Fra telmore til unotel
Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 02-03-06 16:03

De af Jer, som har skiftet fra Telmore til Unotel: Hvor laenge skulle I
staa uden forbindelse? Eller var det helt smertefrit?

Fra : peter hansen

Dato : 02-03-06 16:33

Michael Archon Sequoia Nielsen skrev:
> De af Jer, som har skiftet fra Telmore til Unotel: Hvor laenge skulle I
> staa uden forbindelse? Eller var det helt smertefrit?
Hej du. Jeg skiftede for 3 måneder siden. Helt uden problemer. Jeg
tilmeldte mig hos unotel og de sørgede så for flytningen. Jeg fik mail
om at det ville ske på en bestemt dato, ca 14 dage senere. Inden da
havde jeg fået mit nye simkort på samme nummer, jeg skulle så skifte
simkortet den nævnte dag, alt perfekt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-06 16:52

Michael Archon Sequoia Nielsen skrev:

> De af Jer, som har skiftet fra Telmore til Unotel: Hvor laenge skulle I
> staa uden forbindelse?

Jeg var (formodentlig) uden forbindelse én nat mens jeg sov, men
jeg opdagede det ikke. Den dag jeg havde fået oplyst, satte jeg
det nye kort i om morgenen, og så kørte det med det vuns. Telmore
havde virket den foregående aften.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 17:41

> De af Jer, som har skiftet fra Telmore til Unotel: Hvor laenge skulle I
> staa uden forbindelse? Eller var det helt smertefrit?

Jeg har lige for 14 dage (eller noget i den stil) skiftet og har samme
positive oplevelse som de 2 foregående indlæg beskriver.

hilsen Thomas G

Fra : Anders

Dato : 02-03-06 17:53

Thomas G wrote:

> Jeg har lige for 14 dage (eller noget i den stil) skiftet og har
> samme positive oplevelse som de 2 foregående indlæg beskriver.
Lidt off topic.
Hvor mange mon vil skifte eller har skiftet fra Telmore til Unotel?

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 02-03-06 18:06

Anders wrote:
> Lidt off topic.
> Hvor mange mon vil skifte eller har skiftet fra Telmore til Unotel?

Hvis TDC's gangster foretagende fortsaetter, er det nok en hel del.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-06 19:47

Michael Archon Sequoia Nielsen wrote:

> Hvis TDC's gangster foretagende fortsaetter, er det nok en hel del.

Hvad er det der anses som problematisk ved Telmore?

/David

Fra : Anders

Dato : 02-03-06 20:11

David Rasmussen wrote:

> Hvad er det der anses som problematisk ved Telmore?
Vil jeg også gerne vide.

Jeg kan dog ikke se nogen grund til at blive ved Telmore (eller at vælge
Telmore) af følgende grunde:

1) prisen - tale: 75 øre pr min mod 63 øre pr min
sms: 20 øre mod 16 øre
gps: 10 kr på MB mod 7,50 kr pr MB
2) Host telmore koster det 7,50 kr hvis man de sidste 3 måneder IKKE har
brugt for mindst 50 kr - unotel har intet minimumsforbrug
2) Begge anvender TDC's net, så der er ingen forskel i dækning

Efter TDC overtog Telmore har Telmore IKKE kunne konkurrere på prisen.

Fra : John

Dato : 02-03-06 20:47

David Rasmussen skrev:

> Hvad er det der anses som problematisk ved Telmore?

- De er ejet af TDC.

- Deres priser er generelt højere end UnoTel's - uden at jeg kan se man
får flere fordele hos Telmore. Problematisk er nok ikke det rette
ord her - men det er jo dumt at betale for meget :)

Mvh

John

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-06 20:57

John wrote:

> [...]
> får flere fordele hos Telmore. Problematisk er nok ikke det rette ord
> her - men det er jo dumt at betale for meget :)

Alle de pointer er jeg enig i, hvis Unotel i praksis har samme
problemfri operation som jeg oplever hos Telmore. Det var mere det at
Michael skrev "gangsterforetagende". Det kan man vel næppe kalde dem
baseret på ovenstående?

/David

Fra : CopyCat

Dato : 02-03-06 21:18

> Michael skrev "gangsterforetagende". Det kan man vel næppe kalde dem
> baseret på ovenstående?

