Telefonalarm
Fra : Sten Bo

Dato : 25-02-06 19:10

Netto har en bevæge tyverialarm der udover lyd kan ringe op til 5 forvalgte
tlf. nr.

2 stk. fjernbetjening

199 kr.

www.netto.dk

Fra : Peter

Dato : 25-02-06 19:43

> Netto har en bevæge tyverialarm der udover lyd kan ringe op til 5
> forvalgte tlf. nr.
>
> 2 stk. fjernbetjening
>
> 199 kr.

Jeg tidligere også tænkt på den løsning, men blev så enig med mig selv om,
at hvis telefonen ringede pga. alarmen, og jeg befandt mig på en camping
plads 150 km væk, ville jeg hellere holde en god ferie i uvidenhed, end få
ferien ødelagt af en fejl i alarm udstyret, eller evt. af et indbrud, som
jeg alligevel ikke ville kunne gøre noget ved, før jeg kom hjem.

Peter

Fra : Sten Bo

Dato : 26-02-06 10:11

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ferien ødelagt af en fejl i alarm udstyret, eller evt. af et indbrud, som
> jeg alligevel ikke ville kunne gøre noget ved, før jeg kom hjem.

,

Det største problem må være frygten for falske alarmer og måske, at det på
grund af prisen er noget juks.

Hvis man er fastligger kan den måske også ringe til naboer på pladsen, eller
mod passende vederlag til lejerchefen eller dem der har vagt i området. 5
nr. gir jo flere muligheder

Jeg var på Skive camping i foråret hvor der var indbrud i en lang serie
vogne kort efter folk havde forladt dem søndag eftermiddag/aften.

De var kommet op fra stranden mener man. Der manglede ikke stort, der var
ikke nævneværdigt roderi og man havde nok bare kikket kikket efter penge og
småeffekter, men dørene var selvfølgelig brækket op ødelagt.
Og den pensionist/(handyman)/fastligger jeg talte med var meget ophidset
over frækheden - havde jeg dog bare anet, jeg var jo lige der ovre!

Men så er der selvfølgelig et sikkerhedsproblem for hans person - det bliver
værre og værre. Vil man vide det eller ikke? Her var det gode, at det blev
opdaget tidlig mandag sådan at man fik tjekket og lukket tingene af uden de
store efterskader. Pladsen var vist temmelig kede af at skulle ringe hjem
til folk, det var altså mange, og folk blir meget utrygge sådan generelt.
Også uden der egentlig er sket noget. Nogle steder manglede der ikke noget,
sådan ved et hurtigt kik - og man har måske også bare været inde og kikket
efter medicin idet folks sprit ikke havde interesse.

Efter at ha haft det inde på livet, bliver man opmærksom og var der flere
lignende historier fra andre pladser landet over. Det er formentlig ikke
noget pladserne råber op om - men der var da et par beretninger på nettet.

Men hvis man kan etablere et netværk folk i mellem, gir det da lidt modstand
til uvæsnet. Folk ser så underlige ud i ansigtet når det er sket.

Fra : T. Hartung

Dato : 26-02-06 17:59

> Netto har en bevæge tyverialarm der udover lyd kan ringe op til 5
> forvalgte tlf. nr.
>
> 2 stk. fjernbetjening
>
> 199 kr.
>
> www.netto.dk

Hvorledes kan den ringe op fra CV - er det til SIM-kort eller fastnet?

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Sten Bo

Dato : 26-02-06 19:02

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorledes kan den ringe op fra CV - er det til SIM-kort eller fastnet?

> [...]

Alle vore medarbejdere er desværre optaget. De er nummer 1 i køen. Vi
undersøger sagen og vender tilbage ved først givne lejlighed.

I sku prøve at ringe, altså ringe til tiscali /tele 2 s kundeservice i
weekenden. Der skal være et menneske et sted men vi fandt det aldrig.

Det er den mest hårrejsende oplevelse vi nogensinde har haft. Min datter
har stadig en tiscali isdn konto og den passer ikke i nogen af deres mange
tast nr. computersystemer. i alt fald ikke på en lørdag eftermiddag.
Vi opgav efter 30 min med stigende arrigskab. Fuldstændig kinesisk æske
system. Jeg tror at der bare et sted var 10 nr at vælge i mellem og da emnet
ikke kom frem, valgte man så efter gehør og fik hver gang 4-6 nye der heller
ikke passede. Ren revy.

Jeg tjekker, denne gang med briller på

Fra : Søren

Dato : 27-02-06 13:40

> Hvorledes kan den ringe op fra CV - er det til SIM-kort eller fastnet?

Det ser ud som om at den er til fastnet, så den kan kun bruges derhjemme.

Desuden! sensoren sidder sammen med centralen, dvs. at hvis tyven opdager
alarmen inden den afgiver alarm(der er gerne et antal sekunder beregnet til
at ejeren kan nå at slå den fra) , kan han bare smadre den eller rykke
telefonledningen ud, og så ellers bare give sig god tid derefter. Den duer
ikke.

Fra : T. Hartung

Dato : 27-02-06 20:18

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud som om at den er til fastnet, så den kan kun bruges derhjemme.

..... duuu ha' stikivægtelefon ?? :)

> [...]
> telefonledningen ud, og så ellers bare give sig god tid derefter. Den duer

Var den ikke via fjernbetjening ??? ...... nå hvis det er fastnet er det
ligemeget - har ikke så lang en forlængerledning så den kan nå hjemmefra og
ud til CV )))

--
mvh.

T. Hartung