Mobiltelefoni er et underligt koncept
Fra : sdsf

Dato : 25-02-06 11:23

Jeg har haft mobiltelefon siden efterår 1998.
Det var TeliaCash 2.50kr/minut i Telias eget net.
og 5.00kr/minut uden for Telias net.

Det var dyrt, jeg brugte det selvfølgelig kun
til at give korte beskeder. Grunden til at jeg
overhovedet fik mobil var usikker boligsituation
som gjorde at fastnet telefon ikke var en mulighed.

Så fik jeg bolig og fastnet telefon, og mobiltelefonen
blev stort set glemt. Den blev kun taget frem ved
ture til Jylland.

Nu er prisen ved TeliaCash vist nede på 70-80 øre/minut
Det er selvfølgelig bedre end tidligere, men stadig meget
dyrt i forhold til fastnet hvis man godt kan lide at snakke
i telefon.
Jeg har ofte samtaler der til den pris ville løbe op i ca. 100kr!

For et halvt års tid siden snakkende jeg så i mobiltelefon
med en bekendt et par gange. Denne person har ikke fastnet
telefon. Selv om jeg vidste det var dyrt, besluttede jeg
at det ikke var prisen der skulle styre samtalernes længde.
En måneds tid senere da jeg fik telefonregning fra TDC
kunne jeg ganske rigtig se prisen for mine 2 samtaler til
mobiltelefon: over 200kr.

-tja hvad skal man sige?

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 25-02-06 12:19

> -tja hvad skal man sige?

At du skulle skaffe dig en mobiltelefon igen. Så kan du ringe til din ven
for ca. 60 øre i minuttet, og ikke over en krone som du måske giver nu.

-Lasse

Fra : Jesper

Dato : 25-02-06 12:22

On Sat, 25 Feb 2006 11:23:18 +0100, sdsf wrote:

> [...]
> En måneds tid senere da jeg fik telefonregning fra TDC
> kunne jeg ganske rigtig se prisen for mine 2 samtaler til

Du lyder som en person der måske kunne have fordel af at kigge på de
forskellige selskabers flat-rate tilbud...

http://www.mobilsiden.dk/?aId=2615

Bemærk at nogle af dem kun omfatter numre indenfor deres eget net.