Fromage fraise + fedt%
Fra : Kirsten Petersen

Dato : 14-06-01 07:31

Hej

Er der nogen der ved om man kan lave is med fromage fraise ?

Og er der nogen som har en sund opskrift med youghurt is?

Jeg har desuden været ved lægen, og hun sagde, at hvis man skulle tabe sig
skulle fedt% været på max 20%,og ikke 30% som Anne Larsen siger.

Mvh.
Kirsten

Fra : Helle

Dato : 14-06-01 07:44

Kirsten Petersen skrev i meddelelsen <9g9lmp$eki$1@news.net.uni-c.dk>...>
>Jeg har desuden været ved lægen, og hun sagde, at hvis man skulle tabe sig
>skulle fedt% været på max 20%,og ikke 30% som Anne Larsen siger.

Ja, 30 % er for at holde vægten.

Helle

Fra : Rikke Steen

Dato : 14-06-01 07:50

Hejsa
Du skal bare huske, at det er det samlede energiindtag du taber dig ved, og
ikke bare ved en lav fedtenergiprocent!
Mvh
Rikke

Fra : Kenneth Bon

Dato : 16-06-01 20:03

Hej Kirsten!

Jeg ligger inde med en ret lækker opskrift på en jordbærsorbet/ -is.

Du tager en pose af de billigste frosne jordbær i Netto
en koppe flormelis
en liter letmælksyoghurt

det hele hældes i blenderen og vupti efter et par omgange er der dessert.

de frosne bær gør konsistensen sorbetagtig og den kan sagtens spises med det
samme. Alternativt kan det stilles i fryseren, men men det bliver MEGET
hårdt og har endnu ikke (desværre) fundet på en løsning på dette problem!

Velbekomme

Venlig hilsen
Line Nielsen

Fra : Anja Skjoldborg Hans~

Dato : 17-06-01 09:47

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev

> [...]
> samme. Alternativt kan det stilles i fryseren, men men det bliver MEGET
> hårdt og har endnu ikke (desværre) fundet på en løsning på dette problem!

Hvis det kun står i fryseren i halv time til en time bliver det perfekt!
(jeg plejer dog at bruge god, drænet youghurt -og så sødemiddel istf
flormelis)

--
mvh Anja