A920 forbindelses problemer
Fra : Dak

Dato : 18-02-06 18:40

Hej alle

Har fået erhvervet mig en a920 men kan ikke ringe osv fra den.

Jeg kan i ca. 5 sekunder blive registreret hos teleudbyderen men efter 5
sekunder smider den mig af.

Hvad kan der være galt?

Fra : Fischer

Dato : 18-02-06 19:33

> Har fået erhvervet mig en a920 men kan ikke ringe osv fra den.
> Jeg kan i ca. 5 sekunder blive registreret hos teleudbyderen men efter 5
> sekunder smider den mig af.
> Hvad kan der være galt?

Lad mig gætte:
1. Du bruger TDC's net?
2. Du bor i København, Odense, Århus eller Aalborg?

Hvis jeg har ret i begge antagelse, så er forklaringen, at A920 ikke kan
bruges til 3G på TDC's net.
Hvis du skiftede til Sonofon's eller Telia's net, så ville telefonen virke
fint - dog så kun med 2G.
Hvis du kørte udenfor TDC's 3G dækningsområde, så ville telefonen også virke
fint - dog så også kun med 2G.

*Fischer

Fra : Dak

Dato : 19-02-06 15:36

> Lad mig gætte:
> 1. Du bruger TDC's net?
> 2. Du bor i København, Odense, Århus eller Aalborg?

Det må jeg sige ja til. TDC og KBH.

> [...]
> fint - dog så kun med 2G.
> Hvis du kørte udenfor TDC's 3G dækningsområde, så ville telefonen også

Hmm... Det er da noget underligt noget. Men så må jeg jo prøve at skaffe mig
et simkort fra de to andre udbydere.

Fra : Fischer

Dato : 19-02-06 17:38

> Hmm... Det er da noget underligt noget. Men så må jeg jo prøve
> at skaffe mig et simkort fra de to andre udbydere.

Ja, det er noget skod.
Min A920 kører med et taletidskort fra Tele2 og fungerer fint.
Problemet er, at det måske er en stakket frist. Både Telia og Sonofon kommer
jo også snart med 3G, og så er det måske helt slut med at bruge den
vidunderlige A920 i 3G-dækningsområderne.
Men vi må jo se om Telia's og Sonofon's 3G, modsat TDC's, kan lide
A920'eren.

*Fischer

Fra : Dak

Dato : 19-02-06 19:38

> [...]
> kommer jo også snart med 3G, og så er det måske helt slut med at bruge den
> vidunderlige A920 i 3G-dækningsområderne.

Men så er det godt jeg alligevel havde tænkt mig at købe en 3-telefon. Jeg
håber så sandelig at 3's eget simkort virker til den.

> Men vi må jo se om Telia's og Sonofon's 3G, modsat TDC's, kan lide
> A920'eren.

Jeg tror jeg må høre motorola/tdc hvorfor grunden til den ikke kan køre på
tdc's net. Måske kan man få opgraderet tlf fra Motorola. til en a1000.

Har din a920 forresten også en upræcis trykskærm? er det standard?

Fra : Fischer

Dato : 20-02-06 05:45

> Jeg tror jeg må høre motorola/tdc hvorfor grunden til den ikke kan køre på
> tdc's net. Måske kan man få opgraderet tlf fra Motorola. til en a1000.

Inden sommer skal min A920 også opgraderes til A1000. Jeg er blevet afhængig
af skidtet!

> Har din a920 forresten også en upræcis trykskærm? er det standard?

Min fungerer tilfredsstillende - hvad tænker du specielt på?

*Fischer

Fra : Dak

Dato : 20-02-06 06:07

> Min fungerer tilfredsstillende - hvad tænker du specielt på?

Min skærm den er ikke præcis når man skal trykke på en ting såsom menu'er,
tastatur osv. Den skal enten trykkes lidt oppe over eller lidt nede under
den ønkede ting afhængig hvor på skærmen man er men dog ikke sidelæns.
F.eks. den øverste menubar med tlf, home, browser osv. den skal man trykke
ca. ½cm nedenunder for at vælge dem.

sælger har lige sagt det er normalt når den har to lag plastic men...

Har du så afprøvet GPS'en? hvis ja hvilket program bruger du? Skal nemlig
selv bruge den til formålet og kan kun lige finde NHGPS som en lavet speciel
til A modellerne m.fl.

