/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Tele Danmark Duet fritid prisstigning
Fra : Tommy Jo


Dato : 14-06-01 10:44

Jeg har i går modtaget et brev fra Tele Danmark, hvor jeg har et
Duet-fritid-abonnement.
På det kan jeg tale til 70 øre i minuttet om aftenen, lør- søn- og
helligdage samt ferier. Om hverdagen 8-17 koster det 4 kr/minut, men i det
tidsrum har jeg jo ikke ringet, det er derfor jeg har et fritidsabonnement.
Nu hæver de prisen pr 1/7 til 1,50 kr/minut hele døgnet. Men da jeg jo ikke
har talt til 4 kr/minut er det altså en prisstigning på over 100%.
Jeg synes det er frækt. Også fordi samme koncern har et Vic-Talk abonnement
til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være så
dyr ?
--
Mange hilsner
Tommy Jo



 
 
Bertel Lund Hansen (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-06-01 11:45

Tommy Jo skrev:

>Jeg synes det er frækt.

Så skift udbyder.

>Også fordi samme koncern har et Vic-Talk abonnement
>til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være så
>dyr ?

Fordi de fleste kunder, når de har ømmet sig, beholder deres
abonnement og giver sig til at tale om dagen også fordi det nu er
blevet 'billigt'. Det giver større indtægt.

Når betingelserne ændres så meget til ugunst for dig, vil jeg
mene at du kan ophæve aftalen med det samme uanset hvilke frister
der ellers er aftalt.

Mig bekendt bliver billigste mulighed så Telmore (1,25 kr./min
altid) uden abonnement. Hvis du indregner det abonnement du
hidtil har betalt, er det muligt at det netto vil være billigere
end din nuværende ordning.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Tower (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Tower


Dato : 14-06-01 12:39

Bertel Lund Hansen:
> Mig bekendt bliver billigste mulighed så Telmore (1,25 kr./min
> altid) uden abonnement. Hvis du indregner det abonnement du
> hidtil har betalt, er det muligt at det netto vil være billigere
> end din nuværende ordning.

Taler man hovedsageligt i fritiden kan Oranges Traditionel eller Modus Viva
meget vel være billigere end Telmore. De er det i hvert fald for mig.

Men hvis Tommy Jo er rede til at betale den ret høje minut- og
abonnementspris for et abonnement med Duet-funktionen, er disse forslag nok
ikke relevante.

Jeg kender dog flere der har droppet Teledanmarks Duet-abonnementer efter
det er gået op for dem hvor dyre de er.

-Tower



Allan Anonym (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Allan Anonym


Dato : 02-07-01 12:59

> Tommy Jo skrev:
>
> >Jeg synes det er frækt.
>
> Så skift udbyder.
>

Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Forskellen på 1,25 hos og 1,50 hos er da ikke enormt stor.

Koster det ekstra at have et Duet-abonnement i forhold til et normalt
fastnetabonnement?



Bertel Lund Hansen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-07-01 14:06

Allan Anonym skrev:

>Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Nej.

>Forskellen på 1,25 hos og 1,50 hos er da ikke enormt stor.

?

>Koster det ekstra at have et Duet-abonnement i forhold til et normalt
>fastnetabonnement?

Ja.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niels Teglsbo (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 02-07-01 22:24

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> wrote:

> Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Det kommer vel an på hvad man bruger.

Fx kan man viderestille sin fastnettelefon til sin mobiltelefon, der
viderestiller til mobilsvar.

Så har man altid sine opkald og én telefonsvarer.

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Bertel Lund Hansen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-07-01 22:41

Niels Teglsbo skrev:

>Fx kan man viderestille sin fastnettelefon til sin mobiltelefon, der
>viderestiller til mobilsvar.

Ikke hvis du *er* taget på ferie.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (03-07-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-07-01 09:25

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjq1ktsrf4h1u1noqf8ojdsofks0q4bhn3@sunsite.dk...
> >Fx kan man viderestille sin fastnettelefon til sin mobiltelefon, der
> >viderestiller til mobilsvar.
> Ikke hvis du *er* taget på ferie.

Fjernbetjent viderestilling?

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Sven Fafner (03-07-2001)
Kommentar
Fra : Sven Fafner


Dato : 03-07-01 07:37


"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse
news:amZ%6.70$F91.8899@news.get2net.dk...
> Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Ja, ét selskab: Sonofon har "Duofon". Man hører ikke meget om det. Jeg
kender ikke prisen.

--
Venlig hilsen
Sven Fafner



Michael Nielsen (03-07-2001)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 03-07-01 21:32


> Ja, ét selskab: Sonofon har "Duofon". Man hører ikke meget om det. Jeg
> kender ikke prisen.

Det er netop blevet afskaffet. I stedet har de tilbudt deres DuoFon
kunder at få et normalt fastnet abbonement, kombineret med et variant
abbonement.

--

Michael Nielsen michael@mnielsen.dk
http://www.mnielsen.dk

....WindowError:007 System price error, to much money spent.


jan steen sørensen (15-06-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 15-06-01 09:45

Tommy Jo skrev i meddelelsen <9ga0og$8jr$1@news.inet.tele.dk>...
>Jeg har i går modtaget et brev fra Tele Danmark, hvor jeg har et
>Duet-fritid-abonnement.
>På det kan jeg tale til 70 øre i minuttet om aftenen, lør- søn- og
>helligdage samt ferier. Om hverdagen 8-17 koster det 4 kr/minut, men i det
>tidsrum har jeg jo ikke ringet, det er derfor jeg har et fritidsabonnement.
>Nu hæver de prisen pr 1/7 til 1,50 kr/minut hele døgnet. Men da jeg jo ikke
>har talt til 4 kr/minut er det altså en prisstigning på over 100%.
>Jeg synes det er frækt. Også fordi samme koncern har et Vic-Talk abonnement
>til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være

>dyr ?


Sådan kan det gå... ( er det ikke kun et tilbud fra VIC, om at ÆNDRE dit
abon? )
- Se dig evt. om efter en anden udbyder eller vær glad for det du har -
trods alt!
Mobilix / Orange giver dig opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til kun
35 øre om aftenen og 70øre om dagen ( vidrestillede kald fra fastnet ) Du
skal da også vælge et mobil-abon. hos Orange

Men hvor stort er dit forbrug idag?

Jeg bruger Orange ("tast selv 1026") på min ISDN telefon som router
indkommende kald ud til opbil: 26 xx xx xx
(som har Orange Viva abon. - 300 minutter for opkald efter kl. 18 og hele
weekenden, til HVEMSOMHELST for 150kr./md.)




Claus E Beyer (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 20-06-01 21:14

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
news:3b29cb95$0$1544$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...

> Mobilix / Orange giver dig opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til kun
> 35 øre om aftenen og 70øre om dagen ( vidrestillede kald fra fastnet ) Du
> skal da også vælge et mobil-abon. hos Orange
>
> Men hvor stort er dit forbrug idag?
>
> Jeg bruger Orange ("tast selv 1026") på min ISDN telefon som router
> indkommende kald ud til opbil: 26 xx xx xx
> (som har Orange Viva abon. - 300 minutter for opkald efter kl. 18 og hele
> weekenden, til HVEMSOMHELST for 150kr./md.)

Hvis du bruger Orange ("tast selv 1026"), formoder jeg at dette skyldes at du IKKE er
Orange fastnetabonnent, og opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til kun 35 øre om
aftenen og 70øre om dagen, gælder såvidt jeg véd, kun for fastnetabonnenter der har
fastnetabonnementet hos Mobilix/Orange, og ikke for kunder der er abonnenter hos et
andet teleselskab og ringer op via Orange/Mobilix ("tast selv 1026") til en
Orange/Mobilix mobiltelefon.

Claus



jan steen sørensen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 21-06-01 19:31

Claus E Beyer skrev i meddelelsen
<9gr0e6$aatpo$1@ID-62896.news.dfncis.de>...
>"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
>news:3b29cb95$0$1544$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
>
>> Mobilix / Orange giver dig opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til
kun
>> 35 øre om aftenen og 70øre om dagen ( vidrestillede kald fra fastnet ) Du
>> skal da også vælge et mobil-abon. hos Orange
>>
>> Men hvor stort er dit forbrug idag?
>>
>> Jeg bruger Orange ("tast selv 1026") på min ISDN telefon som router
>> indkommende kald ud til opbil: 26 xx xx xx
>> (som har Orange Viva abon. - 300 minutter for opkald efter kl. 18 og
hele
>> weekenden, til HVEMSOMHELST for 150kr./md.)
>
>Hvis du bruger Orange ("tast selv 1026"), formoder jeg at dette skyldes at
du IKKE er
>Orange fastnetabonnent, og opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til kun
35 øre om
>aftenen og 70øre om dagen, gælder såvidt jeg véd, kun for fastnetabonnenter
der har
>fastnetabonnementet hos Mobilix/Orange, og ikke for kunder der er
abonnenter hos et
>andet teleselskab og ringer op via Orange/Mobilix ("tast selv 1026") til en
>Orange/Mobilix mobiltelefon.


