Spm. vedr. gas/narkose/kulilte alarm
Fra : Morten Lassen

Dato : 24-02-06 12:38

Hej
Vi har bestilt en gas/narkose/kulilte alarm "GAS pro" til vores CV.
Den kører som bekendt på 12V. Vores CV har ikke batteri indbygget men
vores Jäger stik kan levere 12V til lys og købeskab mm.

Vi skal til Frankrig til sommer og har planer om at overnatte på en
rasteplads i Tyskland.

Er den noget som helst værd på en rasteplads hvis man ikke har 12V
batteri i CV? - overfaldsmanden kan jo bare fjerne stikket fra
trækkrogen og dermed tage strømmen fra alarmen.

Mvh. Morten

Fra : Søren

Dato : 24-02-06 14:08

sæt to 6 volts batterier i serie ind imellem + og - ledning på alarmen.
http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?products_id=160&osCsid=2541758ac20872f1a655f159cae247b4
Serie: + fra alarm løber til + på batteri1, - på batteri1 løber til + på
batteri2, - på batteri2 løber til - på alarmen, eller du kan købe en kasse
som flg. der ordner det for dig.
http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?cPath=46_47&products_id=161

Hvis du gerne vil lade batteriet op via bilen, skal være et fritidsbatteri
og det skal sidde på ledningen umiddelbart der hvor ledningen fra stjerten
kommer ind i campingvognen. Og så vil jeg tilråde at du lader en
campingforhandler montere det for dig.
http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?cPath=46_47&products_id=3238
Du skal sikkert også have batterikasse og oplader med og så er du oppe i
3-4000 inden du er færdig.

Fra : Morten Lassen

Dato : 24-02-06 14:30

On Fri, 24 Feb 2006 14:07:55 +0100, "Søren" <nospam_svu@ccieurope.com>
wrote:

> [...]
>Du skal sikkert også have batterikasse og oplader med og så er du oppe i

Dvs. den giver ikke en alarm via indbygget backup-batteri hvis
strømmen fjernes? - skod alarm!

Fra : svum

Dato : 24-02-06 16:02

> Vi har bestilt en gas/narkose/kulilte alarm "GAS pro" til vores CV.
> Den kører som bekendt på 12V. Vores CV har ikke batteri indbygget men

Hvis du har mulighed for at afbestille / retunere kunne du overveje
http://www.etomer.dk/gas_et888.asp

Kim

Fra : Tournesol

Dato : 25-02-06 07:56

Hejsa

> Hvis du har mulighed for at afbestille / retunere kunne du overveje
> http://www.etomer.dk/gas_et888.asp

Den mangler så co alarm det finder du her http://www.l-team.dk/

knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 25-02-06 08:17

godmorgen

> Den mangler så co alarm det finder du her http://www.l-team.dk/

den kan også købes her http://www.energinordbutikken.dk//group.asp?group=63

Knus Henriette.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 15:49

Jeg har fundet den på Nettet til 449,- hos
http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Gasalamer_58.html
og de vil have 56,- oveni i ekspeditionsgebyr.
Jeg har også set at Frederiksværk Caravancenter vil sælge den til 369,- i
næste weekend i forbindelse med noget fødselsdagskampagne
http://www.frvcaravan.dk/indhold/Webside.asp?articleGuid=3612&menuGuid=3719

Men det må da være muligt at skaffe den til samme pris andre steder,
campingpriser tager da en voldsom overpris.
PS. Jeg har ikke noget imod Frederiksværk Caravancenter, der er bare så
langt...

Mvh. Per.

Fra : Tournesol

Dato : 25-02-06 19:29

Hejsa

> [...]
> campingpriser tager da en voldsom overpris.
> PS. Jeg har ikke noget imod Frederiksværk Caravancenter, der er bare så

jeg har givet 395 hos http://www.fredensborgcaravan.dk/ det må den kunne fås
til hos andre forhandler også

knus Henriette.

Fra : Henning Keseler

Dato : 03-03-06 17:07

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.frvcaravan.dk/indhold/Webside.asp?articleGuid=3612&menuGuid=3719
>
> Men det må da være muligt at skaffe den til samme pris andre steder,

Aabybro Camping og Fritids onlineshop: 399,- kr

http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=127

--
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 10:00

> Aabybro Camping og Fritids onlineshop: 399,- kr
>
> http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=127
>
> --
> Henning

+ "forsendelsesomkostninger" 52,93 kr.

