Søges: Grundopskrift på muffins
Fra : Kristine Gazel

Dato : 01-03-06 17:40

Hejsa

Jeg søger en enkel grundopskrift på lyse muffins hvor der til dejen kan
tilsættes diverse fyld; revne æbler, gulerødder, courgette, bær, kokos,
nødder eller andet.

Håber, at der er nogle herinde der kan hjælpe.

KH Kristine Gazel

Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 14:10

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødder eller andet.
>
> Håber, at der er nogle herinde der kan hjælpe.

Basisopskrift til søde muffins:

50 gram smeltet smør eller 2 spsk olie
1 dl sukker
1 æg
3 dl mel
2 tsk bagepulver
2 tsk vanillesukker (alt efter hvilket fyld der skal i dem)
1 dl mælk

Bland alle tørre ingredienser i en skål.
I en anden skål piskes æg, mælk og fedtstof sammen.
Bland langsomt "de våde" ingredienser over i de tørre ingredienser, så det
ikke klumper. Det ønskede fyld blandes i, og dejen fordeles i muffinsforme.
Er dejen for tør, så tilsæt lidt mere mælk.

15-20 minutter ved 200 grader.

Skal de ikke være søde, så undlad sukkeret i dejen, eller brug 1-2 tsk, alt
efter ønske.

Tina

Fra : Kristine Gazel

Dato : 02-03-06 15:46