6230i og telmore??
Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 25-02-06 14:29

Hey alle,

jeg har haft min nokia 6230i sammen med telmore lidt over 6 måneder
nu, men hele tiden har jeg haft problemer med at kunne læse de sendte
beskeder.. Jeg har haft den til service en gang og fik nyt software men
det virkede niks - nu irritere problemet mig rigtig meget og vil derfor
gerne høre om nogen andre også har haft samme problem??

Jeg har haft fat i telmore, som siger at det måske er deres simkort
der ikke kan kommunikere med telefonen...

Med venlig hilsen

Thomas.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 27-02-06 11:10

Har oplevet noget lignende med min 6230 - indhold forsvinder fra SMS'er - og
hvis der er indhold er det nogen gange fra helt andre - og ældre meddelelser
Det ser ud til at det skete da jeg fik telmores simkort og pillede det gamle
orange kort ud. Det ser ud til at headers til sms'erne ligger på telefonen
mens indhold både kan ligge på simkort og i telefon - derfor tror jeg at
telmores kort fik et nervøst sammenbrud af det

Har slettet tomme beskeder og beskeder med forkert afsender - nu ser det ud
til at virke i indbakke - mens "sendte beskeder" fucker lige meget op
Tror jeg forsøger at kopiere alle sunde bveskeder og kontaktpersoner over på
pc - slette alt og så kopiere stadset tilbage igen i hår om at sinkort
og/eller telefon bliver rask igen

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Daniel

Dato : 27-02-06 12:10

I meddelse: news:4402cfeb$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
griflede Arne Rasmussen:
> [...]
> headers til sms'erne ligger på telefonen mens indhold både kan ligge
> på simkort og i telefon - derfor tror jeg at telmores kort fik et
[klip]

Det ER Telmores SIM-kort der er skyld i det hele.... Noget med at mobilen
ikke kan håndtere så stort et kort (64 KB).... Egentlig lidt dårligt med så
ny en mobil... Men hvorom alting er, så gjorde min 6230 præcis det samme...
Så læste jeg i denne nyhedsgruppe at det var sim-kortets skyld og kontaktede
Telmore. Det gav suppport-damen mig ret i, og sendte mig så, uden beregning,
et ældre 16 KB kort.. Og siden da har jeg aldrig haft problemet.. Nu kan der
godt nok kun ligge ca. 150 sms'er ialt på mobilen, men det virker til
gengæld!

Hygge...
Daniel

Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 28-02-06 10:28

Takker Daniel - havde selv på fornemmelsen at det var Telmores kort
fordi Alle andre ikke har samme problem med andre selskaber.
Jeg tror selv lige at jeg siger til Telmore at jeg vil have et nyt
simkort af dem gamle slags- desværre er det bare noget lort at der
kun kan være 150 smser osv..

hygge
Thomas.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 05-03-06 22:54

<Pinga.msn@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1141118860.304933.312910@u72g2000cwu.googlegroups.com...
[...]

Beskeder ligger da mig bekendt i telefonen ?
Forleden min datter havde lånt min 6610 og brugte hendes
eget kort var hendes beskeder der da stadig selv om kortet
var fjernet igen. Inf. om nummer og navn lå også på tfl.
Jeg havde endda sat tlf. til at bruge SIM-kort pga. hendes
adressekartotek var der.

Fra : Daniel

Dato : 06-03-06 10:51

I meddelse: news:440b5f98$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
griflede Hans M. Pedersen:
> Beskeder ligger da mig bekendt i telefonen ?
[klip]

Både og.... Mht. telefonnumre kan man selv vælge om de skal ligge på kortet
eller telefonen. Telefonhukommelsen er klart at foretrække, da navnene så
kan være længere, og man kan have flere numre + detaljer ved hvert navn...

Sms'erne ligger faktisk begge steder... Alle indkomne sms'er havner på
sim-kortet, og hvis man så gemmer dem i en anden mappe eller omdøber dem,
havner de i telefon-hukommelsen. Og sendte beskeder ligger kun på telefonen.
Men så vidt jeg kan se, begynder telefonen også automatisk at bruge sin egen
hukommelse i indbakken hvis der ikke er nok plads på kortet...

Hygge...
Daniel

Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 07-03-06 18:32

Nyt nyt - Hvis andre får dette problem, så kontakt telmore og fortæl
om problemet - de har lige fået lavet nyt 64kb kort til 6230i - og det
virker folkens :D