Culotte/cuvette
Fra : Margit

Dato : 21-02-06 14:02

Hvad er forskellen på en culotte/cuvette?
Er de lige møre?

Hilsen Margit

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-02-06 14:13

On Tue, 21 Feb 2006 14:01:48 +0100
"Margit" <sv@tesenet.dk> wrote:

> Hvad er forskellen på en culotte/cuvette?
> Er de lige møre?

ud over at det er to forskellige stykker kød, så er culotten større og
typisk mere mør (hvilket normalt også kan ses på prisforskellen).

--
kim schulz

Fra : Margit

Dato : 21-02-06 14:29

Tak for dit hurtige svar - så blev jeg så klog.

Hilsen Margit

Fra : Gamle

Dato : 21-02-06 15:13

"Margit" <sv@tesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på en culotte/cuvette?
> Er de lige møre?

En cuvettesteg er rigtig god til oksekød i peberrod.
Naturligvis kan den også bruges som steg, men jeg synes den er lige tynd
nok. Mørheden er det også så som så med.
Her kan du se de forskellige udskæringer på koen
http://www.meatboard.dk/view.asp?ID=577
Musepilen viser udskæringerne i de forskellige stykker.

Mvh.
Torben

Fra : Astrid Lund

Dato : 22-02-06 20:15

On Tue, 21 Feb 2006 14:01:48 +0100, "Margit" <sv@tesenet.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på en culotte/cuvette?

Hva _er_ culotte/cuvette? Hvor på dyret, mener jeg? Dansk for en
nordmann er ikke alltid like lett...!

--
Astrid

Fra : Padre

Dato : 22-02-06 20:37

"Astrid Lund" <Astrid@hjemme.net> wrote in message

> Hva _er_ culotte/cuvette? Hvor på dyret, mener jeg? Dansk for en
> nordmann er ikke alltid like lett...!

http://www.meatboard.dk/view.asp?ID=577

Culotte er fransk, og betyder (bla.) halestykke, i daglig tale bruges det
også om numsen på mennesker. Culottestegen er tykstegen, som sidder på
rumpen.

Cuvetten er også et frank ord, det bruges om tyndstegen, som sidder ved
siden af tykstegen.

Her kan du se et billede af udskæringer. Hvis man fører musen hen over en
udskæring, dukker der en tekstboks op, som giver yderligere oplysninger

http://www.meatboard.dk/view.asp?ID=577

--
Padre

Fra : Astrid Lund

Dato : 27-02-06 17:51

On Wed, 22 Feb 2006 20:37:07 +0100, "Padre" <spirito_santo@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>
>Her kan du se et billede af udskæringer. Hvis man fører musen hen over en
>udskæring, dukker der en tekstboks op, som giver yderligere oplysninger

Tusen takk for god forklaring!

--
Astrid