mango
Fra : Helle

Dato : 19-02-06 13:10

er der nogen der har en god måde at udskære en mango på.
mine ligner en ulykke og alt for meget frugt kød sidder på stenen bagefter.
mvh
Helle

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-02-06 15:49

On Sun, 19 Feb 2006 13:10:17 +0100
"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote:

> er der nogen der har en god måde at udskære en mango på.
> mine ligner en ulykke og alt for meget frugt kød sidder på stenen
> bagefter. mvh
> Helle

skær den på den led hvor den ligesom er lidt fladere. Så vil du i 9 ud
af 10 tilfælde ramme ned langs stenen. Har du en skarp kniv kan du
endda være heldig ar ryge lige igennem stenen og så synes jeg det er
endnu lettere at få de 2 halvdele ud.

skrallen skærer jeg af ved at lægge halvdelene på den flade side på et
skærebræt og så bruge en almindelig skarp kniv til at skære skrallen af
stykke for stykke.

Fra : Peter Westh

Dato : 19-02-06 17:33

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der har en god måde at udskære en mango på.
> mine ligner en ulykke og alt for meget frugt kød sidder på stenen
> bagefter.

Jeg gør sådan her, et trick Meyer demonstrerede i sit køkken for år siden:

http://www.wegmans.com/greatMeals/cookingTechniques/cuttingMango.asp

/P

Fra : Jette

Dato : 22-02-06 09:53

Vidunderlig side! Tak for linket.
vh. Jette

Fra : Steffen

Dato : 27-02-06 16:33

Jeg plejer at skære igennem på hver flade side af stenen. Hver "halvdel"
kan man stikke en tommelfinger ind under skindet(hele vejen rundt) og så kan
man flå skindet af, og derefter omkring stenen. Man kan så til sidst skære
tynde stykker fra stenen.

PS : det er en god ting at have noget at tørre finger i undervejs, da en
mango er meget glat at holde på.

steffen