Software: Filmdatabase med gode udskrifter~
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 17:08

Jeg har mine film i DVD Profiler, men der er ingen udskriftsfunktion. Da
jeg ikke lige har en bærbar liggende på sofabordet, må jeg altså have et
printet katalog liggende, som vi så kan bladre i, når vi får lyst til at se
en film.

Er der nogen der har kendskab til et program, hvor man selv kan designe
udskrifterne fra filmdatabasen? Gerne et som kan importere og eksportere en
kommasepareret fil. Eller er der nogen der har erfaring med hvordan man
lokker DVD Profiler til at udskrive en side med en film?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Maria de Francis

Dato : 24-02-06 17:26

:
[...]

Jeg bruger også DVD-profiler og det var også een af de ting der irriterede
mig, at den ikke har en udskriftsfunktion.
Jeg har udskrevet min liste på et par måder, dels ved at markere listerne og
ved printerudskrift vælge udskriv markering, dels ved at copy-paste til et
dokument, jeg siden satte op i spalter.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 18:01

On Fri, 24 Feb 2006 17:26:16 +0100, Maria de Francis wrote:

> [...]
> ved printerudskrift vælge udskriv markering, dels ved at copy-paste til et

Tak for svar. Det fik mig til at undre mig så meget, at jeg tænkte: "Det
kan da ikke passe". Stik mod sædvane, kiggede jeg i programmets hjælpe-fil
og fandt ud af, at det jeg/vi efterlyser hedder "Rapporter/Reports". Der er
fire standardrapporter i programmet, men man kan designe sine egne, ganske
som Skins, og udskrive dem.

På programmets hjemmeside er der 174 brugerdesignede rapporter til fri
dowmload. Måske kan man finde en der passer ens behov, eller man kan
modificere den bedste af dem.

Ak ja, måske skulle man lidt oftere læse lidt i "manualen"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Maria de Francis

Dato : 24-02-06 18:16

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

Snip
:
[...]

Aha, det har jeg så ikke opdaget eller ledt efter. Det vil jeg kigge på
også. Men det er klart en god idé at have listerne skrevet ud også, f.eks er
den god at have med hvis man skulle forvilde sig på filmudsalg og er træt af
at komme hjem med de samme film flere gange. LOL ...tænk at det kan lade sig
gøre.

Manualer....hvad er det

Mvh Maria

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 27-02-06 17:07

"Maria de Francis" <maria-de-francisslet@sletwhite-magic.dk> wrote in

> [...]
> f.eks er den god at have med hvis man skulle forvilde sig på
> filmudsalg og er træt af at komme hjem med de samme film flere gange.

På intervocatives forum er der nu en del info om det :)

Og vælger man "dvd profiler help" og søger på ordet "print"
er det første hit information om hvordan man bruger reports.

Det er en fed feature - det er rart at have et katalog når der
er gæster der skal bladre og finde film :)

> Manualer....hvad er det

Vælg help og gå i gang fra "getting started" ;)

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-02-06 08:40

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er jo sådan set smart nok at lave report kan jeg se, nu hvor jeg har
leget lidt med det. Jeg tænkte print, så det slog mig aldrig at checke det
yderligere ud. Især ikke efter at jeg bare kunne lave en copy/paste, så det
irriterede mig ikke nok til at gå mere op i det.
Til gengæld virker en udskrift med report bedre end med den kommaseparerede
eksport. Når man sorterer på navn kan report-udgaven godt sortere på titlen
uden at tage "the" med i en engelsk titel, eks "The Big Blue", der i den
kommaseparerede udgave lægges under t men i report-udgaven under b.

Ja, ja....jeg indrømmer at jeg sjældent læser manualer, kun når et program
er så lidt brugervenlig at det er nødvendigt, eller det er et godt stort
spil, hvor det giver mere at læse lidt manual.
Men forum er klart en god idé. Der får man tit brugbare tips.... ligesom man
gør i nyhedsgrupper

Bortset fra det er DVD-profiler ganske genial. Jeg har et par gange haft
brug for at downloade min samling igen, når en hd har været totalt fucked-up
og bare måtte formateres. Online udgaven er en fin ekstra back-up.

Mvh Maria

Fra : Simon

Dato : 27-02-06 08:50

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> kommasepareret fil. Eller er der nogen der har erfaring med hvordan man
> lokker DVD Profiler til at udskrive en side med en film?

Hejsa
Jeg mener at du kan eksportere i et CVS format, hvor du så kun vælger
titlen. (File > Eksport).
Denne fil skulle du nemt kunne importere i Word/Excel eller andet og
dermed skrive den ud.

Mvh
Simon