer, som kender til en opdrætter eller lign, der vil
hjælpe mig

Venlig Hilsen

Heidi

Fra : RJ

Dato : 05-03-06 20:10

Hej

Hvis din mand er allergisk overfor katte - og er han det? eller er han
intolerant? - så vil det klart vise sig hvis i besøger en opdrættere,
sådanne mennesker er venlige og byder givet på kaffe og vil gerne fortælle
om deres dyr, dvs. regn med et par timer.

Hvis han ikke reagere inden for den tidsramme ja så kan han sikkert
glimrende tåle denne race.

Er han allergisk, så få ham vaccineret. Er han intolerant så må han spise
medicin eller I må undvære katte *s*

Hilsen en katteejer, som er blevet intolerant overfor katte og derfor spiser
allergi medicin - men som hellere ville være allergisk og så ku blive
vaccineret

/Rikke

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-04-06 00:34

> Er han allergisk, så få ham vaccineret. Er han intolerant så må han spise
> medicin eller I må undvære katte *s*

At blive "vaccineret" mod en allergi er altså ikke bare sådan lige. Før det
første er det en langvarig proces der sagtens kan tage flere år. I hele den
periode kan man risikere at skulle sætte en dag af hver uge, hvor man skal
til lægen og skal være under observation resten af dagen. Mange får det så
dårligt, at de slet ikke kan arbejde den dag. Det er heller ikke uden risiko
og i sjældne tilfælde kan man faktisk dø af det.

Vælger man at udsætte sig selv for allergener og dæmpe sine symptomer med
medicin, må man foreberede sig på, at allergien vil forværres md tiden og
nye allergier eller symptomer kan opstå.

Er man allergisk overfor katte, er det både synd for allergikeren, der
bliver langt mere syg end han/hun kunne have været og for katten, som man
oftest alligevel ender med at måtte skille sig af med med tiden

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-03-06 00:07

Heidi wrote:

> [...]
> til folk, men jeg kan selvfølgelig ikke finde hendes hjemmeside igen.
> Måske der er nogen af jer, som kender til en opdrætter eller lign, der vil

Hvis du skriver til mig privat med din adresse, skal jeg gerne sende dig
pels af Russian Blue og af Korat.
mvh Camilla

Fra : Heidi

Dato : 06-03-06 05:57

Hej

Hvad er din email adresse?

Hilsen Heidi

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-03-06 15:10

Heidi wrote:
> Hej
>
> Hvad er din email adresse?
>
> Hilsen Heidi

UPS! Glemte jeg den meget vigtige oplysning :flov:
Min mail adresse er mail@korat.dk
Glæder mig til at høre fra dig
mvh Camilla

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-04-06 00:18

Det er formentlig ikke det du vil høre - men jeg siger det alligevel. Få ham
priktestet hos lægen og glem alt om at få sendt pels og så videre. Det er i
bedste fald ikke noget, der giver dig nogen brugbar information. Hvis
priktesten viser at han reagerer på kat, er det ikke en god ide at anskaffe
een - uanset race. Hvis han ikke reagerer på kat men har mange andre
allergier, så er det heller ikke nogen god ide at anskaffe en kat.

Selvom han muligvis kan opholde sig i rum med visse katte til at starte med,
så har han stor sansynlighed for at udvikle værre allergiske reaktioner med
tiden. Allergi er for livet og kan give nogle alvorlige komplikationer.

Med venlig hilsen
Gainsbourg