Jeg tager den lange vej til Frederiksværk idag (369,-) De har lagt en til
side til mig så jeg ikke kører forgæves, og så giver de jo en kop kaffe
oveni

God weekend

Per.

Fra : T. Hartung

Dato : 27-02-06 20:27

"Morten Lassen" <molassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> batteri i CV? - overfaldsmanden kan jo bare fjerne stikket fra
> trækkrogen og dermed tage strømmen fra alarmen.

Nu skal overfaldsmændene jo vide at du har en alarm (undlad og sætte mærkat
i vindue) for at have glæde af at trække CV-stik ud og de ved jo heller ikke
at du ikke har et batteri i CV - så de kan vel nem komme i tvivl om hvad de
skal?

Desuden - det er ret sjældent man høre om problemet i Tyskland - der er vist
være i Sverige og på Sjælland - nu er der jo temmelig mange CV'er på
P-pladserne så dine chancer for at undgå den slag overfald er stadig ret
god!! jeg "spiser" altid lidt brød til

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Morten Lassen

Dato : 28-02-06 11:16

On Mon, 27 Feb 2006 20:27:11 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>være i Sverige og på Sjælland - nu er der jo temmelig mange CV'er på
>P-pladserne så dine chancer for at undgå den slag overfald er stadig ret
Tak for gode råd. Vi valgte netop GAP pro da vi gerne ville have
kuliltealarm - ellers var valgtet faldet for den "billige" model som
nævnes.

Løsningen er blevet lidt omfattende, men vi har nu købt et 12v
fritidsbatteri (gelé) samt en stationær lader som bliver monteret i
vognen. Den eksisterende 12v omformer kobles fra så alle 12v
installationer trækkes fra betteriet.

Mvh. Morten

Fra : T. Hartung

Dato : 28-02-06 18:33

samt en stationær lader som bliver monteret i
> vognen.

Håber det er en elektronisk lade der sikre mod overladning.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Morten Lassen

Dato : 01-03-06 10:52

On Tue, 28 Feb 2006 18:32:30 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

>"Morten Lassen" <molassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> samt en stationær lader som bliver monteret i
>
>Håber det er en elektronisk lade der sikre mod overladning.
Jeps - 15A lader som har overbelastnings- og kortslutningsbeskyttelse
samt sleepmode.
http://www.dct-vejle.dk/shop/templates/product2.asp?ProductGuid=3131000
/Morten

Fra : T. Hartung

Dato : 01-03-06 17:22

> Jeps - 15A lader som har overbelastnings- og kortslutningsbeskyttelse
> samt sleepmode.
> http://www.dct-vejle.dk/shop/templates/product2.asp?ProductGuid=3131000

jow jow - de rige har mange glæder
www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&n=60100

de fattige køber sådan en :)
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Christian...

Dato : 01-03-06 23:02

Hvordan vil i få narkose ind i en lukket campingvogn uden man kan høre
det. Jeg ved da at vore campingvogn er lukket selv ved køleskabet det
eneste sted er i loftet og det er ikke bare lige. Så er det ikke lidt
hys.... En gas alarm er god da rørende kan være utætte men ellers så
tror jeg bare der er folk der vil tjene penge på frygt..

Christian..

Fra : Gert

Dato : 01-03-06 23:47

On Wed, 01 Mar 2006 23:02:29 +0100, "Christian..." <nospam@Nospam.dk>
wrote:

>Hvordan vil i få narkose ind i en lukket campingvogn uden man kan høre
>det.

Gummilisterne omkring vinduerne eller døren - smaddernemt !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-06 02:02

"Christian..." <nospam@Nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hys.... En gas alarm er god da rørende kan være utætte men ellers så tror
> jeg bare der er folk der vil tjene penge på frygt..

Der er huller over det hele i en campingvogn for at forhindre fugt og gas i
at samle sig.

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 08-03-06 13:25

> Der er huller over det hele i en campingvogn for at forhindre fugt og gas
> i at samle sig.

Desuden sker overfaldene typisk på en rasteplads med masser af larmende
kølebiler ved siden af.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-03-06 15:09

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Desuden sker overfaldene typisk på en rasteplads med masser af larmende
> kølebiler ved siden af.

Jeg kommenterede på at Christian ... ikke mente der var sprækker i så´en en
campingvogn.

Hvad kommenterer du på?

:)

Jeg har lært at man har 10 sekunder til at tage gasmasken på når der er
bliver råbt gas. Følger den med instrumentet?

:)
--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 09-03-06 14:25

undskyld den skulle have været under Christans indlæg