Nej ., men så kan frasen: "if you cant beat them, buy them." ihvertfald
passe 112 % ..
og i andre i mobil branche når kun til "beat them"

Noget andet der er 112% sikker ., er at når de sidste 3 måneder hos TDC er
gået .. så er jeg ikke kunde der mere .. Ikke så meget pga. prisen .. men
service der stinker fx. MobilExtra selvbetjening der absolut ikke køre up to
date .. og når man spørger får man en sludder for en sladder, og når man
kræver et konkret svar. så svarer de aldrig ..

~~Frank.,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-06 23:55

David Rasmussen skrev:

> Alle de pointer er jeg enig i, hvis Unotel i praksis har samme
> problemfri operation som jeg oplever hos Telmore.

Unotel er i dag hvad Telmore var under Frank.

> Det var mere det at Michael skrev "gangsterforetagende". Det
> kan man vel næppe kalde dem baseret på ovenstående?

Næ, men de har brudt loven ved at sende mig spam, så der snerper.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-06 23:54

David Rasmussen skrev:

> Hvad er det der anses som problematisk ved Telmore?

Spam.

Hvis ikke det var på grund af det, havde jeg ikke gidet skifte,
men jeg tager det da med at samtalerne nu er 12 % billigere, og
datatrafik er 25 % billigere.

--
Bertel

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 03-03-06 12:32

David Rasmussen wrote:

> Hvad er det der anses som problematisk ved Telmore?

TDC:

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3587434/

Samt de problemer min kaereste har haft tidligere med dem i forbindelse
med fastnet (de reklamerede med fastnet til 99 kr som hun sagde ja tak
til for at kunne ringe til mig i USA billigere, men endte med regninger
paa flere tusind uden at have ringet en eneste gang. et aar efter jeg
var kommet hjem fik vi endelig dem til at slette hende fra systemet uden
at faa en oere).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-06 23:53

Anders skrev:

> Hvor mange mon vil skifte eller har skiftet fra Telmore til Unotel?

Mange.

Jeg skiftede fordi man hos Telmore skal acceptere spam hvis man
vil tilmelde sig 3-telefoni. Nu har jeg kun min mors abonnement
hos Telmore.

Faneme om ikke de sendte mig spam i forgårs! Jeg tjekkede straks
mine data, og der står naturligvis intet hak ved at de må sende
mig reklamer. Desværre var det sendt til en mailadresse som jeg i
sin tid trygt havde betroet Franks Telmore, men jeg skiftede den
skyndsomst ud og håber at den kan reddes. Jeg tør ikke klage over
det fordi jeg så er bange for at for mange undervejs lærer
adressen at kende.

Jeg flytter snarest min mors aftale.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 08:19

Har Unotel Børnebudget og noget der ligner mobilchef ?
Kan ikke læse om det på Unotels sider.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-06 09:37

Torben skrev:

> Har Unotel Børnebudget og noget der ligner mobilchef ?

Det er nærmest født med mobilchef. Man angiver bare at
telefonerne skal anmeldes under samme hat. Hvis man glemmer det,
koster det kun en mail til supporten, så bliver det fikset
hurtigt.

Tilmelding til familiesamtaler (det med at man kan ringe
ubegrænset for 1 krone mellem de tilmeldte mobiler) kan vælges
til og fra efter behov med et klik.

Hvad er børnebudget?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 10:07

On Fri, 3 Mar 2006 09:37:06 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> Hvad er børnebudget?

Fx. kan man automatisk overføre et beløb hver måned ---
fordelen er at man ikke skal betale for at få åbnet telefonen,
hvis den bliver "lukket" / spærret.

quote:
BørneBudget til forældre med mobile børn:

Du fastsætter et budget for barnets mobilforbrug
TELMORE tanker automatisk for dig - du bestemmer dato og beløb
Telefonen spærres, hvis det aftalte beløb opbruges

Telefonen åbnes automatisk igen ved næste optankning
Der er ingen rykkere og gebyr i en evt. spærret periode
Du kan ringe eller sende SMS til telefonen, mens den er spærret
Slut med at forbruget løber løbsk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-06 13:14

Torben skrev:

> Fx. kan man automatisk overføre et beløb hver måned ---
> fordelen er at man ikke skal betale for at få åbnet telefonen,
> hvis den bliver "lukket" / spærret.

