|
| Ret og rimeligt. Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 18:27 |
|
En 3G-kunde har fået en månedsregning på 15.000,- kr.
Han mener ikke at have fået at vide, det koster ekstra at anvende telefonen
til datakommunikation:
http://www.bt.dk/mobil/artikel:aid=423164/
Gad vide hvad han gjorde hos den foregående udbyder?
Er hans klage rimelig.?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Pistolprinsen (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Pistolprinsen |
Dato : 24-02-06 18:57 |
|
> Er hans klage rimelig.?
??? Er det ikke noget Teleankenævnet skal afgøre ???
??? Underligt spørgsmål ???
Pistolprinsen
| |
BJ (24-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 19:38 |
|
"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
news:43ff48d9$0$157$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
>> Er hans klage rimelig.?
>
>
> ??? Er det ikke noget Teleankenævnet skal afgøre ???
Ikke fetr min mening
> ??? Underligt spørgsmål ???
Ikke efter min mening.
--
Knaldhætte
| |
J.K.Arning (24-02-2006)
| Kommentar Fra : J.K.Arning |
Dato : 24-02-06 19:51 |
|
On Fri, 24 Feb 2006 18:56:35 +0100, Pistolprinsen wrote:
>> Er hans klage rimelig.?
>
>
> Er det ikke noget Teleankenævnet skal afgøre?
>
> Underligt spørgsmål?
>
Du glemte dem her "??????????"
--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: http://tidtildsb.dk ::
| |
BJ (24-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 19:53 |
|
"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
news:1ms91pym0ndye.dlg@arning.org...
KLIP
>>> Er hans klage rimelig.?
>>
>>
>> Er det ikke noget Teleankenævnet skal afgøre?
>>
>> Underligt spørgsmål?
>>
>
> Du glemte dem her "??????????"
Dem kan han sende videre til taxamanden.
Jeg er aldrig blevet oplyst om taksterne, når jeg sætter mig ind i en
hyrevogn.
Jeg vil ikke betale næste gang..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
J.K.Arning (24-02-2006)
| Kommentar Fra : J.K.Arning |
Dato : 24-02-06 19:54 |
|
On Fri, 24 Feb 2006 18:26:44 +0100, BJ wrote:
> En 3G-kunde har fået en månedsregning på 15.000,- kr.
>
> Han mener ikke at have fået at vide, det koster ekstra at anvende telefonen
> til datakommunikation:
>
[Snip}
> Gad vide hvad han gjorde hos den foregående udbyder?
>
Som ikke havde "bredbånd i mobilen? Han brugte formentligt ikke mobilen.
3 har ikke gjort nogen hemmelighed ud af at man fik hurtigt internet med i
købet når man købte en 3 mobil.
> Er hans klage rimelig.?
Tja som udgangspunkt må man antage at hvis kunden ikke har forstået hvordan
det hænger sammen så har sælger ikke informeret godt nok. Jeg vil dog nok
sige at man har lov at tænke selv.
--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: http://tidtildsb.dk ::
| |
BJ (24-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 19:58 |
|
"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
news:14cujf7pb58a9.dlg@arning.org...
KLIP
> Jeg vil dog nok
> sige at man har lov at tænke selv.
Se det er vel det store titusindkronersspørgsmål: Skal man overhovedet
belemres med det og er det efterhånden lovligt..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Fischer (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 24-02-06 20:04 |
|
> En 3G-kunde har fået en månedsregning på 15.000,- kr.
> Han mener ikke at have fået at vide, det koster ekstra at
> anvende telefonen til datakommunikation:
Han er naturligvis meget naiv / blåøjet. Han må have haft et heftigt
dataforbrug. Og selvfølgelig skal han principielt betale for sit forbrug.
Dog ville det klæde udbyderen at have nogle alarmklokker der ringede når en
kundes forbrug stiger så voldsomt. Et lille opkald kunne have stoppe hele
sagen inden den kom så langt ud.
Men det kræver jo at operatøren har en lille smule styr på sine procedurer,
hvad jeg næppe tror 3 har.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
BJ (24-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 20:08 |
|
"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43ff58ae$0$24238$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
> Men det kræver jo at operatøren har en lille smule styr på sine
> procedurer, hvad jeg næppe tror 3 har.
Har du nogen sinde kørt i en hyrevogn og hørt nogen alarmklokker ringe?
Har du nogen sinde modtaget nogen alarmopkald fra din
elektricitets-/vand-/gas-/find_selv_på_flere_udbydere..?
PS: Jeg har lige modtaget en ekstraregning på over 5.000 kr. fra mit
el-selskab. Jeg hørte ingen klokker, først da jeg åbnede rudekuverten...;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Søren Nielsen (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Søren Nielsen |
Dato : 24-02-06 21:35 |
|
BJ wrote:
>
> Har du nogen sinde modtaget nogen alarmopkald fra din
> elektricitets-/vand-/gas-/find_selv_på_flere_udbydere..?
>
Telmore har så vidt jeg husker noget der hedder udsvingskontrol.
Søren
| |
Max (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 24-02-06 22:01 |
|
Hej
> Telmore har så vidt jeg husker noget der hedder udsvingskontrol.
Det får 3 nok også når nok tåber ikke har læst abbonementbetingelserne.
Mvh Max
| |
BJ (24-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 22:32 |
|
"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43ff6e6e$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
>> Har du nogen sinde modtaget nogen alarmopkald fra din
>> elektricitets-/vand-/gas-/find_selv_på_flere_udbydere..?
