ordbøger...
Fra : [92xx] Maciek

Dato : 27-02-06 23:50

Mange ord kan mobilerne ikke stave til..
Stine bliver til Svine osv...
Men alle mobiler som jeg indtil videre har prøvet, kan sagdens stave
til... masseødelæggelsesvåben

Panik?
Prøv selv

--
Jeg har talt

Fra : Kim J.

Dato : 28-02-06 07:24

Hejsa,

"[92xx] Maciek" <macfreak@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Mange ord kan mobilerne ikke stave til..
> Stine bliver til Svine osv...
> Men alle mobiler som jeg indtil videre har prøvet, kan sagdens stave
> [...]

Bekymrende! Prøvede lige på Nokia 3200, no problems :o/

Der er pokkers mange ord den ikke kan stave korrekt, og så lige netop så
langt et sammensat ord, kan det være en tilfælde? Gad vide hvordan
stavekontrollen er sat sammen programmeringsmæssigt? Hvis den finder ud af,
at ordet er sammensat af "masse", "ødelæggelse" og "våben", så er det nok
ikke så sært den kan finde ud af det, men ligger det som det fulde ord i
ordbogen, virker det mystisk, det er jo ikke ligefrem det mest brugte ord i
vort sprog.

Hygge her fra
Kim J.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 28-02-06 10:05

"Kim J." <BL320SLET@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> i ordbogen, virker det mystisk, det er jo ikke ligefrem det mest brugte

Det er da genialt. Så sikrer man sig at terrorister staver det rigtigt hver
gang, så det er nemmere at scanne efter.

Niels Dybdahl

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 28-02-06 16:14

Niels Dybdahl <niels@dybdahl.dk> wrote:

> Det er da genialt. Så sikrer man sig at terrorister staver det rigtigt hver
> gang, så det er nemmere at scanne efter.
>
> Niels Dybdahl

Totalt grineren !!! LOL

--
Jeg har talt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-06 12:28

Kim J. skrev:

> [...]
> at ordet er sammensat af "masse", "ødelæggelse" og "våben", så er det nok

Det gør den ikke, for den kløjes i mange andre sammensatte ord
hvor den kender begge led, f.eks. "kollektivaftale".

--
Bertel

Fra : Kate

Dato : 28-02-06 17:09

"Kim J." <BL320SLET@get2net.dk> wrote in

> Bekymrende! Prøvede lige på Nokia 3200, no problems :o/

Prøvede lige på min Nokia 6230i og den ku' altså ikke, så det er
åbenbart ikke sådan en terroristerne køber

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 01-03-06 03:56

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Prøvede lige på min Nokia 6230i og den ku' altså ikke, så det er
> åbenbart ikke sådan en terroristerne køber

Prøvede på en siemens af moderne dato.. den kunne godt. Prøvede også på
en Nokia 3310 (fra før 11/9) og den kunne også...

Skal vi ikke lave en liste over telefoner som kan?

Kan:
Nokia 3310
Nokia 6230
SonyEricsson K700i
Motorola SLVR L7

Kan ikke:
Nokia 6230i
--
Jeg har talt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-06 10:03

[92xx] Maciek skrev:

> Kan:

SonyEricsson T610

--
Bertel

Fra : Kate

Dato : 03-03-06 08:46

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in

> SonyEricsson T610

Nokia 3100

Fra : Else Holm

Dato : 19-03-06 11:45

Kate wrote:
> Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in

> Nokia 3100

Nokia 3510i

--
Else

Fra : Jakob

Dato : 28-02-06 10:28

> Men alle mobiler som jeg indtil videre har prøvet, kan sagdens stave
> til... masseødelæggelsesvåben

LOL - mindst lige så skræmmende er det at den kan stave til Scientology

Fra : Helge Duif

Dato : 28-02-06 11:23

> Stine bliver til Svine osv...

Hej, når du har skrevet Svine, skal du bare trykke *, så kommer Stine som
det første forslag, Svind som det næste osv....

mvh. Helge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-06 12:26

[92xx] Maciek skrev:

> Men alle mobiler som jeg indtil videre har prøvet, kan sagdens stave
> til... masseødelæggelsesvåben

Ja, det har jeg før konstateret. Min kan også stave til
"kollakkbak" uden problemer.

Jeg tror dog ikke at "masseødelæggelsesvåben" er et tilfælde.

--
Bertel