Det kalder Unoeuro for Saldokontrol:

http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?sogeord=&id=245&ovrid=87&losning_type_id=1

Det ser dog ikke ud til at der kan overføres et beløb fast hver
måned. Måske kan det aftales som en bankoverførsel og køres over
budgetkontoen?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 13:48

On Fri, 3 Mar 2006 13:14:11 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> Det kalder Unoeuro for Saldokontrol:

Men det koster 25 kr pr md, børnebudget på Telmore med tilsvarende
funktion er gratis !

Fra : John

Dato : 05-03-06 01:46

Torben skrev:

> Men det koster 25 kr pr md, børnebudget på Telmore med tilsvarende
> funktion er gratis !

Send en mail til Unotel hvor du foreslår dem at indføre noget i stil med
det hos Telmore. Det værste der kan ske er at de afviser det.

Mvh

John

Fra : Robert Piil

Dato : 03-03-06 15:12

On Fri, 03 Mar 2006 10:06:39 +0100, Torben <> wrote:

>Fx. kan man automatisk overføre et beløb hver måned ---
>fordelen er at man ikke skal betale for at få åbnet telefonen,
>hvis den bliver "lukket" / spærret.

Jeg synes rigtig skidt om Telmores børnebudget, fordi der også bliver
lukket for SMS selvom man har ubegrænset SMS.
--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Paw P Larsen

Dato : 03-03-06 18:46

Robert Piil wrote:
> Jeg synes rigtig skidt om Telmores børnebudget, fordi der også bliver
> lukket for SMS selvom man har ubegrænset SMS.

Er der nogen udbyder hvor de ikke lukker for fri SMS når man
rammer det selvvalgte loft?

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 20:46

On Fri, 03 Mar 2006 15:11:59 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

> Jeg synes rigtig skidt om Telmores børnebudget, fordi der også bliver
> lukket for SMS selvom man har ubegrænset SMS.
Uanset Telmore: (der skal nye folk med visioner til, som ikke er
blevet smittet af TDC virusen !!!)

Hvis man nu ansætter de rigtige programmører, og har viljen !
så skulle det være en nem sag, at lave kundevenlige indstillinger:

Automatisk spærring ved + x kr.
Det ville jo være smart at kunne spærre ved fx + 20 kr for at være
sikker på at kontoen ikke går i minus !

Ikke spærring af forudbetalt SMS.

Valgt spærring af overtakserede SMS !!!

Automatisk gratis optankning af forudbestemt beløb, hver uge, måned,
eller andet, af kunden valgt tidsrum,
fra en "chef"konto, hvor der står et beløb til rådighed, eller hvad
man vil kalde den.

Det er kun viljen der mangler for at lave noget kundevenligt,
så hvorfor ikke bare komme igang og se kunderne strømme til ?

Lad være med at fortælle at kunderne ikke kan finde ud af det.

Flere gode forslag til kundevenlighed ?

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 06-03-06 11:19

Torben wrote:
> Lad være med at fortælle at kunderne ikke kan finde ud af det.
>
> Flere gode forslag til kundevenlighed ?

Alle de fine ting, du naevner kan opsaettes af en Wizard, som til hver
en tid til skal kunne aktiveres. Wizarden stiller en masse spoergsmaal,
og den indstiller alt det tekniske ud fra svarene.

Fra : Peer

Dato : 02-03-06 19:55

Michael Archon Sequoia Nielsen skrev:

> De af Jer, som har skiftet fra Telmore til Unotel: Hvor laenge skulle I
> staa uden forbindelse? Eller var det helt smertefrit?

Kan tilslutte mig koret af tilfredse overflyttere. Min kone skiftede
så sent som i dag og jeg skiftede for 3 uger siden. På dagen for
skiftet satte jeg det nye SIM kort i og i begge tilfælde virkede det
med det samme.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-06 20:57

Peer wrote:

> [...]
> så sent som i dag og jeg skiftede for 3 uger siden. På dagen for
> skiftet satte jeg det nye SIM kort i og i begge tilfælde virkede det

Hvad med nummerportering til og fra Unotel? Der har jeg hørt dårligt om
Telmore (og stort set alle andre).

/David

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-06 23:57

David Rasmussen skrev:

> Hvad med nummerportering til og fra Unotel? Der har jeg hørt dårligt om
> Telmore (og stort set alle andre).

