jeg skal ha' burmeser!
Fra : Ma~

Dato : 16-02-06 13:34

Jeg er bare så glad. og må dele det med jer!
I kan se vidunderet her hvis i vil:
http://xn--bleskrog-i0a.dk/blog og han skal
hedde Poseidon. Er han ikke nuser?

Hvornår har i erfaring for at sådan en fyr
bliver kønsmoden og skal en tur forbi lægen
og have klippet noget af?

Ma~

Fra : Tina M.

Dato : 16-02-06 14:05

"Ma~" <mathilde1974@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedde Poseidon. Er han ikke nuser?
>
> Hvornår har i erfaring for at sådan en fyr
> bliver kønsmoden og skal en tur forbi lægen

Stort tillykke med den lille brune fyr - han ser dejlig ud

Har selv en burmeser-tøs, og hun gik i sin første løbetid, hun var 5 måneder
(ja, 5....pyha), og burmesere er generelt tidligt kønsmodne.....så få ham
kastreret allerede ved 12 ugers alderen, så kommer han sig hurtigt over
indgrebet, og du behøver ikke tænke mere over det.
Kan sagtens lade sig gøre hos de fleste dyrlæger nu om dage

Held og lykke !!!

Mvh

Tina

Fra : Ma~

Dato : 16-02-06 15:10

Tina M. skrev i <news:43f47871$0$46976$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> måneder (ja, 5....pyha), og burmesere er generelt tidligt
> kønsmodne.....så få ham kastreret allerede ved 12 ugers alderen, så

Uh havde håbet at vente lidt med d'en udgift, håber han
er langsomt i forhold til sine artsfæller.

Ma~

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 16-02-06 16:30

> Uh havde håbet at vente lidt med d\'en udgift, håber han
> er langsomt i forhold til sine artsfæller.
>
> Ma~
Hej Ma
Du kan spørge din opdrætter, om der er flere af hans kuldbrødre der også
skal sælges som kælekatte, så kan hun få dem neutraliseret før de
flytter hjemmefra.
Så er der sikkert rabat, det får og gør jeg som opdrætter.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katrine Nederby

Dato : 16-02-06 16:26

"Ma~" <mathilde1974@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er bare så glad. og må dele det med jer!
> I kan se vidunderet her hvis i vil:
> http://xn--bleskrog-i0a.dk/blog og han skal
> hedde Poseidon. Er han ikke nuser?

Jo - han er nuser. Tillykke med ham

> Hvornår har i erfaring for at sådan en fyr
> bliver kønsmoden og skal en tur forbi lægen
> og have klippet noget af?

Min egen hankat skulle bruges i avl, og han fik derfor lov at gå fertil til
han begyndte at strinte. Det begynte han på i 13 måneders alderen, og han
blev kastreret 14 måneder gammel. Strinteriet holdt hurtigt op, men han har
ikke glemt, hvordan man gør. Adfærden vender tilbage, når han bliver
usikker/utryg (han er 5 år nu). Jeg er næsten lige flyttet, og det
resulterede i 3 måneder med dagligt strinteri. Nu er det kun en sjælden gang
imellem, men jeg er sikker på, den sene kastration spiller en rolle. Jeg vil
derfor råde dig til at få Poseidon kastreret længe inden han begynder at få
den slags idéer Desuden vil han begynde at blive rastløs og være parat
til at parre evt. hunkatte langt tidligere end han begynder at strinte.

Den tidligste kønsmodning, jeg selv har oplevet hos en burmeser var 6
måneder (hunkat), så det er min personlige deadline for kastration (dog
gerne tidligere

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-02-06 20:10

Ma~ wrote:
> Jeg er bare så glad.
>Jeg skal have burmeser!

Nixen bixen du ).
Der er en burmeser der skal have dig, dine gæster, din sofa, din stol,
din seng, din avis, ja faktisk hele dit liv
Og hvis du ikke har andre katte, så skynd dig at få en burmeser mere, de
kan ikke lide at være alene.
Ja, vi bliver jo også lidt i familie, da mine burmesere har andele i
Poseidons mor og far.
Tillykke med ham.

M.v.h
Niels =/\ . . /\=
malgré tout burmesere

Fra : Ma~

Dato : 17-02-06 15:20

Niels Jacobsen skrev i <news:43f4ce28$0$84030
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Der er en burmeser der skal have dig, dine gæster, din sofa, din stol,
> din seng, din avis, ja faktisk hele dit liv

Jamen nu er det sådan at jeg *er* vant til at jeg har ikke noget der
hedder min stol og min sofa osv, det hedder kattens stol og kattens
sofa og kattens seng, eller måske vores... det eneste jeg har er kat!

> Og hvis du ikke har andre katte, så skynd dig at få en burmeser mere,
de
> kan ikke lide at være alene.

Jeg må kun have en ad gangen, men bare rolig vi blir' som siamesiske
og jeg glæder mig kun til at få en permanenet halskrave om halsen
når jeg sidder her og taster, jeg er sikker på det er den bedste
kur mod mine tilbagevendende halsbetændelser bronikitis osv så jeg
slipper for den ene pennicilinkur efter den anden (og min kæreste må
bare vænne sig til nu er han ikke ene om at have "skæg")...

> Ja, vi bliver jo også lidt i familie, da mine burmesere har andele i
> Poseidons mor og far.

Send mig fluks et link til billeder, så jeg kan beundre generne,
og jeg lover at opsøge dig hvis du kommer på en katteudstilling
nær mig så jeg kan beundre fætre og kusiner. Jeg har jo forelsket
mig i de smukke forældre også!

Ma~