"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43f2299b$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> fandt dette link
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030097829-REGL
>
> det er vist mere kompliceret en som sådan såvidt jeg forstå høre cv og
> trailer( påhængskøretøj) til 2 hellt forskelige kalgorier cv er 32% af
> vægtafgiften på biler og det er egenvægten der tæller, påhængskøretøjer
> står længer nede og hvis jeg bare har fattet en smule koster det 110 kr om
> året og have en trailer med en Totalvægt 501-1.000 kg
>
> Forvirrende nej det ikke slemt !!!!!
>
> Jeg tror jeg ringer til motorkontoret i morgen og høre
>
> knus Henriette.
Av - den med egenvægten for cv havde jeg ikke set før. Men det lysner lidt
på mit regnskab; vi skiftede cv i oktober og jeg sad lige og prøvede et
hurgtigt overslag over det skæve periode, vi har betalt, og det passer bare
slet ikke sammen.
Men det tror da så pokker - når vi altså ikke betaler efter totalvægten på
1.200 kg men efter egenvægten på 900 kg. Og pludselig ser mit overslag meget
mere fornuftigt ud. Og så tør jeg alligevel vise mig på jobbet i morgen -
jeg arbejder nemlig med regnskab
Henritte; nu du alligevel ringer til de kloge mennesker derinde - gider du
så lige bede dem forklare hele beregningen for hhv biler på hvide og gule
plader (over og under hhv 2 t og 3,5 t), buser under/over hhv 7, 9 (13 ?)
personer samt hvorfor en pick-up ikke må ha en drejeskammel på ladet til
montering af cv (5th wheel, som de kaldes i USA) uden at de skal
afgiftsbelægges som var både trækker og anhænger een sammenhængende enhed og
altså (svjh) afgiftspålægges som var det en autocamper ?
Hvis du så lige referer svaret her så er du en skat
Korte version: jeg gad ikke ringe til motorkontoret for at få oplysninger
--
---------------
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder