Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
LÅN
Fra : mollet

Dato : 20-02-06 23:00

Hej, jeg er ny i denne gruppe og det er min første post.

Jeg har nogle spørgsmål om at låne penge af en bank. Kan følgende
scenario realiseres eller er det utopi ?

Jeg henvender mig til en bank og ansøger om et stående lån på
500.000 kr med en løbetid på 15 år og en rente på 8 %, jeg stiller
ikke nogen sikkerhed i form af en ejendom eller lignende, men jeg laver
en aftale om at jeg køber en 15 års nulkupon obligation for 350.000
kr, som ved udløb er værd 500.000 kr. Nu skal jeg kun betale (500.000
kr * 8%)/12 =3333,33 kr om måneden i 15 år, og jeg er frit stillet i
at bruge de 150.000 kr til investeringer.

Jeg vil bare gerne få at vide om dette er noget, som man eventuelt
kunne gøre for at få fat i noget kapital til investeringer eller om
banken ville smide mig ud igen om jeg kom med dette forslag.

Alle meninger er velkomne :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-06 00:26

Den 20-02-06 22.59 skrev mollet følgende:
> Hej, jeg er ny i denne gruppe og det er min første post.

Velkommen til.

> Jeg har nogle spørgsmål om at låne penge af en bank. Kan følgende
> scenario realiseres eller er det utopi ?

Utopi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-06 08:10

In article <1140472787.958299.215220@g44g2000cwa.googlegroups.com>, mollet wrote:
> [...]
> kunne gøre for at få fat i noget kapital til investeringer eller om
> banken ville smide mig ud igen om jeg kom med dette forslag.

Lån 150.000 kr i stedet. Sæt pengene i en af de gode investeringsforeninger
(30-70% om året) og betal dem tilbage over 2-3 år, samtidig med at du har
150.000 kr tilbage til dig selv.

Men du skal nok låne pengenen i en bank der står bag investeringsbeviserne.
Her er Danske Bank 7 Danske Invest bedre en de andre danske da de er mere
likvide.

Der ser ud til, at der er ca. 20 puljer på www.danicalink-analysen.dk
(vælg kurser og afkast) der gav over 30% i afkast sidste år.

En anden mulighed er at låne pengene til en pensionsopsparing. Sætte dem ind
her, og så investere den vej rundt. Kan trækkes fra i skat, herunder også
topskat hvis det er rate. Men du skal betale 60% for at få dem ud igen +
lidt gebyerer.

Hvis du betaler topskat er det ikke helt tåbeligt.