Andet multimedie
bentjuul 3670
program
Fra : oz3jbp

Dato : 17-02-06 07:02

findes der programmer som man kan kalkere en tegning fra et foto. ?

Kan Adobe Photoshop ?

JB

Fra : ain

Dato : 17-02-06 11:10

"oz3jbp" <oz3jbpx@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> findes der programmer som man kan kalkere en tegning fra et foto. ?
>
> Kan Adobe Photoshop ?
>
> JB

Photoshop
alt efter hvor kompliceret din tegning er
frilæg den tegning med Magic Wand eller Lasso Tool
/ ain

Fra : oz3jbp

Dato : 17-02-06 12:15

"ain" <ain_globalnet@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3jbp" <oz3jbpx@privat.dkx> skrev i en meddelelse

> Photoshop
> alt efter hvor kompliceret din tegning er
> frilæg den tegning med Magic Wand eller Lasso Tool
> / ain

Tak for svaret
hvad heder de kommandoer på dansk ?

JB

Fra : Kolle

Dato : 17-02-06 14:10

inde på www.davk.dk under Guides>Photoshop er der lige en gut der har lavet
en guide til netop det. prøv at hent den , den er på dansk.

Fra : Steen

Dato : 19-02-06 08:52

"oz3jbp" <oz3jbpx@privat.dkx> wrote in message
> findes der programmer som man kan kalkere en tegning fra et foto. ?
>
> Kan Adobe Photoshop ?
>
> JB

Jeg har lavet 3 forskellige måder, hvor du kan lave et foto om til en
tegning.
www.gral.dk se under "egne tutorials"

Held og lykke
Steen

--
http://www.gral.dk
links for photoshop entutiaster

Fra : oz3jbp

Dato : 19-02-06 12:19

Tak for hjælpen alle sammen

JB

Fra : oz3jbp

Dato : 19-02-06 12:32

hej igen

lige et spørgsmål mere, hvis man vil lave egen tegninger og scanne tegningen
ind for senere at redigere
og bruge til animation, tegnefilm eller logo m.m.
hvilken størrelse tegning vil i anbefale skal være ?

Fra : Steen

Dato : 19-02-06 17:08

> [...]
> ind for senere at redigere
> og bruge til animation, tegnefilm eller logo m.m.
> hvilken størrelse tegning vil i anbefale skal være ?

scan i min. 300 dpi og leg med kurver i Illustrator

Mvh
Steen

Fra : oz3jbp

Dato : 19-02-06 17:50

> tegningen

> scan i min. 300 dpi og leg med kurver i Illustrator
>
> Mvh
> Steen

hvilken størrelse, A4 format eller ?

JB

Fra : Steen

Dato : 19-02-06 20:01

> hvilken størrelse, A4 format eller ?
>
> JB

Det kommer jo an på hvor stort dit slutprodukt skal være og om det skal være
til tryk (brochurer, plakater o.lign.) eller til skærm (web, animationer
o.lign.)

HUSK
du kan altid skalerer ned, men stort set aldrig op uden kvalitetstab, hvis
du bruger bitmap billeder. Der findes dog programmer, som kan lave bitmap
billeder om til vektor.
Men bruger du derimod vektorbilleder, f.eks. fra Illustrator kan du skalerer
op og ned uden kvalitetstab, mens du arbejder og du kan gemme i
vektorformat.

Photoshop gemmer i bitmap format. Men du kan godt arbejde i vektor med
f.eks. kurveværktøjet.

Mit råd er følgende:
Tegn dit billede i den størrelse du skal bruge
Scan dit tegnede billede ind i 300 dpi
Tegn det op med kurver i Illustrator og gem det som en eps-fil

Held og lykke
Steen