Campingvogn fra tyskland på prøvenumre fra~
Fra : Henry

Dato : 24-02-06 16:19

Jeg skal til tyskland og hente en campingvogn, og dertil skal jeg bruge
danske prøvenumre fra grænsen og hjem.
Da den skal hentes en weekend og jeg skal langt ned er jeg nødt til at leje
prøvenumre fra fredag til mandag. det er noget med 450 kr
Så var det lige det slog mig kan man så ikke bare leje hos sin faste
mekaniker, som jo har prøvenumre.
Dem kunne jeg nemlig låne gratis, men jeg skulle lige undersøge på
motorkontoret først om det var lovligt, det nåede jeg så lige præcis ikke i
dag, men er den nogen der ved om den er lovligt, eller der er nogle
begrænsninger på alm. prøvenumre fra mekanikeren, der kommer på tværs der.
Mvh
Henry

Fra : Preben Knudsen

Dato : 24-02-06 19:55

Du kan få papirsprøvenure på politistationen i Padborg når du når
grænsen .
Men jeg er ikke sikker på det er nødvendigt, måske må man gerne
trække en trailer ,ed tyske plader, men jeg er ikke sikker, men der er
ikke noget afgiftspørgsmål

mvh
Preben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-02-06 23:49

"Preben Knudsen" <preben@knudsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg er ikke sikker på det er nødvendigt, måske må man gerne
> trække en trailer ,ed tyske plader, men jeg er ikke sikker, men der er

Det må man så ikke!

--
Per, Esbjerg

mvh
Preben

Fra : Henry

Dato : 25-02-06 00:42

[...]

Nej det er der ikke og jeg tegner en tysk forsikring for ca. 900 kr
(Kennzeichen) der gælder 15 dage
Så jeg kører på hans tyske plader til grænsen med min ovenævnte
tilægsforsikring.
Og så skal jeg herefter bruge danske plader, klokken over sengetid midt om
natten til Søndag.
Men papirs prøve numre lyder da rigtig godt, for jeg skal jo kun bruge
danske prøvenumre bare lige de sidste par timer hjem.
Tror du man kan leje sådan nogle midt om natten, og er det så nogen der ikke
skal retuneres, men bare lejes for en dag og så smides væk, jeg har nemlig
aldrig hørt om dem.
Alternativ er at leje alm. prøve numre fredag til mandag hos det lokale
motorkontor, men det er jo så 3 x 150 kr, så
der kommer min jyske nærrighed jo og stikker sit grimme fjæs frem.

Mvh

Henry

Fra : Preben Knudsen

Dato : 25-02-06 14:05

Jeg har 2 gange fået papirnumre til en bil, begge gange efter 21 om
aftenen, statinen er døgnbemandet. Grunden til at man skal have danske
prøveplader er bestemmelsen om at man som dansk, med fast bopæl i DK
ikke må føre et motorkøretøj på dansk grund, og ikke forsikring
og lign.
Da jeg hentede min cv, kørte jeg den helt hjem på de tyske plader, og
også til syn på samme.
Jeg afleverede først pladerne på motorkontoret da jeg fik de danske
plader, og her klarede man også afmeldingen af de tyske plader.
Men det var ikke rote kennzeichen som du jo har på.
Men jeg mener ikke du gør noget ulovligt ved aat trække den helt
hjem.

Preben

Fra : Henry

Dato : 25-02-06 15:40

Preben Knudsen wrote:

> Men det var ikke rote kennzeichen som du jo har på.
> Men jeg mener ikke du gør noget ulovligt ved aat trække den helt
> hjem.
>
> Preben

Jeg tror du har ret. med sådan en udførsels nummerplade eller hvad det nu er
(rote kennzeichen)
behøver jeg nok slet ikke tænke på danske numre men kan køre den helt hjem
med dem på.. lovligt.

Henry Jørgensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-02-06 10:52

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er (rote kennzeichen)
> behøver jeg nok slet ikke tænke på danske numre men kan køre den helt hjem

Røde nummerplader er prøveplader - dem må du ikke køre med herhjemme.

Men man kan jo tage chancen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henry

Dato : 26-02-06 11:41

--
Med venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
Henry Jørgensen

> "Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Røde nummerplader er prøveplader - dem må du ikke køre med herhjemme.
>
> Men man kan jo tage chancen :)
>
> -- Per, Esbjerg

Ok men som jeg har forstået er det tilladt i Europa med disse hersens 15
dages plader
måske er det ikke rote kennzeichen men ham tyskeren kaldte dem også bare
kennzeichen

In Germany a vehicle to buy is simple, since in all places numerous dealers
offer new and using vehicles.
If the autobuyer does not have a domicile in Germany, it can permit the
vehicle here only on export characteristics - also tariff or export
characteristic mentioned -.

A condition for the registration is the conclusion of a Kfz
Kurzhaftpflichtversicherung, which the General German Automobile Association
in its offices offers.

The ARISA export insurance - yellow insurance confirmation - can be locked
for at least 15 days until maximally 12 months. It applies to the states of
geographical Europe, beyond that in all countries, which are not on the
international Green insurance card specified and crossed out. It costs:

For passenger car, live-mobilely 80 ? for 15 days, 160 ? per month

For a motorcycle 40 ? for 15 days, 55 ? per month

The premiums for trucks, buses and trailers experience you in the General
German Automobile Association office.

Only if the Prüfplakette of the TÜV is still valid, the export
characteristic can be assigned! If the Prüfplakette should have run off,
only a safety examination, a shortened main investigation, must be made with
a technical inspection station.

Mvh

Henry

Fra : SB

Dato : 26-02-06 17:01

Du låner da bare dem ved din mekaniker, samme regler gælder for dem, som dem
du låner på motorkontoret.
Og ingen kan vel se om den skal op til din mekker og få chekket bremser,
inden den skal til syn

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 14:47

> Ok men som jeg har forstået er det tilladt i Europa med disse hersens 15
> dages plader
> måske er det ikke rote kennzeichen men ham tyskeren kaldte dem også bare
> kennzeichen

Jeg har prøvet med rote kennzeichen - jeg fik at vide at de var ugyldige
uden for tyskland. Det er 2-3 år siden.

> [...]
> If the autobuyer does not have a domicile in Germany, it can permit the
> vehicle here only on export characteristics - also tariff or export

Jeg håber at ovenstående ved mere om nummerplader end han ved om det
engelske sprog :)

--
Per, Esbjerg