Anti-solbajer-snobberi er opium for folket
Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-06 05:21

Anti-solbajer-snobberi er opium for folket

Danmark gjordes grønnere, da tysk indusri gjorde det billigt at sætte
grønt farvestof til ølflaskeglas(engang i BryggerJacobsen-århundredet)
, og det må sku beskytte ølsmagen mod lys, så man ikke så slemt får
en "solbajer" altså en UV&lys-fordærvet øl, der har stået i
vindueskarmen og tabt smag. Ikke den bitre humlesmag - den er
lysbestandig som salt og sukker er

Måske de dårlige øl fra det solbeskinnede vindue blev åbnet lunkne, og
så er smagen jo doven-agtig.

Jeg holder af den rene hvidvinsmag i Frascati og købte en dyr sådan i
Føtex og lod den stå i sin ufarvede flaske i to måneder i solrigt
vindue og konstaterede, at smagen var stadig helt i top, når blot
temperaturen var passende i bund.

Mon ikke vi narres til at gejle os op til begejstring for særlige
emballager, som vi tror på, har funktionelle fordele.

Farvede flasker til sprut er pjat.

Irma-kemichef civilingeniør Gustav Rothe besøgte jeg i min studietid,
og han garanterede, at der er kun fordele ved skruelåg i stedet for
korkprop til vin.

Men dette fremskridt kommer først nu laaangsomt via New Zeeland og
Australien-vine - der er en salgsmæssig opium-for-folket fordel ved
snobberi og ritualer, så skidt med at ældre med gigtfingre skal vente
til hjemmehjælperen kommer, før de kan nyde lækkerierne,

Karl Marx 1818-1883

"Religion ... is the opium of the people.Karl Marx

At ophæve religionen, er at fordre folkets virkelige lykke.Marx

Filosofferne har kun fortolket verden forskelligt, det det kommer an
på er at forandre den. Karl Marx 1818-1883

"Proletarer i alle lande, forener eder - i har kun jeres lænker at
miste. "

"Et spøgelse går gennem Europa - proletariatets diktatur."

"Merværdi opnået ved industri-arbejderens indsats, tilhører arbejderen
og ikke investoren."

fra "Das Kapital" og "Det kommunistiske manifest" 1848

"The mutual and universal dependence of individuals,

who remain indifferent to one another,

constitutes the social network that binds them together.Karl Marx

"The oppressed are allowed once every few years to decide,

which particular representatives of the oppressing class are to
represent and repress them.Karl Marx

"Kritik af religionen er grundlaget for al anden kritik Karl Marx

"Jo mere mennesket tilskriver Gud - jo mindre tilskriver det sig selv"
Karl Marx.

"From each according to his abilities, to each according to his
needs.'Karl Marx

"All I know is, that I am not marxist." Karl Marx(i brev til Friedrich
Engels og til Morgan)

Religion is the sign of the oppressed creature, the sentiment of a
heartless world, and the soul of the soulless conditions. It is the
opium of the people. Karl Marx

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-02-06 10:45

Bo Warming wrote:
> [...]
> Føtex og lod den stå i sin ufarvede flaske i to måneder i solrigt
> vindue og konstaterede, at smagen var stadig helt i top, når blot

Hr. Warming,

Tillad mig at oplyse dig om at øl og vin ikke er det samme..

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-06 12:04

> Tillad mig at oplyse dig om at øl og vin ikke er det samme..

Enig. I begge tilfælde aner videnskaben ikke noget om hvilke af de
hundrede forskellige molekyler vedr smag, der bliver nedbrudt af
sollys

Allerede i min studietid var gaskromatograf så fintmærkende at kaffe
kunne adskilles i 200 bestanddele.
Når de sammensattes syntetisk smagte det bare ikke af kaffe.
Science er magtesløs.
Sporstoffer er konge. Og meget andet som menneskeheden er for dumme
til at fatte nu og måske i al evighed

------------------

Sandhedens firkantethed. Islam er løgne-kulmination

Menneskehedens udviklingshistorie handler om løgne-kompetencernes
højtudvikling, incl selvbedrag, dagdrøm og universitets-videnskab.

Sproget opfandtes i abe-tiden til to formål:

- at advare artsfæller mod fjender(en gryntelyd for ørn, en
for slange, en for leopard) og

- -at snyde venner , fx til at se efter lækkerier, mens den
snu han-løgner ser efter en hun i brunst.

Han-løver er trofaste og går u-egoistisk i døden mod hyæneflok, der
vil æde en af flokkens unger, men mennesker fandt i stenalderen ud af
falske del-og-hersk alliancer incl falske løfter om at forsørge en
børneflok - en falskhed som også findes hos de såkaldt-monogame
sangfugle.

Os tabere der igen og igen snydes, klamrer os til smukke
sandhedsidealer, som præster bedrager os med "Jeg er sandheden, vejen
og livet" osv)

Sproget er ikke kun 1:1 analogi, hvor hvert ord har een betydning. Snu
kunstnere skabte begrebsflydning, metaforer og dobbelthed så lederne
kunne bedrage masserne og aldrig få deres demagogi afsløret.

Fyrster ansatte alkymister der idealistisk-nysgerrigt var besjælet af
at se gennem naturens mysterier, og da religion var slidt op til lyv,
var naturvidenskab parat til at overtage rollen som virkelighedsflugt
bl.a. med placebo-helbredelse som lægernes gulerod. Altså kortsigtet
medicin-gavn og bivirknings-fortielse.

Sproget er foruden ordforråd også gramatik, der rummer logik, og dette
er idag et af de mest effektive løgne-redskaber, når de lærde
docerer "Mor-kan-ej-flyve, sten-kan-ej-flyve, altså er mor=sten", og
musliminvasionen retfærdiggøres netop således:

"Flygtninge var engang taknemlige og ufarlige,

Muslimer kaldes flygtninge, Altså kan vi slappe af" og glemme koranens
krav om grusom behandling af værtsfolket"