SE K750i - Problemer med talekontrol
Fra : N. Foldager

Dato : 17-02-06 23:08

Hej,

Jeg kan ikke få talekontrollen til at virke, og har ikke prøvet det
før. Jeg vil starte i det små med at få "Talesvar" til at virke.
Dertil harjeg brug for nogle tips:

1.

Når jeg skal indtale en kommando eller et navn, skriver displayet:
"Sig XXX efter tonen".

Men der kommer aldrig nogen tone. (Lydløs tilstand = fra

Så ofte får jeg i stedet fejlmeddelelser såsom "Gør din optagelse
kortere" eller "Optag i mere stilfærdige omgivelser" (Her er tyst som
graven).

2.

Når en optagelse er lykkedes, og den skal godkendes, skal jeg have
øret ned til mobilen for at høre kommandoen. Er det sædvanligt og i
orden?

3.

Efter at have indspillet de to Talesvar for "Svar" og "Optaget",
afprøver jeg det ved at ringe fra en anden telefon. Men K750i løfter
ikke "røret" på min Svar-kommando. Talesvar *er* aktiveret.

Jeg har prøvet indspilning/udførelse både med og uden Bluetooth
headset (Jabra BT 250v).

Kan nogen hjælpe?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Thomas G

Dato : 18-02-06 17:13

> Dertil harjeg brug for nogle tips:

Skal forsøge (bruger dog ikke tale besvarelse kun tale opkald)

> [...]
>
> Så ofte får jeg i stedet fejlmeddelelser såsom "Gør din optagelse
> kortere" eller "Optag i mere stilfærdige omgivelser" (Her er tyst som

Det bib der kommer er meget meget meget lavt
sæt dig i et rum hvor det slet ikke larmer.

> 2.
>
> Når en optagelse er lykkedes, og den skal godkendes, skal jeg have
> øret ned til mobilen for at høre kommandoen. Er det sædvanligt og i
> orden?

Ja (som når du tale i telefon normalt ?)

> [...]
> afprøver jeg det ved at ringe fra en anden telefon. Men K750i løfter
> ikke "røret" på min Svar-kommando. Talesvar *er* aktiveret.

Med dette kan jeg ikke hjælpe for tale svar har jeg ikke benyttet.
Da skal det siges at det du oplever nok er at den ikke genkender din
komando.
Når jeg bruger tale opkald så skal jeg tænke mig grundigt om når jeg laver
optagelsen og efterfølgende bruger den, hvis lyden er monoton / flad så tror
jeg telefonen har svært ved at genkende lyden.

hilsen Thomas G

Fra : N. Foldager

Dato : 25-02-06 20:28

Thomas G:

> Det bib der kommer er meget meget meget lavt
> sæt dig i et rum hvor det slet ikke larmer.

OK. Jeg kan godt høre det nu.

(Åndsvagt, at det ikke er ledsaget af et visuelt signal.)

> Ja (som når du tale i telefon normalt ?)

Jeg synes, det er en del svagere. Men hørbart.

Og jeg hører det ikke gennem headsettet, når det er dét, jeg forsøger
med.

> Med dette kan jeg ikke hjælpe for tale svar har jeg ikke benyttet.
> Da skal det siges at det du oplever nok er at den ikke genkender din
> komando.

Det lyder plausibelt.

> Når jeg bruger tale opkald så skal jeg tænke mig grundigt om når jeg laver
> optagelsen og efterfølgende bruger den, hvis lyden er monoton / flad så tror
> jeg telefonen har svært ved at genkende lyden.

Jeg må se, hvad jeg finder ud af.

Tak for svaret.

Mvh

Niels Foldager

Fra : spamerid@sol.dk

Dato : 24-02-06 13:50

N. Foldager skrev:

> [...]
> ikke "røret" på min Svar-kommando. Talesvar *er* aktiveret.
>
> Jeg har prøvet indspilning/udførelse både med og uden Bluetooth

Jeg har samme problem, har du fundet en løsning. Samme problem med
"det magiske ord"

Fra : N. Foldager

Dato : 25-02-06 20:25

> Jeg har samme problem, har du fundet en løsning. Samme problem med
> "det magiske ord"

Ikke endnu. Jeg har ikke haft tid til at se på det, men kommer tibage,
hvis der er nyt. Du er meget velkommen til det samme!

Mvh

Niels Foldager