Sp.: Spær for udgående opkald.?
Fra : Robert Larsen

Dato : 24-02-06 17:26

Hej i gruppen.

Har 2 børn, som gerne skulle have fri sms. Der er der jo ikke noget problem
i,
men da det ikke er mulig for at få en loft på deres opkald, vil jeg høre om
det er muligt. evt. via. menu på telefonen at spære for at de kan ringe op
fra dem.?

Telefoner der drejer sig om er.: Nokia 3200 og måske med Tdc-mobil.

Evt. nogle der har andre løsninger, såsom anden teleselskab, med mulighed
for loft på opkald.

Mvh
Robert Larsen

Fra : 6400 - Anders

Dato : 24-02-06 17:39

Du burde vælge noget taltids ting al Telmore el. Unotel.

Der kan du sætte x antal kr. pr. måned på hver af telefonerne. På den må
løber forbruget ikke løbsk.

Begge operatører har 'Fri SMS' (koster 99,- hos Telmore og 89,- hos Unotel).

TDC har også noget de kalder 'MaxSMS' - for 99,- kan du sende SMS'er til du
segner.

/A

Fra : Fischer

Dato : 24-02-06 18:24

> .... vil jeg høre om det er muligt. evt. via. menu på telefonen
> at spære for at de kan ringe op fra dem.?

Ja, man kan godt lave opkaldsspærring så man kun kan ringe op til udvalgte
numre.
Jeg kan dog ikke sige hvilke telefoner der kan dette - jeg har en ven der
har en Chipy SIM-kort læser, så jeg får ham til det når dette skal lægges på
nogle numre.
Hvis du vil, kan jeg godt spørge ham om han vil hjælpe dig.

Når først det er etableret på SIM-kortet, er det efterfølgende ligegyldigt
hvilken telefon den kommer i.
Det kræver man har PIN2, men det er standard med TDC.

*Fischer

Fra : Robert Larsen

Dato : 25-02-06 11:14

> har en Chipy SIM-kort læser, så jeg får ham til det når dette skal lægges
> på nogle numre.

Var lige ude og se lidt på den sim kort læser. Tror jeg køber den. Kan jo
bruges til andet også.

Du skal have tak for hjælpen.:)

Mvh
Robert

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 20:21

> vil jeg høre om
> det er muligt. evt. via. menu på telefonen at spære for at de kan ringe op
> fra dem.?

Ja, det kan man på alle mobiltelefoner. Det kaldes "opkaldsspærring".

Læs mere her:
http://www.sonofon.dk/asp/produkt.asp?AREA=Privat&P_PRODUKT=Spærring&P_KATEGORI=KOM%20GODT%20IGANG&PRODUKTNAVN=Spærring&Priser=0

og her:
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/ekstra_tjenester/spaerring/kom_i_gang/index.jsp