Chmod mine filer på server, hjælp ??
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 15:57

Hejsa

Jeg sidder og roder med et galleri-script, og skal i den forbindelse have
ændret rettigheder på nogle filer for at kunne konfigurere mit galleri...

Jeg ved ikke om det er server/udbyder bestemt hvordan man gør det, jeg har
www.servage.net - som udbyder

Hvordan gør jeg...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-06 16:06

Carsten & Ann skrev:

> Jeg sidder og roder med et galleri-script, og skal i den forbindelse have
> ændret rettigheder på nogle filer for at kunne konfigurere mit galleri...

> Hvordan gør jeg...?

Jeg bruger SmartFTP til at lægge ting ud på servere, og det kan
alt hvad man har brug for, f.eks. også stille på rettigheder. Man
kan bruge det gratis hvis man vil, men jeg har registreret det så
jeg slipper for drilleboksen (kommer vist efter en måneds brug):

   http://www.smartftp.com/

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 16:24

Hej igen Bertel

Du er jo en vis mand

> [...]
> kan bruge det gratis hvis man vil, men jeg har registreret det så
> jeg slipper for drilleboksen (kommer vist efter en måneds brug):

Jeg har just fundet ud af at klare skærene, jeg søgte på nettet, og fandt ud
af at man kunne ændre det gennem selve sitet, ved at lægge det ind i koden,
men det gik ikke helt godt nok, der var et eller andet galt med min syntax
som jeg ikke kunne finde en forklaring på...

Jeg kiggede så derfor i et af de fine hæfter til 59,-Kr., hvor der netop
blev nævnt noget med et fpt program, og så tænkte jeg jo, det må jeg prøve,
og vupti, så virker det

Men mange tak for det hurtige svar

Mvh
Carsten, Sandby