Har du ikke læst om alle os tilfredse der problemfrit har
porteret numre fra Telmore til Unotel?

Jeg kender endnu ikke nogen så dumme at de porterer den anden
vej.

--
Bertel

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-06 02:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Har du ikke læst om alle os tilfredse der problemfrit har
> porteret numre fra Telmore til Unotel?

Det siger da noget godt om Telmore, da det, så vidt jeg ved, oftest er
den udbyder man skifter _fra_ der kan være genstridig og langsom ved
skift. Er det ikke korrekt? Jeg har lige købt en W800i hos Telia fordi
det var det sted hvor jeg kunne få den med de laveste samlede
omkostninger. Men turde ikke at vælge nummerportering pga. alle
skrækhistorierne, så det ender nok med at jeg ikke bruger det forbrug
jeg allerede har købt hos Telia til noget.

/David

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-06 09:38

David Rasmussen skrev:

> Det siger da noget godt om Telmore, da det, så vidt jeg ved, oftest er
> den udbyder man skifter _fra_ der kan være genstridig og langsom ved
> skift. Er det ikke korrekt?

Jo, og jeg er enig i at det viser at Telmore er okay hvad det
angår.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 05-03-06 01:49

David Rasmussen skrev:

> [...]
> skrækhistorierne, så det ender nok med at jeg ikke bruger det forbrug
> jeg allerede har købt hos Telia til noget.

De jeg købte en K700 med Telia abonnement gik der åbenbart ged i det, så
jeg blev aldrig oprettet hos Telia, men fik min telefon stort set
gratis, så jeg burde egentlig være glad for Telia - og jeg er da også
glad for at de aldrig fik mig oprettet :)

Mvh

John

Fra : -=JF=- arb

Dato : 03-03-06 12:59

Det lyder som om at alle er porteret problemfrit, og selv om jeg ikke er
utilfreds med Telmore kunne jeg da godt se nogle økonomiske fordele ved at
flytte familiens 4 numre over til Unotel - men hvad med de penge man har
stående på sine konti hos Telmore...

Jeg har vel pt. et sted mellem 600 og 800 på de fire konti - Hvordan, og
hvornår, bliver de udbetalt?

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-06 13:16

-=JF=- arb skrev:

> [...]
> flytte familiens 4 numre over til Unotel - men hvad med de penge man har

De bliver udbetalt. Hvis du vælger at få dem overført til en
bankkonto, får du det fulde beløb. Der er nul problemer. Jeg fik
tre beløb udbetalt. Der går blot op til en måned mens de opgør
kontoen.

Hvis man har flere beløb, skal man *for hvert af dem* vælge
bankoverførsel. Det snød mig en smule fordi når man har valgt én
gang, så står det som forvalgt når man kikker næste gang.

--
Bertel

Fra : -=JF=- priv

Dato : 04-03-06 12:21

> [...]
> bankkonto, får du det fulde beløb. Der er nul problemer. Jeg fik
> tre beløb udbetalt. Der går blot op til en måned mens de opgør

Det er svært at finde et argument for at blive hos Telmore - bortset fra at
det kommer til at koste små 400,- at skifte... Det kan godt tage noget tid
inden besparelserne har tjend de penge ind - og til den tid er det måske
igen Telmore der er billigst.

Tak for gode råd!

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 12:25

-=JF=- priv skrev:

> [...]
> inden besparelserne har tjend de penge ind - og til den tid er det måske

Hvis ikke Telmore havde forlangt at man modtog spam ved en
bestemt tilmelding, ville jeg ikke have gidet skifte, men jeg vil
ikke finde mig i spam. At de så bagefter spammede mig ulovligt,
har kun bekræftet mig i at det var nødvendigt at flytte.

--
Bertel

Fra : -=JF=- priv

Dato : 04-03-06 13:11

> Hvis ikke Telmore havde forlangt at man modtog spam ved en

Hvad er det for noget spam?

Eneste jeg modtager fra dem, er hvis der er lavvande på en konto, hvis
minimumsforbruget ikke er nået på juniors telefon samt evt. nyheder ell.
ændringer i betingelserne.

Jeg kan forestille mig at det er nyhedsmailene du tænker på?

Mvh John

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-03-06 14:29

> Jeg kan forestille mig at det er nyhedsmailene du tænker på?