Fra : Fischer

Dato : 21-02-06 17:12

> Min skærm den er ikke præcis når man skal trykke på en ting
> såsom menu'er, tastatur osv.

Det synes jeg nu ikke er et problem jeg har bidt mærke i?

> Har du så afprøvet GPS'en? hvis ja hvilket program bruger du? Skal nemlig
> selv bruge den til formålet og kan kun lige finde NHGPS som en lavet
> speciel til A modellerne m.fl.

Bruger ikke rigtigt GPS'en. Har kun installeret MapViewGPSII - mest for
sjov.

*Fischer

Fra : Dak

Dato : 21-02-06 18:25

> Det synes jeg nu ikke er et problem jeg har bidt mærke i?

okay, her er det rigtig tydeligt at den er helt "off". så sælger har
snydt mig.

Har også opdaget at den ikke kan skrive/læse fra det eksterne hukommelse.
( Jeg tager et billede med tlf og så siger den at filen ikke kan gemmes
på kortet. men når jeg tager kortet over på mit digi-kamera så virker det
fint nok. Så jeg har skrevet til sælger at jeg vil annullere handlen da han
har udeladt info om tilstanden da han sagde den var 100% i orden. :,-( så må
ud og investere i en a1000.

Fra : Fischer

Dato : 21-02-06 19:25

> okay, her er det rigtig tydeligt at den er helt "off". så sælger har
> snydt mig.

Har du prøvet at kalibrere skærmen?
"Kontrolpanel" -> "Skærm" -> "Kalibrer"

> Har også opdaget at den ikke kan skrive/læse fra det eksterne hukommelse.
> ( Jeg tager et billede med tlf og så siger den at filen ikke kan
> gemmes på kortet.

Har du husket at vælge kortet og ikke den interne hukommelse (øverst til
venstre)?

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 21-02-06 19:40

> Har du husket at vælge kortet og ikke den interne hukommelse (øverst til
> venstre)?

Øverst til HØJRE naturligvis - lige over kamerabilledet.

*Fischer

Fra : Dak

Dato : 22-02-06 17:03

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Har du prøvet at kalibrere skærmen?
> "Kontrolpanel" -> "Skærm" -> "Kalibrer"

Ja og med ringe resultat. Selvom jeg rammer præcis i midten så er den helt
skæv i trykskærmen. F.eks. i kontrolpanelet når jeg skal trykke en af
linjerne så skal jeg trykke 2 linjer længere op for at ramme den jeg vil ha.

> Har du husket at vælge kortet og ikke den interne hukommelse (øverst til
> venstre)?

Ja nu har jeg. og det virker sørme. utrolig så dum man kan være
nogen gange...

Fra : Dak

Dato : 22-02-06 18:04

Har forresten testet a920 med et større memorykort?

Hvilket slags og hvor høj kan man komme op? overvejer at købe 1 gb SD-kort.
tror du den kan klare det?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-02-06 08:08

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i

> [...]
> bruge den vidunderlige A920 i 3G-dækningsområderne.
> Men vi må jo se om Telia's og Sonofon's 3G, modsat TDC's, kan lide

Det er ikke alle net som min A925 ikke kan lide. Jeg har været på
3G-dækning med den hos E-Plus (DE), Netcom (NO), Vodafone (SE) og
Elisa/Radiolinja (FI). De to førstnævnte var med mit Unotel-SIM-kort, mens
de to sidstnævnte var med lokale SIM-kort. Man kan jo håbe på at Telia
og/eller Sonofon bliver ligesom et af disse net.

Hos Telenor Mobil (NO), D1 (DE) og Sonera (FI) slog dækningen fra, når der
var 3G-dækning (ligesom hos TDC i Danmark).

Claus

Fra : Dak

Dato : 21-02-06 16:06

> [...]
>
> Hos Telenor Mobil (NO), D1 (DE) og Sonera (FI) slog dækningen fra, når der
> var 3G-dækning (ligesom hos TDC i Danmark).

ja jeg prøvede også at køre en tur til dragør og teste min tlf der. I første
omgang fik jeg fat i et svensk 3g selskab og der virkede den da også. Så ja
man kan håbe men det har jeg ikke råd til lige nu. så jeg køber nok en
3g tlf inden ugen er omme og skifter imellem tlf afhængig af om jeg skal
cruise i bilen.