>>
>
> Telmore har så vidt jeg husker noget der hedder udsvingskontrol.
Det er da også en fin ting, jeg har bare aldrig rigtig forstået, voksne
mennesker (over 18 år), har behov for en (dårligt ordvalg) støttepædagog i
snart sagt alt.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Søren Nielsen (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Søren Nielsen |
Dato : 24-02-06 22:46 |
|
BJ wrote:
>
> Det er da også en fin ting, jeg har bare aldrig rigtig forstået,
> voksne mennesker (over 18 år), har behov for en (dårligt ordvalg)
> støttepædagog i snart sagt alt.
Næ, det er da rigtigt nok. Men noget kunne tyde på, at det var nødvendigt.
At han ikke gider sætte sig ind i reglerne for sit abonnement er der jo kun
én at klandre for. Så kunne han passende også komme til at betale for at
spilde Teleankenævnets tid/ressourcer.
Søren
| |
BJ (24-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-02-06 23:42 |
|
"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43ff7f33$0$38732$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
> Næ, det er da rigtigt nok. Men noget kunne tyde på, at det var nødvendigt.
> At han ikke gider sætte sig ind i reglerne for sit abonnement er der jo
> kun én at klandre for. Så kunne han passende også komme til at betale for
> at spilde Teleankenævnets tid/ressourcer.
Kan de ikke blot klage til Forbrugerklagenævnet over ham..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Jesper (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 25-02-06 12:28 |
|
On Fri, 24 Feb 2006 20:08:23 +0100, BJ wrote:
>
> "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:43ff58ae$0$24238$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Men det kræver jo at operatøren har en lille smule styr på sine
>> procedurer, hvad jeg næppe tror 3 har.
>
> Har du nogen sinde kørt i en hyrevogn og hørt nogen alarmklokker ringe?
>
> Har du nogen sinde modtaget nogen alarmopkald fra din
> elektricitets-/vand-/gas-/find_selv_på_flere_udbydere..?
Jeg har faktisk været ude for at få besøg fra NESA fordi mit el-forbrug
pludselig FALDT mærkbart. De var vist bange for at jeg havde pillet ved
el-måleren eller noget i den stil.
I virkeligheden var det bare min datter som var flyttet hjemmefra
| |
Jesper Hansen (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hansen |
Dato : 25-02-06 13:45 |
|
>
> Jeg har faktisk været ude for at få besøg fra NESA fordi mit el-forbrug
> pludselig FALDT mærkbart. De var vist bange for at jeg havde pillet ved
> el-måleren eller noget i den stil.
>
> I virkeligheden var det bare min datter som var flyttet hjemmefra
Mon også de var kommer, hvis du havde en uhørt stigning i forbruget???
| |
Bruno (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 25-02-06 22:48 |
|
Fischer wrote:
>> En 3G-kunde har fået en månedsregning på 15.000,- kr.
>> Han mener ikke at have fået at vide, det koster ekstra at
>> anvende telefonen til datakommunikation:
>
Han er et fjols. Sælger har pligt til og informere, men mod dumhed
kæmper selv guderne forgæves.
> Han er naturligvis meget naiv / blåøjet. Han må have haft et heftigt
> dataforbrug. Og selvfølgelig skal han principielt betale for sit forbrug.
>
Han skal betale imho for det er altså ikke en undskyldning og være dum.
> Dog ville det klæde udbyderen at have nogle alarmklokker der ringede når en
> kundes forbrug stiger så voldsomt. Et lille opkald kunne have stoppe hele
> sagen inden den kom så langt ud.
Rigtigt, men når der er tale om en ny kunde kan man vel dårligt havde
haft tidligere forburgsmønster og bassere det på.
Mvh
Bruno
| |
Bjarke Hansen (26-02-2006)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 26-02-06 00:19 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message
news:4400d08c$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Fischer wrote:
>>> En 3G-kunde har fået en månedsregning på 15.000,- kr.
>>> Han mener ikke at have fået at vide, det koster ekstra at
>>> anvende telefonen til datakommunikation:
>>
> Han er et fjols. Sælger har pligt til og informere, men mod dumhed kæmper
> selv guderne forgæves.
Ja og da han nok ikke har spurtgt direkte "koster det noget at gå på nettet"
så begynder sælgerne jo heller ikke at pladre rundt i det.
Men datatraffik er gratis inden for 3´s portal/net og han kunne enddag have
været gået ind og tjekket konto som man også kan gøre gratis, og som
opdateres løbende.
| |
Søren Nielsen (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Søren Nielsen |
Dato : 24-02-06 22:32 |
|
BJ wrote:
> En 3G-kunde har fået en månedsregning på 15.000,- kr.
>
> Han mener ikke at have fået at vide, det koster ekstra at anvende
> telefonen til datakommunikation:
>
> http://www.bt.dk/mobil/artikel:aid=423164/
>
> Gad vide hvad han gjorde hos den foregående udbyder?
>
> Er hans klage rimelig.?
Jeg tillader mig lige at citere fra artiklen:
"- Det er først nu, at jeg hører, at der overhovedet er noget, der hedder
Teleankenævnet. Men nu går jeg igang med klagerne. Så kan de lære det, siger
Claus Holm."
Og dernæst overvejer jeg, hvem der burde lære det.
Søren
| |
|
|