Den kunne man da framelde sig dengang jeg var telmore kunde.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 04-03-06 14:59

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:44099609$0$116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Den kunne man da framelde sig dengang jeg var telmore kunde.
Jeg har ikke checket om man stadig kan, da jeg gerne vil have deres
nyhedsmails... Det er ikke mange gange om året at de sender en nyhedsmail,
og det sker da at der er noget af det som er rart at vide.

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 16:17

Jesper Hansen skrev:

> Den kunne man da framelde sig dengang jeg var telmore kunde.

Jeg kan giodt love dig at jeg ikke har tilmeldt mig reklamer
nogen sinde, og jeg tjekkede da også mit valg da jeg fik en
reklame fra Telmore. Der var og er *ikke* hak ved at de må sende
mig reklamer, men det gjorde de altså alligevel.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 16:16

-=JF=- priv skrev:

> Hvad er det for noget spam?

Hvis man vil tilmelde sig 3G-telefoni, skal man acceptere
reklamespam.

> Jeg kan forestille mig at det er nyhedsmailene du tænker på?

Se mit næste indlæg.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 04-03-06 17:09

> Hvis man vil tilmelde sig 3G-telefoni, skal man acceptere
> reklamespam.

Nu har vi efterhånden fattet dit lidt hysteriske forhold til modtagelse af
mails!

Men hvad angår Telmore og 3G, så tror jeg nu at du tager fejl.

Fakta er, at Telmore i december som forsøg åbnede for 3G for et antal
kunder. Dette var som nævnt et forsøg i en begrænset periode, og for at
deltage, skulle man kommunikere lidt frem og tilbage med Telmore om
erfaringerne o.s.v.
Hvis man ikke ville deltage i forsøget, kunne man jo bare klappe hesten og
vente et par måneder, i stedet for at hidse sig op over varm luft.

I dag er dette forsøg slut. Alle Telmore kunder kan tilmelde sig 3G som alle
andre af deres services. Jeg kan ikke se, at det kræver nogen som helst krav
om at modtage noget som helst???

*Fischer

Fra : peter hansen

Dato : 03-03-06 13:19

-=JF=- arb skrev:
> [...]
> stående på sine konti hos Telmore...
>
> Jeg har vel pt. et sted mellem 600 og 800 på de fire konti - Hvordan, og

Jeg mener at penge der står på kontoen er tabt, skal helst være næsten
på 0 kr.
Men her ville jeg da lige gøre et opkald til Telmore for at få et
sikkert svar

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-06 13:38

peter hansen skrev:

> Jeg mener at penge der står på kontoen er tabt, skal helst være næsten
> på 0 kr.

Mit mindste beløb var på ca. 30 kr. Der er ingen bundgrænse.

Hvis man glemmer det med bankoverførsel, trækker de 25 kr. pr.
check, men de sender en mail i god tid (for hvert beløb).

--
Bertel

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 03-03-06 13:47

peter hansen wrote:

> Jeg mener at penge der står på kontoen er tabt, skal helst være næsten
> på 0 kr.
> Men her ville jeg da lige gøre et opkald til Telmore for at få et
> sikkert svar

Jeg fik 91 oere(!) retur...

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 03-03-06 13:50

Michael Archon Sequoia Nielsen wrote:

> Jeg fik 91 oere(!) retur...

OK, det lyder nok underligt, eftersom jeg startede traaden: Jeg havde
engang telmore men koebte ny mobil med telia abb., hvorefter jeg
forwardede telmore til telia, indtil telmore konto var tom (0.91 kr) og
venner og bekendte havde vaennet sig til mit nye nummer. DErefter
lukkede jeg telmore kontoen, og fik 91 oere retur.
Mht flytning af nummer fra Telmore til Unotel er vedr. min kaerestes
telefon, som helst ikke skal kunne maerke noget, ellers faar jeg skylden
for, at teknikken i huset ikke virker :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 13:52

> Jeg mener at penge der står på kontoen er tabt, skal helst være næsten
> på 0 kr.

under vilkår, 10.07.05, står der:

Kunden vil ved opsigelse få returneret eventuelt forudbetalte beløb
ca. 30 dage efter TELMOREs modtagelse af opsigelsen. Beløbet udbetales
til et bankkontonummer, som kunden skal oplyse overfor TELMORE.
TELMORE er berettiget til at opkræve gebyr for udbetaling i anden form
end bankoverførelse.