Ja, er Telia kunde på ISDN2 fastnet abon. inkl. "Telia 1010". (+ rabat
aftale)
Men Mobilix / Orange tast selv: "1026" virker perfekt til opkald til min
"mobil-Orange"
Til prisen som angivet - har fået et par regninger!

Jan

>Claus
>
>



Claus E Beyer (22-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 22-06-01 05:16

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
news:3b323e2f$0$4670$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> Claus E Beyer skrev i meddelelsen
> <9gr0e6$aatpo$1@ID-62896.news.dfncis.de>...
> >"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> >news:3b29cb95$0$1544$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> >
> >> Mobilix / Orange giver dig opkald FRA fastnet TIL din Orange
Mobil til
> kun
> >> 35 øre om aftenen og 70øre om dagen ( vidrestillede kald fra
fastnet ) Du
> >> skal da også vælge et mobil-abon. hos Orange
> >>
> >> Men hvor stort er dit forbrug idag?
> >>
> >> Jeg bruger Orange ("tast selv 1026") på min ISDN telefon som
router
> >> indkommende kald ud til opbil: 26 xx xx xx
> >> (som har Orange Viva abon. - 300 minutter for opkald efter kl. 18
og
> hele
> >> weekenden, til HVEMSOMHELST for 150kr./md.)
> >
> >Hvis du bruger Orange ("tast selv 1026"), formoder jeg at dette
skyldes at
> du IKKE er
> >Orange fastnetabonnent, og opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil
til kun
> 35 øre om
> >aftenen og 70øre om dagen, gælder såvidt jeg véd, kun for
fastnetabonnenter
> der har
> >fastnetabonnementet hos Mobilix/Orange, og ikke for kunder der er
> abonnenter hos et
> >andet teleselskab og ringer op via Orange/Mobilix ("tast selv
1026") til en
> >Orange/Mobilix mobiltelefon.
>
>
> Ja, er Telia kunde på ISDN2 fastnet abon. inkl. "Telia 1010". (+
rabat
> aftale)
> Men Mobilix / Orange tast selv: "1026" virker perfekt til opkald til
min
> "mobil-Orange"
> Til prisen som angivet - har fået et par regninger!
>
> Jan
>

Lyder spændende. Jeg ringede til Mobilix 80404080 i går aftes og fik
(endnu engang) at vide, at priserne på 35/70 øre pr. min. på opkald
til Mobilix mobiltelefoner kun gælder hvis man er fastnetabonnent hos
Mobilix. Det er ikke nok kun at anvende 1026 eller at have fast
Mobilix-forvalg samtidigt med at man er fastnetabonnent hos et andet
teleselskab.

Jeg har godtnok ikke prøvet at foretage et opkald til en Mobilix mobil
og derefter udregnet minutprisen via regningen.

Claus




Morten Grouleff (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Grouleff


Dato : 21-06-01 18:35

"Tommy Jo" <info@tommyjo.dk> writes:

> Jeg har i går modtaget et brev fra Tele Danmark, hvor jeg har et
> Duet-fritid-abonnement.
> På det kan jeg tale til 70 øre i minuttet om aftenen, lør- søn- og
> helligdage samt ferier. Om hverdagen 8-17 koster det 4 kr/minut, men i det
> tidsrum har jeg jo ikke ringet, det er derfor jeg har et fritidsabonnement.
> Nu hæver de prisen pr 1/7 til 1,50 kr/minut hele døgnet. Men da jeg jo ikke
> har talt til 4 kr/minut er det altså en prisstigning på over 100%.
> Jeg synes det er frækt. Også fordi samme koncern har et Vic-Talk abonnement
> til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være så
> dyr ?

Duet-15/45 er en mulighed, hvis dit forbrug holder sig inden for disse
rammer for det meste. Duet-15 er billigere incl. de 15 minutter end
abonnementet alene for almindelig Duet.
--
Morten Grouleff.
"Nu er det snart vinter igen."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste