Andet multimedie
bentjuul 3670
S/H Filter
Fra : Yildizhan

Dato : 19-02-06 01:44

Hvilke s/h filter er bedst at bruge i Photoshop CS2 ??
Jeg synes ikke den indbyggede er god.

På forhånd tak

Fra : KNL DtP

Dato : 19-02-06 12:07

"Yildizhan" <yildizhan_x@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke s/h filter er bedst at bruge i Photoshop CS2 ??

Jeg har selv lavet en håndfuld stykker, som giver mulighed for flere
kontraster mellem de forskellige toner:
http://www.knl-dtp.dk/sorthvid.htm

> Jeg synes ikke den indbyggede er god.

Nej, hvis du bare vælger Grayscale så bliver billederne ofte alt for flade og
kedelige.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : enrico

Dato : 27-02-06 13:08

Det var nogle virkelig gode actions Kristian. De kan bruges.

En anden måde, man selv kan lave sin sh konvertering - hvor man helt
selv bestemmer konverteringen i Photoshop er:

På dit åbne farvebillede, bruger du indstillingen: image - adjust -
channelmixer. Nede i dialogboxens venstre hjørne slår du fluebenet
monochrome til. Nu flytter du må skyderne rød, grøn og blå så billedet
ser ud, som du vil have det. (Værdierne skal tilsammen give 100%)

Nu får du så et farvebillede i sorthvid. Billedet er ikke reduceret
til 1/3 størrelse, da du stadig har farveinformationenerne i billedet.

Dette er blot en anden måde at gøre det på, hvor du selv bestemmer
alle farvernes "oversættelse" til sh.

-enrico